resolutie aapassen met een pushbutton van een python programma

Hallo

Ik heb een python programma die een test beeld zou genereren bij opstart van ee rapberry pi.Een deel van de programma heeft iemand anders geschreven maar de test beeld zelf (het beeld dat je op het scherm ziet) heb ik zelf geschreven met pygame.Het werkt nu perfect maar ik wil iets extra toevoegen aan dat programma.

Ik wil nl. het resolutie (screen size) kunnen aanpassen.Nu is het een vaste 1920x1080 maar die resolutie zal niet lukken bij het uitsturen via composite bv.daarom wil met het gebruik van een push button de resolutie kunnen scalen of switchen tussen bv. 1920x1080 en 720x480.

In bijlage is mijn python programma.alvast bedankt

testbeeld.py

Op 20 mei 2017 10:52:29 schreef BenI2C:
En de vraag is ....

De vraag is hoe kan ik de resolutie kunnen aanpassen on the fly door een pushbutton te gebruiken.ik weet niet juist hoe ik dat moet schrijven.ik heb geprobeerd om een tweede programma te maken die indentiek is als mijn eerste maar dan een andere vaste resolutie en via os.system zou ik mijn eerste programma kunnen stoppen en de tweede uitvoeren en omgekeerd.maar het lukt niet.als ik mijn button druk dan verscijnt mijn eerste programma op het scherem maar als ik nig eens drukt gebeurt er niks.
heb je enig idee hoe ik dit kan realiseren?ideaal is als ik gewoon iets in mijn code moet aanpassen maar is moelijker voor mij dan ik had gedacht.