onvriendelijk voor o.a. rare snoeshanen e.d. in de techniek

Dit topic is gesloten

Verder weet iedereen dat slaan nooit een oplossing is, alleen een uiting van frustratie.. Net als beledigen of smerige dingen schrijven. Slotje graag!

Waarom een slotje, mag een ander hier soms niet meer op reageren?
Lijkt wel op woordvoerder Spice (je weet wel, van die USA president)
Die kapt ook alle ongewenste reacties direct af.

Er bestaat een onderscheid tussen zinvol en zinloos slaan.
Mijn dochter is nu bijna 30 en ik heb haar 1 maal in haar leven een klap gegeven.
Dat was toen ze als kind uit baldadigheid de weg op rende en bijna onder een auto kwam.
Die klap was direct en proportioneel ten opzichte van het gevaar dat ze liep en maakte voldoende indruk om dat voortaan niet nog eens te doen.
Dat slaan alleen een uitdrukking kan zijn van frustratie vind ik wel een erg geitenwollensokkenbenadering.
(geen slotje graag)

maartenbakker

Golden Member

Hoewel inderdaad meer off-topic posts en een slotje misschien een keer onvermijdelijk is als de thread in de tussentijd geen natuurlijke dood sterft... Vraag ik me bij zo'n stevige roep om een slotje ook wel af of zulke onderwerpen soms confronterend zijn. En ik ben opzich geen tegenstander van confronteren als dat nut kan hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Daar is wel iets van aan, ja. Maar het gaat hier toch om electronica, dacht ik? Ik kijk met stijgende verbazing naar de opstapeling van meningen over het opvoeden van honden en mensen en andere zoogdieren. Stille dood lijkt me inderdaad aangewezen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Shiptronic

Overleden

Op 3 juni 2017 00:44:21 schreef big_fat_mama:
Stille dood lijkt me inderdaad aangewezen.

Vind ik een corrigerende tik toch humaner ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 3 juni 2017 01:08:04 schreef Shiptronic:
[...]

Vind ik een corrigerende tik toch humaner ;)

Maar wel ouderwets, als er ook elektronische hulpmiddelen zijn :+
https://nl.agrarking.com/vee-drover-magic-shock-3800v-met-batterij-ele…

Anoniem

Voor mij mocht het allang dicht, alleen stoorde het eenzijdige gevlooi me een beetje.
Quod erat demonstrandum. Je ziet duidelijk welke richting het uitgaat als je over sociale onderwerpen discuteert. Er ontstaan twee groepen die lijnrecht tegenover elkaar staan en binnen de kortste keren ontaard het in een scheldpartij met drieletterwoorden uit onmacht het eigen standpunt te verdedigen.

Mooi dat sommige leden met een kleine beperking hier hun gebrek demonstreren. Ongetwijfeld met het doel meer krediet te krijgen. Maar op een forum neem je de gedaante aan die je zelf wil.
Misschien ben ik wel een heel klein mager ventje die heel zijn leven als postbode heft gewerkt.

Ik geloof ook niet dat zware autisten hier hun kwaal gaan vermelden om geduld op te wekken.
Het zijn doorgaans heel intelligente mensen die op een forum juist goed functioneren door de anonimiteit.

Maar op een forum posten waarin je de vragensteller altijd moet gelijk geven omdat ie aangeeft een beperking te hebben en daarmee eigenlijk wil zeggen dat zijn idee perfect is en hij daarop geen kritiek wil, sta je als beantwoorder gewoon in een patstelling.
Vaak zit er geen foutje in, maar is het hele concept knudde. En wie dat niet kan of wil inzien heeft de verkeerde hobby gekozen. Ik denk dat niemand voldoening heeft van iets dat niet werkt of kan werken.

Als iemand op dit forum niet wil aanvaarden dat een MOT levensgevaarlijk is, en zeker voor beginners, en als ik dat dan niet met alle middelen mag proberen duidelijk te maken, dan hoeft het voor mij niet meer.
Moet ik dan zeggen, ah nee, voor mensen met een beperking is het niet gevaarlijk. je bent goed bezig want tenslotte doet ieder waar hij zin in heeft en wat ie maar leuk vindt. En natuurlijk isoleren je zweetpantoffels voldoende. En ja, gedistilleerd water heeft een di-elektrische constante van 80 en is dus de beste isolator...
Vergeleken met jouw was Einstein een idioot...

maartenbakker

Golden Member

Tsja, mijn mening is sinds het starten van het topic in elk geval niet veranderd. Recht voor z'n raap iets zeggen is nuttig, maar op momenten dat het niet nuttig is moet je het niet overdrijven. Het ging me minstens zoveel over effectief communiceren als met rekening houden met eventuele beperkingen. Dat laatste kan helpen bij het eerste.

En wat dat waarschuwen betreft: beter dan je best doen kun je niet. Waarschuwen en wat tips om het zo veilig mogelijk te doen. Dan is het meer zijn probleem als iemand niet luistert en bovendien zou hij het zonder die tips ook wel doen. Ik weet dat er minstens 1 persoon hier is weggelopen omdat hij een beetje iebel werd van iedereen die overelkaar tuimelde om te melden hoe onveilig hij wel niet bezig zou zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 3 juni 2017 03:01:12 (38%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

Het afdwalen naar afwijkingen die als niet-gemiddeld worden beschouwd heeft met het onderwerp in de startpost volgens mij maar heel weinig te maken.
Opvoeding des te meer.

Sommigen weigeren te aanvaarden dat hun idee niet het beste is, en willen alleen een bevestiging van hun "geweldige uitvinding". Daar valt niet tegenop te redeneren.
Zulke topics eindigen dan in een voor beide partijen onbevredigende patstelling.

Als hen als kind was geleerd dat zij helemaal niet zo bijzonder zijn en moeten aanvaarden dat anderen soms over meer kennis beschikken, was er al veel gewonnen.
Maar als de ouders continu beweren dat hun Pietje of Marietje hyperintelligent is en dat de rest van de wereldbevolking daar niet aan kan tippen ligt vooringenomenheid van Pietje en Marietje voor de hand.
Soms lukt het zulke genieën met beide benen op de grond te laten belanden, maar in evenzoveel gevallen blijft het "genie" in zijn/haar ivoren toren zitten.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 3 juni 2017 01:58:02 schreef grotedikken:
Ik geloof ook niet dat zware autisten hier hun kwaal gaan vermelden om geduld op te wekken.
Het zijn doorgaans heel intelligente mensen die op een forum juist goed functioneren door de anonimiteit.

hoeven ze ook niet te melden. en hun 'kwaal' hoeft ook niet direct een probleem te zijn. iedereen is gewoon verschillend en dat moeten we maar aanvaarden.

Op 3 juni 2017 01:58:02 schreef grotedikken:

Maar op een forum posten waarin je de vragensteller altijd moet gelijk geven omdat ie aangeeft een beperking te hebben en daarmee eigenlijk wil zeggen dat zijn idee perfect is en hij daarop geen kritiek wil, sta je als beantwoorder gewoon in een patstelling.
...

Als iemand op dit forum niet wil aanvaarden dat een MOT levensgevaarlijk is, en zeker voor beginners, en als ik dat dan niet met alle middelen mag proberen duidelijk te maken, dan hoeft het voor mij niet meer. ...

sommige mensen willen gewoon niet luisteren, hoe goed je het hun ook wil uitleggen. Darwin award springt in mijn gedachten. en de genomineerden daar zijn toch ook niet altijd 'dom'.
het beste is daar volgens mij niet op reageren na enige tijd. als er geen reacties meer komen op zijn topics, gaat die ook niet veel verder meer geraken. allerhande reply's van: "het kan niet"..."onmogelijk" gaan de TS dan misschien aanzetten om toch zijn punt te halen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
High met Henk

Special Member

Je mag realistisch zijn, maar als iemand zijn beperkingen/handycap aangeeft kun je dit wel beter accepteren.

Wij sturen afgelopen 2 jaar 50% van onze leerlingen naar een andere opleiding, omdat ze niet willen. Echter met mensen die van goede wil zijn willen wij best verder gaan.

en als je er klaar mee bent, mag je dat laten weten dat dat zo is. onbeperkt zijn beperking. Mits het op een normale manier gebeurd. Andere optie is niet meer reageren.

Edit: op hieronder: daarom engineer ik zelf nog en loop nog storingen
.1 heb ik binding met praktijk
.2 blijkbaar is er behoefte.

echter gezondheid laat dat niet langdurig toe...
Extra reden is, dat je de studneten ook kunt vertellen wat je in praktijk mee maakt en hoe ze zaken beter kunnen aanpakken.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

leerlingen die je tegenwoordig krijgt van scholen krijgt zijn idd totaal niet geinteresseerd, of zien het werk niet, vergroeid met smartphone, kunnen nog geen 6 treden trapje tillen, raken hun gereedschap kwijt, gebruiken het ERG verkeerd, komen 3 dagen in de week te laat op de klus aan, ook al erbij gehad die 3 treden hoog al last van hoogtevrees hadden. of bang van spinnen waren ( tja, dan ben je beter geen elektricien ). uit elke 10-15 leerstages haal je 1 goede die je wat jaren later met een diploma op een bus kunt zetten en zelfstandig kan werken met wat geluk.

nu is er niet aan volk te komen, zelfs de 60+ monteurs die alleen kunnen draadtrekken willen ze maar al te graag hebben.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
klein is fijn

Moderator

Ik denk dat iedereen wel zijn of haar mening heeft kunnen ventileren, dus het is tijd om er een slot op te hangen. Als iemand de discussie voort wil zetten in de koffiecorner dan mag dat.

Dit topic is gesloten