poort problemen

hoi luitjes

kan iemand me vertellen waarom ik in pic basic het commentaar krijg : kan poort 1 of welke dan ook( ook al wijs ik een andere poort toe of verander de poort instelling in proton)niet openen terwijl ik met jal op dezelfde laptop geen problemen heb. en wat ik ook doe ( met mijn kleine beetje kennis) niets lukt.
Wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd. Ik gebruik de wisp 648 met xwisp. iemand suggesties?
en mijn laptop draait onder windows 10

Shiptronic

Overleden

Bedoel je de RS232 pooort voor de programmer, of een poort in je PIC?

Post anders eens je instellingen/programma

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

hoi shiptronic
ik gebruik de prolific usb-serial kabel van voti
ik heb ter controle het simpele eerste programma van de eerste les van de cursus gedaan, nl een ledje laten knipperen,maar ook daar krijg ik dezelfde melding.
het gaat dus niet over de poort van de pic16f628 maar de poort voor de verbinding van de wisp648 met de laptop.
moet iets te maken hebben met verschil tussen pis basic en jal. omdat ik met gebruik van jal nergens geen problemen mee heb.
ik ben bijna 70jaar dus alles is voor mij zeker allemaal niet simpel, had zelfs moeite om te ontdekken hoe ik ik teug kon posten, terwijl me dat eerst geen moeite kostte, totdat ik erachter was dat ik niet was ingelogd. Maar voor dat ik daar achter was, was ik in staat geweest laptop en alles in mn vijver te gooien. ( beetje overdreven, maar toch)

Shiptronic

Overleden

Geen probleem!

Het heeft ook niet echt iets te maken met PIC-basic, of Jal. Het zal eerder liggen aan de instellingen van je proliffic(driver)

Nu ben ik niet zo bekend met prolific (veel problemen gehad dus buiten gesmeten en gebruik alleen nog maar FTDI)

Maar de weking is ongeveer het zelfde .

Om te kijken of de driver goed is geinstleerd en de settings kloppen beginne we bijhet begin

Ga naar Apparaat beheer (pijltje muis op start en rechter muis button klikken)
Zoek daar in de lijst: POORTEN (COM & LPT)

zie je daar een gele driehoek of uitroepteken , dan moet eerst de juiste driver geinstalleerd worden

Hoeveel en welke poorten vind je daar? Gaan we vanaf daar verder.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

sorry voor laatste bericht. Had zovaak van alles geprobeerd en veranderd dat ik bij het het programma van de led de wisp was vergeten aan te sluiten. heb ondertussen in de instellingen wat veranderd (een deel van de instelling uit boek van van dam en nu doet hij het. harstikke bedankt en hoop als het nodig is nog gebruik te kunnen maken van jullie hulp.En sorry ben nogal eens duf en vergeet dingen

had ik allemaal gedaan , weet niet hoeveel keer, maar nu had ik ipv port1 of com1 , port com1 gedaan en daar doet hij het op. dus algehele blijheid
bedankt voor de respons, shiptronic

Shiptronic

Overleden

Ach, dat hebben we allemaal wel eens, Maar mooi dat het nu werkt !!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 16 juni 2017 13:45:24 schreef blommetje_1:dus algehele blijheid

Kijk, daar doen we het toch allemaal voor

Just find out what you like and let it kill you