onvriendelijk voor o.a. rare snoeshanen e.d. in de techniek

Dit topic is gesloten

Anoniem

Op 31 mei 2017 01:29:39 schreef mvdk:
@GD: dat verrot schelden deed je mij, ik had het woordje "ook" weg kunnen laten, zie ik nu. Het had iets met mijn vingers te maken.

Het moet wel hard aangekomen zijn dat je er na 9 jaar nog pissig over bent.
Je hoeft het daarom nog niet uit zn verband te rukken.
HV-boy was bezig met extreme levensgevaarlijke gevaarlijke zaken en gaf blijk van 0.0 kennis. Zo was hij overtuigd dat omdat teflon een goede isolator is, ultradun sanitair teflon enige bescherming bood. En dat zijn schoenen volgens hem voldoende isoleerden. Alle beantwoorders zaten op dezelfde golflengte en probeerden met alle mogelijke middelen hem te doen afzien van zijn plannen. Daarop deed hij vrolijk voort in een nieuw topic over hetzelfde. Het grote gevaar is dat het vermoedelijk geen dagdromer was, omdat magnetrontransfo's makkelijk en vaak gratis te verkrijgen zijn uit oude ovens.
En dan kom jij met een post waarin je zegt: "och het is allemaal zo erg niet als hij eens een doodsklap krijgt, daar leer je van bij."
Daarmee veegde je in één klap al onze waarschuwingen onder tafel.
Verwondert het je dan dat ik antwoord met : "Zou je niet beter je vingers afhakken dan dergelijke onzin te tikken"? Wat uiteraard spreekwoordelijk bedoeld is.
Als jij dat als verrotschelden ervaart, dan heb je wel een erg kort lontje. Wij vlamingen springen nu eenmaal minder stijf en afstandelijk met elkaar om dan in Nederland gebruikelijk is.

Tenzij je natuurlijk toevallig die ene COer bent zonder vingers en je posts met de neus intikt.
In dat geval verontschuldig ik me welgemeend met terugwerkende kracht. :-) Al vind ik nog steeds dat mijn sarcastische opmerking zeker minder erg was dan jouw levensgevaarlijke suggestie dat de waarschuwingen sterk overdreven waren.

Achteraf gezien hebben we ons misschien laten meeslepen door een trolletje, maar dat risico kun je niet nemen.

Verder is het een bijzonder interessante discussie of een maatschappij zijn regels moet vastleggen voor de meerderheid, of dat de rechten van de steeds groeiende minderheidsgroepen met afwijkend gedrag moeten prioritair gesteld worden. En of dat op termijn in een stabiele of onhandelbare maatschappij resulteert. Maar deze discussie hoort zeker niet thuis in een technisch forum. Bij deze, mijn laatste post. (in dit topic) Amen.

maartenbakker

Golden Member

Op 31 mei 2017 07:17:13 schreef High met Henk:
Nou zal ik er dan even voor uit komen:

ik weet zeker dat ik de ENIGE normale persoon hier ben. Je dus als je dit leest; ook jij niet*.

[ :+ ]ik probeer mij aan te passen aan mijn omgeving, maar heb wat aanpassingsproblemen. [/ :+ ]

Zeker weten? Meestal is het de omgeving toch die de aanpassingsproblemen heeft :P

Dus ook voor je omgeving verandert de norm.
Denk anders ook even aan een kind wat slaat/schopt of een volwassene.

Jep, een kind of iemand die zich op een specifiek gebied minder snel heeft ontwikkeld zal ook heel andere vragen stellen en vaker vragen naar de bekende weg in de hoop dat hij dat ene geval aantreft waar het antwoord opeens anders is (hint: it never happens). Dat deed ik zelf vroeger ook wel eens, en vast nog wel andere dingen ook waar we ons nu wel eens aan storen als een poster dat doet. Hoort ook bij de ontwikkeling.

Op 31 mei 2017 12:13:26 schreef GJ_:
@Tidak: mijn opmerking over het off-topic gaan kwam voort uit het feit dat we van "hoe met elkaar om te gaan" intussen in een discussie verzeilt geraakt zijn over allerlei stoornissen. En zoals ik dus al zei: dat moeten twee verschillende onderwerpen zijn. Ook als iemand zich door wat voor stoornis dan ook onhandig uitdrukt zou het zo moeten zijn dat we met respect met elkaar omgaan.

In het ideale geval wel, maar ik merk dat het een stuk makkelijker is om even tot 10 te tellen als je weet dat iemand niet loopt te trollen en een "legitieme" reden/oorzaak heeft voor de manier waarop hij of zijn communiceert. Ik denk niet dat ik persé de enige ben waar dat voor geldt, dus zijn de onderwerpen m.i. losjes gerelateerd zelfs al moet de nadruk op omgangsvormen liggen - wat ook maar weer blijkt uit het verhaal van fred101.

Op 31 mei 2017 08:19:09 schreef fred101:
[..]
Ik zou alleen willen dat ik minder woorden nodig had ;-)

Maar met de woorden die je gebruikt hebt, wel een heel duidelijk verhaal!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
blackdog

Golden Member

Hi,

Jinny
Dank je voor het virtuele bloemetje, ze staan hier nu in een vaasje ;-)

Even nog een aanvulling (niet zoveel tijd, i.v.m. de voorbereidingen voor de terugreis)
Dat ik toch nog hele lappen redelijk leesbare tekst uit mijn vingers krijg ondank mijn afwijkingen,
zegt natuurlijk niet zoveel over b.v. Jaap van 23 die hier op het forum topics start over zijn projecten en moeite heeft met zijn dyslectie...

Het is mij pas duidelijk geworden bij een klant waar ik onderhoud aan het doen was aan apparatuur en daar iemand iets vertelde over dyslectie dat bij mij het kwartje viel.
De effecten van dyslectie zaten mij natuurlijk allang dwars, maar ik heb er nooit aan gedacht hiervoor naar een dokter te gaan.
Ik leerde in ieder geval mijzelf allerlij trucjes om wat problemen te omzijlen of minder erg te maken.

Toen ik een jaar of 10 geleden weer meer intresse kreeg in electronica, de IT was me te zaai geworden, ben ik weer meer met electronica gaan werken.

Na wat zoekwerk over bepaalde schakelingen en fora ben ik op CO begonnen mijn ontwikkeling van projectjes te laten zien.
Dit heb ik gebruikt om beter te leren typen en zaken zo duidelijk mogelijk weer te geven (natuurlijk rammelt het nog regelmatig ;-) )

Dit heeft er ondermeer in geresulteerd, dat de e-mails aan mijn klanten een stuk beter zijn geworden,
en dat er meestal een goede structuur in zit.
Mijn "drive" om iets goed te doen heeft mij dus ook geholpen om met dyslectie om te gaan.

Maar Jaap van 23 die ik hierboven even aanhaalde, kan de "drive" die ik heb in veel mindere mate bezitten...
En kan zich dan hierdoor ook al is hij bij de oudere is gaan behoren, nog steeds niet goed uitdrukken.

Nog een oplossing waarvoor ik heb gekozen en dit geld voor zakelijk gedrag, na 18:00 worden er door mij geen facturen en dergelijke gemaakt.
Dit omdat het vermoeidheid niveau dan te hoog kan worden en hierdoor de "auto correctie" van mijn brein aan alle kanten kan gaan rammelen :-)
Ik vind het vervelend dat er iets mis is met mijn zakelijke administratie, dus dan gewoon niet doen! :-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

na 18:00 worden er door mij geen facturen en dergelijke gemaakt.
Dit omdat het vermoeidheid niveau dan te hoog kan worden en hierdoor de "auto correctie" van mijn brein aan alle kanten kan gaan rammelen :-)
Ik vind het vervelend dat er iets mis is met mijn zakelijke administratie, dus dan gewoon niet doen!

Hehe, daarvoor hoef je dus niet dyslexisch te zijn - hier ten huize geldt een gelijkaardige regel - na enkele beschamende bloopers...

Alweer een erg fijne reactie van uwentwege, Bram, en een prima aanzet voor ons allen om maar eens wat vaker voor de spiegel te gaan staan. Zelfrelativering is de sleutel tot zoveel!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

tja, er zijn zoveel dingen die je beter niet savonds doet, heb dat ook al vaker de volgende ochtend gemerkt, draadjes gans verkeerd aangesloten, of onderdelen vergeten erop te zetten. verkeerde onderdelen uit bakjes gepakt en ga zo maar door. ook foamranden vervangen van speakers valt niet onder de "kan om 2.00 uur ook nog " categorie heb ik wel gemerkt :)

[Bericht gewijzigd door testman op donderdag 1 juni 2017 19:32:09 (25%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

[beetje off-topic]

Het mag bekend zijn dat er grote verschllen tussen he ondewijs in BE en NL bestaan.

Misschien is het minder bekend dat er ook grote verschillen zijn tussen het onderwijs in BE(NL) (waarop we hier erg prat gaan, maar we lijken er wel een beetje zelfgenoegzaam in te worden, en dat kóst!) en BE(FR) waar ze erg lijden onder tekort aan budget, maar ik zie daar wel een nieuw elan groeien. Knap van hen, dus "Neerland let op uw zaak!".

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Anoniem

Autisme heeft altijd al bestaan, maar in mijn jeugd waren dat uitzonderingen.
Nu lijkt een aanzienlijk deel van de jeugd daaraan te lijden in meer of mindere mate. Dat komt natuurlijk deels doordat zo'n zaken tegenwoordig bespreekbaar zijn.

Ik vraag me echter af of het vaker niet een excuus is om druggebruik voor de omgeving te verbergen.
Steeds meer hoor ik van ex-collegas dat hun kinderen na een lange ziekte overleden zijn. Als je hen dan condoleert krijg je steeds vaker te horen, dat het het gevolg was van jarenlange verslaving. De impact van zo'n verslaving is enorm. Ze helpen niet enkel zichzelf, maar hun gezin en hun familie de afgrond in, hun gedrag ontaard uit geldgebrek in kriminaliteit en hun verslaving steekt anderen aan als een besmettelijke ziekte. Om anderen te beschermen tegen deze kanker zou een nultolerantie tegen harddrugs moeten gesteld worden, met veel hardere maatregelen.
We willen het niet zien, maar onze beschaving gaat in ijltempo dezelfde weg op van het oude Rome.
Alhoewel ik het ook niet goedkeur, heb ik er steeds meer begrip voor dat bepaalde personen, vaak onder religieuze invloed terug opteren voor een samenleving met strikte leefregels in plaats van complete vrijheid op alle vlak. Dat leidt ontegensprekelijker tot een hardere, minder menselijke maar gezondere samenleving.
Als ik vandaag in de krant lees dat steeds meer ouders ondanks bewijzen in het begin van de zwangerschap van zeer ernstige en niet levensvatbare afwijkingen besluiten om toch door te gaan vraag ik me af of de maatschappij dit kan blijven dragen.
En denkt men daarbij behalve aan de eigen emoties ook aan die van dat kind.?
In onze straat woont een koppel met een zeventienjarige zoon. Als ze ermee buitenkomen zit die onderuitgezakt in een rolstoel , de ogen naar de hemel gericht. Hij is volledig verlamd sinds zijn geboorte, zo goed als blind, kan niet spreken niet zelfstandig eten, of naar het toilet. Verdient één levend wezen zo'n lot? En je ziet ze steeds meer.

Ik ben ooit na een operatie enkele dagen volledig geïmmobiliseerd geworden. Je kunt niet bewegen, niet praten, maar bent bij bewustzijn. Je vitale functies worden door machines gemonitord, maar je kunt niemand contacteren, als je ongemakkelijk ligt, pijn hebt, en de tijd tikt weg per seconde. Gruwelijk, als je dan bedenkt dat sommigen zo jaren moeten doorbrengen, kunstmatig in leven gehouden. Dat is de monsterlijke keerzijde van onze vergevorderde geneeskunde.

Autisme dit autisme dat, wat is dit, 8chan?

Als je niks nuttigs te zeggen hebt kan je ook gewoon Alt-F4 rammen en iets nuttigs doen dat niet op CO of op het internet is. Who cares dat iemand autisme/ADD/youfuckingnameit heeft op CO?

Snap ook niet het nut van dit topic en die reacties ITT. De wereld is een t*ringbende en het zal alleen maar erger worden. Defeatism I know, maar het is wel zo.

[Bericht gewijzigd door AWDebiel op donderdag 1 juni 2017 13:41:57 (19%)

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
Lambiek

Special Member

Op 1 juni 2017 13:33:43 schreef grotedikken:
Autisme heeft altijd al bestaan, maar in mijn jeugd waren dat uitzonderingen.
Nu lijkt een aanzienlijk deel van de jeugd daaraan te lijden in meer of mindere mate. Dat komt natuurlijk deels doordat zo'n zaken tegenwoordig bespreekbaar zijn.

Ik vraag me echter af of het vaker niet een excuus is om druggebruik voor de omgeving te verbergen.

Voordat je nog meer loze opmerkingen plaatst, zou ik er eens een paar boeken op na lezen als ik jou was. :)

Op 1 juni 2017 13:39:26 schreef AWDebiel:
Autisme dit autisme dat, wat is dit, 8chan?

Als je niks nuttigs te zeggen hebt kan je ook gewoon Alt-F4 rammen en iets nuttigs doen dat niet op CO of op het internet is. Who cares dat iemand autisme/ADD/youfuckingnameit heeft op CO?

En dat na 115 posten. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
LetterHenk

Golden Member

Op 1 juni 2017 13:39:26 schreef AWDebiel:
Als je niks nuttigs te zeggen hebt kan je ook gewoon Alt-F4 rammen en iets nuttigs doen dat niet op CO of op het internet is.

:+

Action expresses priorities LH
Tidak Ada

Golden Member

Op 1 juni 2017 13:33:43 schreef grotedikken:
Autisme heeft altijd al bestaan, maar in mijn jeugd waren dat uitzonderingen.

Nee, zie deze post. Het had alleen nog niet die naam; die was uitsluitend gereserveerd voor kinderschizofrenie.

[....]
Gruwelijk, als je dan bedenkt dat sommigen zo jaren moeten doorbrengen, kunstmatig in leven gehouden. Dat is de monsterlijke keerzijde van onze vergevorderde geneeskunde.

Èn van een bekrompen wetgeving, die uit theologisch oogpunt de plicht tot leven verordent. Veel van dit soort syndromen zijn namelijk niet levensvatbaar zonder ingewikkelde diëten en begeleiding.

@A.W. Debiel:
Het lijkt er op dat een en ander nogal confronterend voor je is, maar als je het hele topic goed leest gaat het er hier om dat er een groep, hier op het forum, is om er juist behoedzaam en begripvol mee om te gaan.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 1 juni 2017 13:33:43 schreef grotedikken:
nultolerantie

Nou ik ben geen voorstander van zulke maatregelen, deze leiden enkel maar tot nog meer ellende. Mensen doen wat mensen doen, dat ga je niet bestrijden met enkel een verbod of harde strafmaatregelen. Soms is het medicijn erger dan de kwaal. Voorlichting is belangrijk en onderzoek ook eens waarom mensen middelen gebruiken, daarnaast is verslavingsgevoeligheid een probleem dat maar een klein deel van de samenleving treft, om daar een complete oorlog om te ontketenen vind ik toegeven aan doorgeslagen sentimentele argumenten. Weet u hoeveel mensen dood gaan aan alcohol, tabak, in het verkeer, tijdens het werk of simpelweg in bed?

This is the world we know best, the world of madness
maartenbakker

Golden Member

Op 1 juni 2017 13:39:26 schreef AWDebiel:
Autisme dit autisme dat, wat is dit, 8chan?

Als je niks nuttigs te zeggen hebt kan je ook gewoon Alt-F4 rammen en iets nuttigs doen dat niet op CO of op het internet is. Who cares dat iemand autisme/ADD/youfuckingnameit heeft op CO?

Snap ook niet het nut van dit topic en die reacties ITT. De wereld is een t*ringbende en het zal alleen maar erger worden. Defeatism I know, maar het is wel zo.

Of het is niet zo, natuurlijk. De geschiedenis leert dat mensen dat al eeuwenlang zeggen en dat het nu ook erger lijkt doordat we alle nieuws onmiddelijk en uit de hele wereld horen. Neemt niet weg dat we specifieke problemen extra moeten aanpakken, ik zou sociaal-economisch beginnen. Ook die problemen zijn niet uniek in de historie.

Overigens was de oorspronkelijke insteek dat je mensen in principe niet moet wegjagen door lomp gedrag (met ook de opmerking meermaals gemaakt dat mensen ook wel ergens tegen moeten kunnen, ik heb het dus over 'overdreven lomp gedrag'). Dat mensen met bepaalde afwijkingen misschien vaker slachtoffer zijn van lomp gedrag omdat ze niet begrepen worden, mag dan ook best aangekaart worden. Jouw bovenstaande lompe uitspraken begrijp ik ook niet helemaal (wel een beetje maar ben het daar alsnog mee oneens) maar ze jagen niemand weg ;) Misschien toch een aanrader om het topic nog eens een keer extra door te lezen met dat in gedachten. Dat zou ik je eerder aanraden dan je eigen nog niet opgevolgde advies om op alt-F4 te rammen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Op 1 juni 2017 13:33:43 schreef grotedikken: Om anderen te beschermen tegen deze kanker zou een nultolerantie tegen harddrugs moeten gesteld worden, met veel hardere maatregelen.

Dat is m.i. onhaalbaar en onwenselijk. Justitie kan zijn tijd beter in nuttige zaken steken dan in een verloren oorlog. Met legalisatie en regulering kun je veel meer bereiken.
Dat je steeds vaker van collega's hoort dat kinderen na een lange ziekte overleden zijn geloof ik niet. Ik heb een ruime ervaring op dit gebied, ook met afkick klinieken en zoveel kinderen overlijden er helemaal niet aan de gevolgen van een verslaving.
(overigens komt mijn ervaring niet door eigen harddrugs gebruik).
De meeste incidenten, want dat zijn het, ontstaan juist door het in de criminaliteit dwingen waardoor er gevaarlijke drugs op de markt komen, geen controles meer zijn toegestaan en slechte voorlichting.

De enige harddrug waar echt veel mensen aan overlijden is de enige die wel legaal is, domweg omdat deze maatschappelijk geaccepteerd is.
En onder invloed van welke er zo af en toe ook wonderlijke posts op CO verschijnen. :-)

mvdk

Golden Member

@GJ: :) :) :)

Maar ik denk dat ik toch even, als de zon gaat zakken, een kouwe klets ga pakken.

Tidak Ada

Golden Member

@GD:
Leer jij je hond het bijten af door hem steeds een schop te geven? Dan weet ik wel waarom hij bijt....

Het is bij de opvoeding allang bekend, dat positieve stimuli vele malen beter werken dan negatieve (straffen). Dompteurs in het circus wisten dit al héél lang!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

De draai om mijn oren die nog wel eens van mijn oude heer mocht ontvangen.
Heeft mij uiteindelijk geen schade toegebracht dus zal wel niet zo slecht geweest zijn.
En soms is dat wel eens nodig je hoeft je koter niet af te tuigen maar soms komt een draai om de oren beter aan dan lieve woordjes.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Als het proportioneel (zowel in intensiteit als in proportie) is soms wel, maar meestal komt het neer op afreageren en onmacht en dat is nu net helemaal verkeerd.
Het schrikeffect is het belangrijkst, de pijn onnodig....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 1 juni 2017 17:05:11 (15%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Dat klopt maar ik hoor mensen in de kinder opvang spreken dat ze met een kind van drie jaar een goed gesprek aangaan.
Nogmaals niet SLAAN maar een corrigerende tik kan in mij ogen zeker geen kwaad.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Een 'gesprek aangaan' is heel wat anders dan een vermaning.... ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Op 1 juni 2017 15:33:39 schreef mvdk:
@GJ: :) :) :)

Maar ik denk dat ik toch even, als de zon gaat zakken, een kouwe klets ga pakken.

Leve de man die het bier uitvond https://www.youtube.com/watch?v=zptj-QlmvVs

Hubie

Special Member

Ja,en dan het liefst op een kangoeroe eiland. ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=Xo0wgQJqluA

[Bericht gewijzigd door Hubie op zaterdag 3 juni 2017 05:07:09 (36%)

pa3gws

Golden Member

Op 1 juni 2017 17:40:59 schreef Tidak Ada:
Een 'gesprek aangaan' is heel wat anders dan een vermaning.... ;)

Dat klopt maar ik heb een kennis die in de kinder opvang werkt en de werkgever wil dat men een gesprek aangaat.
En een vermaning kan ook maar dan staan ik record tijd pappa en mamma op de stoep.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

Op 1 juni 2017 15:33:39 schreef mvdk:
Maar ik denk dat ik toch even, als de zon gaat zakken, een kouwe klets ga pakken.

Dan pas? :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
evdweele

Overleden

Op 1 juni 2017 16:04:43 schreef Tidak Ada:
Leer jij je hond het bijten af door hem steeds een schop te geven? Dan weet ik wel waarom hij bijt....

Mijn moeder nam een zwervende jonge Duitse herder in huis die totaal onopgevoed was. Het leukste spelletje vond de hond om in je handen te bijten en eraan te rukken. Dat ging eerst redelijk beheerst, maar naarmate het spelletje duurde ging hij steeds harder bijten.
Ik heb hem dat toen afgeleerd door terug te bijten. Niet lekker zo'n harige poot of oor in je mond, maar het hielp wel. Een hond moet je honds behandelen :-) Een dier geeft haar jongen ook een corrigerende knauw om ze tot de orde te roepen.

Op 1 juni 2017 17:31:47 schreef pa3gws:
ik hoor mensen in de kinder opvang spreken dat ze met een kind van drie jaar een goed gesprek aangaan.

In de jaren 70 (love, peace and flowerpower) hoorde je hoe de buren van mijn ouders hun kinderen opvoedden.
"Jantje, de poes vindt het niet leuk als je hem met een schaar zijn ogen uitsteekt".
"Je moet je zusje niet slaan, dan vindt ze je niet meer lief. Wij slaan jou toch ook niet?"
Hadden ze dat laatste maar wel gedaan, dan was Jantje niet zo'n onuitstaanbare klerelijer geworden.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Dit topic is gesloten