lcd displays

hoi
Ik ben op advies van deze site bezig met de picbasic cursus.
nu heb ik 3 displays liggen waaronder de casil ccm 1620 csl-vz. van deze heb ik de datasheet kunnen vinden, maar van de andere nl de samsung svm-05ss13 kan ik niets vinden. Ook niet van de pcb.f/b.lcd(t&s).v 56l 59-109-47000 rev:a (dit staat op de print waar hij op zit.
Kan iemand mij vertellen waar ik de aansluitgegevens zou kunnen vinden.
Of weet iemand hoe ik ze kan aansluiten?
alvast bedankt.

Met picbasic ben ik niet bekend, maar iets dat zoals het eerste display een HD44780 compatibele controller bevat is eigenlijk altijd eenvoudig aan te sluiten, er zijn ook daar ongetwijfeld libraries voor.

Een VFD (?) op een onbekende print (met daarop een controller ? ) kan lastig zijn.
Denk er om dat als er geen converter op het board zit het ook onhandige eisen stelt aan de voeding zoals een paar V AC voor de gloeidraaden en een wat hogere DC spanning voor de anodes.

Als je nog weet uit welk apparaat dit display komt kan dat een aanknopingspunt vormen, evenals enige goede scherpe foto's van het geheel.

Wat ik soms niet begrijp is, dat als iemand begint aan een cursus programmeren dat hij in zijn prullenbak zit te zoeken naar onbekende onderdelen.
Onderdelen die je als beginner toch nooit aan de praat krijgt.

Is het nog niet moeilijk genoeg om te beginnen met de onderdelen vernoemt in de cursus en waarvan de code reeds bestaat?
Velen haken daarom af uit frustratie of zogezegd te moeilijk.

Laat deze display's liggen tot je goed kunt programmeren en koop HD44780 of compatibele zoals in de cursus, voor de prijs moet je het niet laten.

Als je de datasheet niet vindt zullen die sowieso in de vuilbak belanden.

LDmicro user.

Als ik gok dat 1620 een typefout is voor 1602, dan gok ik ook dat z'n pinout hetzelfde is als alle chinese 1602 displaytjes. Google maar effe op "arduino 1602 display" dan vind je vast wel wat.

[Bericht gewijzigd door rew op zondag 11 juni 2017 16:14:18 (22%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Zit een KS0066 op, dus compatible met de standaard HD44780...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

dat klopt arco ,dat had ik ook reeds gezien. Vandaar ging mijn vraag ook over de 2 anderen
en mgp jij hebt wel gelijk maar ik had die 3 liggen. maar ik was nieuwsgierig of ik die andere 2 ook kon gebruiken. dus ik zal jouw raad opvolgen, en eerst maar eens met die 1620 gaan experimenteren.
Het gaat ook niet om de prijs maar doe altijd graag eerst dingen gebruiken die ik heb.
maar jullie allen weer bedankt, tot binnenkort