DVB T2 in Frankrijk

In Frankrijk zenden ze DVB T2 uit.
Ik heb daarvoor een los ontvangertje gekocht, daarnaast staat er een oude Philips bak voor de sat TV
Ik wil nu overgaan op een combi ontvanger, voor zowel sat tv, DVB S als DVB T2
Mijn oog viel op de SAB Titan III Combo, die zowel
DVB S, DVB T/T2 als DVB C aan boord heeft.
Nu las ik ergens op een forum dat die DVB T2 niet werkt in Franrijk.
Klopt dit?

Hans

Je kunt je bericht ook even op Sat4All plaatsen, daar zit erg veel DVB-T en DVB-S kennis.

Volgens Wikipedia: France announced in May 2014 DVB-T2 tests in Paris for Ultra HD HEVC broadcast with objectives to replace by 2020 the current DVB-T MPEG4 national broadcast.

Nog even wachten dus totdat Frankrijk in zijn geheel over is naar T2.

Groeten, Ron.

Na lang zoeken op, ook op de franse fora vond ik het volgende:

Un DVB-T2 H 265, pour la nouvelle norme de TNT terrestre, qui commence en Allemagne. Rétrocompatible DVB-T2 H 264 pour UK, et Italie, ainsi que la rétrocompatibilité avec la TNT Française DVB-T MPEG 4 HD/SD H 264, et, bien sur, la rétrocompatibilité avec le DVB-T MPEG 2 SD.

vertaald:
DVB-T2 H 265, de nieuwe terrestrische DVB standaard, die begint in Duitsland. Compatibel DVB-T2 H 264 voor het Verenigd Koninkrijk en Italië, evenals achterwaartse compatibiliteit met de Franse DTT DVB-T MPEG-4 HD / SD H.264 en natuurlijk achterwaartse compatibiliteit met DVB-T MPEG-2 SD.

Nu noemen ze Franrijk DVBT-T MPEG-4 HD ook wel DVB-T2,als ik het goed begrijp zenden ze daar nu mee uit.

We lopen nog wat achter in Nederland met onze digitenne

maartenbakker

Golden Member

Vind je het gek? Dat moest een melkkoe worden voor KPN, geen voorziening voor de kijkers.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

In Frankrijk wordt, buiten de terrestrische zenders, TNT (de Franse benaming voor DVB-T) ook nog uitgezonden via de satellieten op 19,2 graden Oost en 5 graden West.
Met daarnaast ook nog eens in DVB-S2.

Ik heb met Google eens wat rondgescharreld om informatie over TNT te vinden.
Om het te kunnen ontvangen heb je een gratis smartcard nodig. Maar of die ook aan niet-ingezetenen van Frankrijk wordt verstrekt?

Een alternatief voor de ontvangst van de Franse zenders is de satelliet Eutelsat 5 West waar (nog) Free To Air zenders in DVB-S2 vanaf uitzenden.
In de zenderlijst van Lyngsat gemerkt in lichtgroen en met de letter F.

=======
Wat precies het doel is van Digitenne is me na al die jaren nog steeds onduidelijk.
Ik woon precies tussen 3 zenders van Digitenne in: IJsselstein, Utrecht en Amersfoort. Alleen met een richtantenne buiten op het balkon lukt het om ontvangst te krijgen. De dekking is abominabel.
Als het de bedoeling was van KPN om klanten binnen te halen zou men toch allereerst moeten zorgen voor een fatsoenlijke dekking. Nu lijkt het er sterk op dat ze alleen aan een verplichting voldoen om een zendernetwerk in de lucht te houden, waar vervolgens niemand controle op uitvoert of dit wel aan het gestelde doel beantwoordt.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 24 mei 2017 03:19:57 schreef evdweele:

Wat precies het doel is van Digitenne is me na al die jaren nog steeds onduidelijk.
Ik woon precies tussen 3 zenders van Digitenne in: IJsselstein, Utrecht en Amersfoort. Alleen met een richtantenne buiten op het balkon lukt het om ontvangst te krijgen. De dekking is abominabel.
Als het de bedoeling was van KPN om klanten binnen te halen zou men toch allereerst moeten zorgen voor een fatsoenlijke dekking. Nu lijkt het er sterk op dat ze alleen aan een verplichting voldoen om een zendernetwerk in de lucht te houden, waar vervolgens niemand controle op uitvoert of dit wel aan het gestelde doel beantwoordt.

DVB-T is in Nederland niet meer dan een geinige camping-achtige oplossing voor als je geen CAI aansluiting en/of internetverbinding hebt. Het ontvangst laat in bepaalde regio's helaas te wensen over, net zoals het aanbod en de beeldkwaliteit. Zaken welke KPN per jaar zou verbeteren en wat mogelijk minder prioriteit heeft gekregen door de komst van LTE/4G.

Ik zie het zelfde ook met DAB+. Een leuke digitale radio-oplossing, als je goede dekking hebt. Dekking, zender-aanbod en kwaliteit van uitzendingen moet jaarlijks verbeteren, maar dit gaat tergend langzaam.
In bijvoorbeeld Scandinavië of Engeland is men hiermee ook veel verder.

Op 24 mei 2017 03:19:57 schreef evdweele:
Om het te kunnen ontvangen heb je een gratis smartcard nodig. Maar of die ook aan niet-ingezetenen van Frankrijk wordt verstrekt?

Voor dat soort dingen eisen de fransen vaak dat je een "adres in frankrijk" hebt. Dat bewijs je daar door een energie-rekening te laten zien op jou naam en adres. (Dit is het geval voor "auto op frans kenteken", ik verwacht dat het hier hetzelfde zal werken).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/