onvriendelijk voor o.a. rare snoeshanen e.d. in de techniek

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Helaas, geen smiley het opgetrokken schouders.

Ik ben beslist géén flower-power type. Maar als men de nuance niet snap/wil snappen....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 1 juni 2017 20:43:11 (47%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Ik ben ook geen flower power type maar er zijn situaties waar het motto wie niet horen wil moet maar voelen wel terecht is.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 1 juni 2017 19:17:13 schreef evdweele:
[...]Mijn moeder nam een zwervende jonge Duitse herder in huis die totaal onopgevoed was. Het leukste spelletje vond de hond om in je handen te bijten en eraan te rukken. Dat ging eerst redelijk beheerst, maar naarmate het spelletje duurde ging hij steeds harder bijten.
Ik heb hem dat toen afgeleerd door terug te bijten. Niet lekker zo'n harige poot of oor in je mond, maar het hielp wel. Een hond moet je honds behandelen :-) Een dier geeft haar jongen ook een corrigerende knauw om ze

dat werkt wel bij honden, dat is een roedel iets. een hond terugbijten in zijn oor laat merken dat je roedelleider bent. als je een hond eten geeft voor dat jij eet, dan gaat ie ook denken dat hij de roedelleider is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

En het werkt ook bij mensenpuppy's. Als woorden niet helpen doet een corrigerende tik wonderen.
Alleen de schrikreactie is voldoende, je moet het kind of dier geen pijn bezorgen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Tidak Ada

Golden Member

't Is mij tenminste altijd gelukt de aanwezige pubertjes in toom te houden. :)
Onthouden vaan voordeeltjes en leuke dingen helpt echt, dat hoeft niet fysiek. Zeker niet met in oren bijten >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

IK heb ooit een bouvier gehad die ik ook een keertje gebeten heb.
Had wel een mond vol haren maar zij heeft zich daarna nooit meer misdragen.
Maar we dwalen wel weer een beetje af geloof ik. ;-)

[Bericht gewijzigd door pa3gws op donderdag 1 juni 2017 21:32:23 (16%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Voor mijn hond was het voldoende om met een donkere ietwat luide stem "AARDAPPELPUREEHOND" te zeggen. Hij ging dan plat op de grond liggen en liet alleen het uiterste puntje van zijn staart trillen om mij dan met schuldige ogen aan te kijken....
Bij het vriendelijk zeggen van "akelige rothond" werd hij daartegenover juist enthousiast. Dat was leuk om omstanders schrik aan te jagen >:)

Maar nu wordt het toch wel erg OT2....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mvdk

Golden Member

Maar we dwalen wel weer een beetje af geloof ik.

Nee hoor. Ik vind dit een heel goed topic. Forum members laten dingen van zich zelf zien. Ben net terug van 't Proeflokaal trouwens.
Zaken worden hier nu uitgepraat. Ondertussen is er vandaag weer een forumlid bijgekomen, gaat over een ledje en een optocoupler, er worden dingen gevraagd, en er komt geen antwoord op. (En dingen verwijderd, zie ik nu.) Het is een never ending story, en ik stel vast dat er op dit forum de meest aardige mensen rondlopen, de meesten hebben ook nog een glazen bol in huis.
Op welk ander forum heb je dit?

maartenbakker

Golden Member

En moderatoren die in de regel goed nadenken, constructief meediscussieren, discussies lang genoeg open laten zelfs al lopen ze soms off-topic.

Opzich komt dat op meer fora voor, maar lang niet overal en zeker niet op relatief grote fora als CO.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pa3gws

Golden Member

Wie zegt dat ik aardig ben. >:-)
Maar ik heb soms wel de indruk dat het hier een grote familie is.
En dat moest maar zo blijven ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Er is ook een zekere verwantschap, zij het met vaak verschillende raakpunten. Neem allen al de interesse voor elektronica en het hier boven bediscussieerde.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evdweele

Overleden

de meesten hebben ook nog een glazen bol in huis.

Vorige week een doos vol met die dingen weggegooid. Een kerstboom is hier al 25 jaar niet in huis geweest ;-)

er worden dingen gevraagd, en er komt geen antwoord op. (En dingen verwijderd, zie ik nu.) Het is een never ending story

Dat topic heb ik geprobeerd te volgen. Het grootste probleem is - denk ik - dat in zo'n geval de TS niet begrijpt dat een ander zijn redenering niet kan volgen en vooral dat hij niet begrijpt wat anderen adviseren.
Of de een Swahili spreekt en verstaat en de ander Chinees.
Toch vreemd terwijl beide partijen van de Nederlandse taal gebruik maken. Daar moet vast wel een psychologische verklaring voor zijn...

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
mel

Golden Member

Heb je wel eens een Fries kunnen verstaan? >:), en we wonen toch allebei in Nederland.. :+ (of Nederlandstalig Belgie). Zuid-Afrikaans versta ik beter dan Fries trouwens,maar dat is weer een ander verhaal..

[Bericht gewijzigd door mel op vrijdag 2 juni 2017 03:58:18 (40%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Anoniem

Op 1 juni 2017 16:04:43 schreef Tidak Ada:
@GD:
Leer jij je hond het bijten af door hem steeds een schop te geven? Dan weet ik wel waarom hij bijt....

Nee, zeker niet. Ik laat hem bijten en stimuleer het nog een beetje door hem niet te straffen.Op een dag ziet hij wel zelf in dat hij verkeerd handelt, of wordt hij het gewoon moe. Als ik al eens onzin schrijf, of onleesbaar, dan weet je meteen ook waarom. Tis verdomme niet makkelijk typen met zo'n labrador aan je arm -auw- :-)

Een hond is een sociaal dier. Dacht je dat hij in een roedel waar een strikte hiërarchie heerst door het alfamannetje zou terechtgewezen worden door dialoog of symposium? Goed gedrag wordt beloond, slecht gedrag wordt afgestraft. Zo gaat het al miljoenen jaren. Of ben je ook fan van die belachelijke Amerikaanse huisdierenprogramma's waar honden tot in het absurde behandeld worden als echte mensen.

Net daarom worden mensen zo vaak aangevallen door hun eigen pitbull. Zo'n hond weet dat hij fysiek sterk is, en zolang je hem niet kan overtuigen dat zijn rangorde onder die van de mensen valt, ook van de kinderen die fysiek zwakker zijn, blijft het een sluimerend gevaar.
Door hem een menselijke status te geven zal hij vroeg of laat een goi oden (ik bedoel gooi doen- die verdomde hond toch -auw- )naar het leiderschap. Zeker als hij de verkiezing van Trump meegevolgd heeft op tv ;-)

Anoniem

Op 1 juni 2017 22:32:39 schreef evdweele:
[...]Vorige week een doos vol met die dingen weggegooid. Een kerstboom is hier al 25 jaar niet in huis geweest ;-)

Niet nodig toch, het lijkt hier vandaag wel kerstdag met al die mensen van goeden wille ;-)

Tidak Ada

Golden Member

Ik mis toch echt die smiley die z'n schouders ophaalt.

Ik weet in ieder geval hoe de Belgische politie omgaat met mensen, die al dan niet vermeend hardhandig met hun 'Fifi' omgaan....

Edit
Hooligans moet je natuurlijk wèl meppen, maar ja, dat vinden ze dan ook lekker :+
/Edit

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evdweele

Overleden

Op 2 juni 2017 13:36:04 schreef grotedikken:
Tis verdomme niet makkelijk typen met zo'n labrador aan je arm -auw- :-)

Ik heb medelijden met de labrador ;) :+

Een hond is een sociaal dier. Dacht je dat hij in een roedel waar een strikte hiërarchie heerst door het alfamannetje zou terechtgewezen worden door dialoog of symposium? Goed gedrag wordt beloond, slecht gedrag wordt afgestraft.

Niet alleen door het alfamannetje, het begint al met de teef die haar puppy's met een knauw afstraft als ze niet doen wat zij wil.
De puppy's reageren daarop door bij de moederhond de bek te likken en op hun rug te gaan liggen om hun onderdanigheid te bewijzen.

Om van de honden terug te gaan naar de mensen; een leraar op de school waar ik zat deed ongeveer hetzelfde. Een leerling die niet oplette of zat te kletsen "besloop" hij zodat de leerling het niet in de gaten had en dan sloeg hij met de achterkant van de houten bordenwisser keihard op de tafel van de leerling.
Arme tere kinderzieltjes. Wat een jeugdtrauma's zullen ze daaraan hebben overgehouden :'(
Ik niet, ik heb nog altijd bewondering voor die leraar.

Op 2 juni 2017 14:59:44 schreef Tidak Ada:
Ik mis toch echt die smiley die z'n schouders ophaalt.

Waarom? GD heeft gewoon gelijk. Zachte heelmeesters (en dan was er nog wat....)

Ik weet in ieder geval hoe de Belgische politie omgaat met mensen, die al dan niet vermeend hardhandig met hun 'Fifi' omgaan....

We hebben het hier niet over dierenmishandeling, maar vertel...

Blijft de vraag hoe dit soort opvoeding op CO in te voeren. Houten bordenwissers zijn waarschijnlijk uitgestorven en bijten is via internet ook al niet makkelijk ;-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
fred101

Golden Member

het begint al met de teef die haar puppy's met een knauw afstraft als ze niet doen wat zij wil.
De puppy's reageren daarop door bij de moederhond de bek te likken en op hun rug te gaan liggen om hun onderdanigheid te bewijzen.

Om van de honden terug te gaan naar de mensen; een leraar op de school waar ik zat deed ongeveer hetzelfde.

Hmm, dat wordt tegenwoordig toch moeilijk, leerlingen bijten is al een moeilijk gebied maar je kunt niet verlangen dat daarna de leerlinge met hem gaat tongen of op haar rug gaat liggen. Was zeker een katholieke school >:-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
evdweele

Overleden

Je kan alles wel uit z'n verband rukken (moet je in een ziekenhuis ook niet te vaak doen) en dan lijkt het grappig.
Het was beslist geen katholieke school. Dat was onmogelijk met de atheïstische overtuiging van mijn ouders.
Gewoon zoals het hoort: een openbare school.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Anoniem

Op 1 juni 2017 14:30:02 schreef GJ_:
[...]Dat is m.i. onhaalbaar en onwenselijk. Justitie kan zijn tijd beter in nuttige zaken steken dan in een verloren oorlog. Met legalisatie en regulering kun je veel meer bereiken.
Dat je steeds vaker van collega's hoort dat kinderen na een lange ziekte overleden zijn geloof ik niet. Ik heb een ruime ervaring op dit gebied, ook met afkick klinieken en zoveel kinderen overlijden er helemaal niet aan de gevolgen van een verslaving.
(overigens komt mijn ervaring niet door eigen harddrugs gebruik).
De meeste incidenten, want dat zijn het, ontstaan juist door het in de criminaliteit dwingen waardoor er gevaarlijke drugs op de markt komen, geen controles meer zijn toegestaan en slechte voorlichting.
De enige harddrug waar echt veel mensen aan overlijden is de enige die wel legaal is, domweg omdat deze maatschappelijk geaccepteerd is.
En onder invloed van welke er zo af en toe ook wonderlijke posts op CO verschijnen. :-)

En ik die dacht dat die griezelfilms waar de zombies alle mensen in hun gelijken willen herscheppen fictie waren. :-)

Er zijn overigens erg weinig rokers gestopt door vriendelijke campagnes en fotos van rotte longen op een pakje. Pas nadat de horeca zware sancties in het vooruitzicht werden gesteld en streng verbod om in openbare gebouwen te roken,is de overlast enigzins verminderd.

Harddrugs die gratis verstrekt worden zullen dan wel het dealen niet meer stimuleren, maar t aantal verslaafden evengoed doen toenemen.
En t zal ook aanzetten tot ongelimiteerd gebruik. Vergelijk met de gepensioneerden die gratis met de bus kunnen. En als hun gratis portie op is, zullen ze evengoed dealers aanspreken.

Enkele vriendinnen zitten op hun kamer samen , en Miep zegt, ook eens snuiven, tis toch gratis en het geeft een enorme kick. En zo verspreiden de zombies zich.
Drugverslaafden functioneren ook zonder diefstallen totaal niet meer in de maatschappij. D

Als ik zie waar dit topic begonnen is en waar het nu over gaat kom ik tot de conclusie dat er alleen nog maar ouwe wijven aan het woord zijn. Wat een geouwehoer.

kan dit niet gestopt worden?

Toeter, inderdaad.

Verder weet iedereen dat slaan nooit een oplossing is, alleen een uiting van frustratie.. Net als beledigen of smerige dingen schrijven.

Op 2 juni 2017 20:39:19 schreef toeter:
Wat een geouwehoer.

Ja wat mij betreft had dit ook al vele posts geleden naar de koffiecorner verplaatst mogen worden (nog niet bij de startpost, die was relevant voor meer dan alleen donerende leden, dus was de koffiecorner geen optie).

If you want to succeed, double your failure rate.

Je zou het ook gewoon niet kunnen lezen, toch?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Dit topic is gesloten