Accu voor JBL Xtreme wisselen

Dag,

Ik zal me even voorstellen, bart is de naam en ben ambitieus met klusjes maar de eerlijkheid is dat ik eigenlijk van een klus een mislukt project maak :-)

Ik heb een JBL Xtreme BT speaker en dat is een fantastisch apparaat ware het niet dat de accu het begeven heeft; ik heb m opengemaakt en de accu was zo'n beetje ontploft/staat bol. Probleem daarbij was dat JBL meteen de garantie opschortte toen ik dit aangaf :-(

Niettemin lekker gaan browsen op het internet en een alternatief gevonden die alleen andere bedrading en een ander stekkertje heeft. ik heb foto toegevoegd

originele jbl accu heeft (van l naar r) 2 zwarte, 1 witte en twee rode kabels in een connector
vervangende accu (van l naar r) heeft 2 zwarte 1 witte en een rode kabel in iets andere connector

wie kan me helpen hoe ik de nieuwe accu aan de oude connector hang zodat ie past en oplaadt

Probeer uit te zoeken of de rode en de zwarte draden van de originele accu bij de printplaat van de speaker aan elkaar zitten. Als dat zo is, dan kun je gewoon de originele stekker afknippen (draadje-voor-draadje, niet allemaal tegelijk!!!) en de vervangende accu gewoon kleur-op-kleur eraan te solderen.

Wel even nalopen of in de vervangende accu de zwarte draden ook met elkaar doorverbonden zijn, maar je zou zeggen: zwart is zwart.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Arco

Special Member

Als je zo kijkt schijnt dit veel voor te komen bij die speakers. Men denkt dat de lader brak is en te lang doorgaat met laden.
(bij sommigen stond er 4.26v op de ontplofte cellen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com