Philips 28PW9509 felle kleuren

Mijn tv geeft sedert gisteren alleen nog hele felle kleuren
Philips 28PW9509
Het toestel is van 2004
Hierbij een foto hoe het beeld er nu uitziet
Ik heb reeds alle mogelijke instellingen geprobeerd, niets helpt
Kan er iemand wat informatie geven?
Alvast bedankt

[Bericht gewijzigd door knutselaar0 op maandag 31 juli 2017 09:44:45 (14%)

ziet eruit als een defecte t-con. als er een lcd van auo inzit is de kans groot dat het probleem daar ligt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik ga er van uit dat het een beeldbuis is.

ik meende aan het type ook te zien dat het een beeldbuisbak was, maar dit probleem zal dan ook niet zo simpel op te lossen zijn als het probleem met de as15 van de t-con..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Evarist

Golden Member

Vergeet nooit het chassisnummer te vermelden. Ik heb het even opgezocht. Het is een EM5.3E.

Je hebt je emailadres niet openbaar gezet. Anders had je nu al de doc ontvangen.

De fout zit allicht in de SSB. Probeer zo'n doos in occasie te versieren.

Edit// Controleer de elco's en stabilisatoren in de voeding eens. ik bedoel in de SSB module.

[Bericht gewijzigd door Evarist op maandag 31 juli 2017 11:37:45 (16%)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Als ik dit zo mag analyseren, dan zou ik zeggen dat het Y signaal ergens zoek is. Er zit een grote TDA (als ik het goed heb) in en die is mogelijk ziek.

Nog even bekeken op internet, dit apparaat heeft evenals andere series uit die tijd, een zg. feature box en daar zit de fout. Het enige wat ik in dergelijke toestellen heb vervangen zijn die beker elco's, die kunnen voor vreemde verassingen zorgen. Ik neem aan dat er wel ergens een donor te vinden zal zijn en dan is dat de snelste en zekerste weg, chips gaan varvangen in deze apparaten is een ramp, vooral als je niet beschikt over het juiste gereedschap.

Groetjes Hans.

[Bericht gewijzigd door Zoef de Haas. op maandag 31 juli 2017 15:06:01 (58%)

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Ik vermoed dat het een type is welke van een oude handleiding is afgelezen want als ik foto goed bekijk is het echt een platte TV en dan is het toch een AS15F probleem op Tcon

rob040

Golden Member

@smd: Het is echt een CRT TV. De laatste exemplaren hadden inderdaad een vlak scherm.
Fout zit in de signaalverwerking, niet in de beeldbuis.

idd hadden de laatste breedbeeldbakken een vlakke beeldbuis, die dingen wogen mede door die extra glaslaag 50 kilo. echter als deze bak 13 jaar heeft gehaald en nu het eerste defect heeft is dat nog helemaal niet slecht..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het is een platte TV, dus zonder beeldbuis
Ondertussen ander toestel aangeschaft
Toch bedankt iedereen voor de medewerking

rob040

Golden Member

Op 31 juli 2017 19:38:15 schreef knutselaar0:
Het is een platte TV, dus zonder beeldbuis
Ondertussen ander toestel aangeschaft
Toch bedankt iedereen voor de medewerking

Dan klopt het typenummer niet...

grappig is het HIP ic wanneer een EM5.
28pw is een beeldbuis, is nooit een diagonaal van dat formaat geweest in plasma en lcd

[Bericht gewijzigd door Arnold D op maandag 31 juli 2017 20:17:42 (54%)

maartenbakker

Golden Member

Als ik zo eens kijk: Toestel op de foto zou wel eens een later model LCD kunnen zijn, ik zie een zwarte in plaats van zilveren lijst rond het beeld. Knutselaar heeft per ongeluk niet achterop het toestel maar in de (een oude) gebruiksaanwijzing geken voor het typenummer.

Hoe dan ook, AS15F op de TCON vervangen of de TCON opsturen of vervangen, en hij zal nog wel een paar jaartjes prima spelen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 31 juli 2017 19:38:15 schreef knutselaar0:
Het is een platte TV, dus zonder beeldbuis
Ondertussen ander toestel aangeschaft
Toch bedankt iedereen voor de medewerking

Sjonge jonge, soms vraag ik me toch af wat hier neergeschreven wordt. Als je al niet de moeite kan doen om het precieze typenummer even te vermelden en na nog geen 24u later met de mededeling afkomt dat je een nieuw toestel aangeschaft hebt...
Heel raar sommige mensen...

Tsja,soms denk ik er ook om maar te stoppen met tips te geven...

Op 1 augustus 2017 18:32:39 schreef smd:
Tsja,soms denk ik er ook om maar te stoppen met tips te geven...

Het eeuwige probleem in dat soort situaties: de echte hobbyisten die het goed menen en "menselijk" zijn worden hierdoor afgestraft :-(

maartenbakker

Golden Member

Ach, ik voel me niet afgestraft, maar het zou de TS wel sieren als hij nog even een extra terugmelding over het werkelijke typenummer en de oorzaak van het onjuist vermelden zou komen doen hier in het topic (anders weet ik ook voor wie ik de volgende keer de moeite misschien niet meer doe). Misschien repareert hij het toestel met de nieuwe kennis alsnog wel, dan is het wat mij betreft nuttig genoeg geweest.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik vermoed een gevalletje grofvuil.....

Bij deze wil ik mij verontschuldigen als ik iemand voor het hoofd gestoten heb
Ik ben ook maar een volstrekte leek als het over electronica gaat
En ik heb ook maar getracht om een buurman te helpen
Bij deze??

maartenbakker

Golden Member

Verontschuldigingen zijn altijd goed, maar afgezegde reparaties zijn geen dingen die je zelf onder controle hebt dus waar je je echt voor zou kunnen of hoeven verontschuldigen. De enige kritiek die ik zou kunnen hebben is de type-fout die voor verwarring zorgde, ook dat gebeurt wel eens vaker (gebruiksaanwijzing van de vorige TV die nog in de la lag ofzo) maar daarvoor kan ik in goed fatsoen wel verontschuldigingen accepteren :) Ook het milieu was er misschien niet bij gebaat als het toestel afgestort is, maar om je nou bij 6 miljard mensen te verontschuldigen voor zo'n kleinigheidje is ook weer zo wat :9 dus never mind.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 3 december 2017 21:18:38 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."