Omzetten van C code naar Hex.

SIMUL

Special Member

Ik vind regelmatig sites met interessante zaken maar de files die gedownload kunnen worden zijn in C . Hoe kan ik de C omzetten naar Hex bestaan , met een free programma . Ik werk meestal met proton pic basic IDE . Wij kan mij helpen . Het gaat hem meestal over programma's voor 16 f en 18 f .

Wie kan mij op een duidelijk manier dat uitleggen of kan dat zomaar niet .

Arco

Special Member

Code inladen in de C compiler waarvoor die geschreven is, en compileren tot een Hex file. Proton basic heb je niets aan hiervoor...
De XC8 compiler van Microchip is (zonder optimalisatie) gratis...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
SIMUL

Special Member

Bedankt Arco en lambiek , ga dat eens goed bekijken

Ik vind het woord "omzetten" ook niet echt fraai hier. Het is niet een kwestie van omzetten, alsof .hex gewoon een ander formaat is als .c, maar wel dezelfde inhoud.
Die hex is het resultaat van het compileren. De source in de .c file wordt omgezet naar instructies die de micro kan uitvoeren. De C statements kent ie niet. Die instructies staan dan weer in de hex file.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein