pioneer SX-202R luidspreker schakelaar probleem

geluid valt af en toe eens weg of ruist, bij nader nazien komt het probleem zich niet voor als ik blijf op de switch drukken voor de keuze van de luidsprekers.

is het mogelijk om deze push button switch 6 en 12 pins (SPA en SPB op print

) te overbruggen ? maw de rechter en linker pin met elkaar door te verbinden ?

als er relais worden gebruikt om de A en B speakers te schakelen zijn deze knoppen niet de reden, maar de relais. dat komt geregeld voor. als het geluid weer terugkomt na een keer harder zetten is die kans erg groot.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

is idd zo dat ik voorheen met het eens draaien aan de volumeknop terug geluid kreeg.

Shiptronic

Overleden

Maar dan zou het harder duwen op de knop geen invloed mogen hebben?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

toch heeft het invloed wanneer je erop drukt. want na een tijd in de berging te hebben gestaan wou ik hem terug gebruiken. Bij het aansluiten van de boxen kwam er geen geluid uit en dacht dat dit circuit uit stond en toen kwam er plots geluid uit en dan weer niet. Daardoor dan eens met de knop zitten spelen met indrukken en kwam ik tot de conclusie dat wanneer je hem zelf inhoud, hij blijft spelen. Voordien had ik wel eens het probleem zoals 'testman' beschrijft dat ik wanneer hij redelijk stil stond af en toe eens aan volumeknop moest draaien. Want dat was de reden waarom hij in de berging was terug gekomen.

zijn deze knoppen te overbruggen met een brugje maw is het gewoon een contact tss de rechter en linker pin dat wordt geschakeld ?

die schakelaars hebben 6 pennen, je dient de achterste 2 in 1 lijn door te verbinden. dus niet links en rechts, maar de pennen achter elkaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

zo dat u bedoelt ?

of zijn het de 3 lussen van links allemaal samen en de 3 lussen van rechts allemaal samen ?

Ik zou het eerst in het speaker relais zoeken.

Door de luidsprekers af te koppelen en weer aan te sluiten op de eindtrap via deze schakelaars kan het relais weer even gaan geleiden.

Als de speaker keuze knoppen niet kraken maar gewoon keurig schakelen is het relais de verdachte, geef er maar eens een tikje op met een pen oid als het geluid uitvalt.

Maar die zou ik niet door verbinden ivm eventuele DC spanning.

waar kan ik die speaker relais terug vinden?
en hoe zie dit eruit (mss rara vraag maar elektriciteit mijn ding en niet elektronica)