tia portal v13 naar sp1

Op 3 juni 2017 23:46:39 schreef jatt:ik kan nu al beetje (beginner) programmeren met ladder en FBD maar ik heb gehoord dat zij ook vaak programmeren in Statement List stl is dat een anderen opties pakket?

Let op, een S7-1200 ondersteund geen STL, maar wel SCL. De S7-1500 ondersteund wel weer STL als ik het goed heb.

hallo ik zou graag tia portal op mijn workstation willen
maar ik heb nu mijn bestanden gekopieerd op stick dus mijn tia portal maar nu is daar mij setup file weg
weet iemand hoe k dat terug kan krijgen?

MVG

Waar vandaan heb je de bestanden naar je USB stick gekopieerd?
Van een officiële TIA Portal CD? Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Lijkt me niet dat schoolvragen bedoeld is om uit te leggen hoe een programma geïnstalleerd dient te worden.

Nog even aanvullend op de Graph discussie die ik hier voorbij zie komen, let wel op dat er een redelijke overhead zit op graph. Veel opties die niet gebruikt worden kunnen uitgevinkt worden, maar ook een groot aantal niet. Hierdoor gebruik je dus snel veel geheugen van de PLC. Is hier helaas al voorgekomen dat we een (redelijk nieuwe) S7-1500 moesten vervangen voor een zwaardere door de vele graphs, waar dit in LAD/FBD/STL makkelijk had gepast.