Hulp nodig - ontwerpen van koptelefoon versterker circuit

Ik moet een koptelefoon versterker schakeling ontwerpen. We worden verteld over de impedantie van de koptelefoon en de minimale spanning die ze nodig hebben en ook de spanningsbron. Na onderzoek heb ik ontdekt dat de LM386N-4 een populaire keuze is. (Volgens datasheet van LM386N-4 - https://www.icrfq.com/part/2377557-LM386N_4.html ). Ik heb veel schakelschema's gezien, maar wat ik niet begrijp, is hoe u de benodigde spanningswinst voor de versterker kunt kiezen.

Ik dacht oorspronkelijk dat je de ingangssignaalspanning moet weten en wanneer je dat vermenigvuldigd hebt door de winst die de minimale spanning die door de koptelefoon nodig is, moet geven, maar het lijkt erop dat wat er van belang is, de stroom is die ik niet krijg .

En kun je zo'n circuit ontwerpen zonder te weten te komen over het geluidsinvoer signaal? Als u erover moet weten, wat moet u erover weten en waarom?

Ik waardeer veel hulp als ik erg verloren ben.

Bij voorbaat bedankt

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Via Google translate gewerkt? Het is nogal slecht te volgen.

Het staat gewoon in de datasheet hoor:

9.2.1.2.1 Gain Control
To make the LM386 a more versatile amplifier, two pins (1 and 8) are provided for gain control. With pins 1 and 8 open the 1.35-kΩ resistor sets the gain at 20 (26 dB). If a capacitor is put from pin 1 to 8, bypassing the 1.35-kΩ resistor, the gain will go up to 200 (46 dB). If a resistor is placed in series with the capacitor, the gain can be set to any value from 20 to 200. Gain control can also be done by capacitively coupling a resistor (or FET) from pin 1 to ground.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik begrijp het 'ontwerp'-aspect niet. De LM386 ís toch al ontworpen?
Bron aan de ene kant eraan, hoofdtelefoon aan de andere kant, klaar.

Hooguit zou je het ontwerp van de LM386 kunnen bespréken,en er allerlei intelligents over zeggen. Maar ik denk niet dat ze erin trappen als je het als eigen werk presenteert, daarvoor is het IC véél te bekend.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Ja het ziet er heel erg uit als een google translate vertaling, het is zeer warrig.

En MOET je dat echt ontwerpen? Want er zijn tal van kant en klaar of doe het zelf pakketjes verkrijgbaar, dat je voor die prijs niet zelf kan maken.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Hallo Hoeben,
Bedankt voor je reactie. Nederlands is niet mijn eerste taal en deze gemeenschapstaal is Nederlands. Ik was op zoek naar google om wat nuttige informatie te krijgen, ik heb deze gemeenschap via google gevonden. En ik dacht dat dit de juiste plek is om te bespreken over het hoofdtelefoon versterker circuit.

Terloops, veel dank voor uw advies. Ik zal het proberen en laat je mijn update weten.

Arco

Special Member

De LM4865 is ook leuk. Heeft een DC volumeregeling. (dus voor stereo kun je er 2 gebruiken en ze beide regelen met 1 mono potmeter)
"Ik waardeer veel hulp als ik erg verloren ben." klinkt inderdaad erg als een op hol geslagen vertaling van Google...

Laatst werd "Shipping from: china" bij mij vertaald als "Verzonden uit: porselein". (wat lachwekkend, maar china is nu eenmaal ook een porseleinsoort... :) )

[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 13 augustus 2017 19:08:47 (52%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@XFX: ja, daarom vroeg ik me al af of het een schoolvraag zou betreffen. Daar is niks verkeerd mee hoor, topicstarter, maar we gaan dan wel in een andere modus van antwoorden.

@FET: er werd dan ook niet gevraagd naar een LM386, wel naar een ontwerp waarin (bv.) de LM386 wordt toegepast. Of zo las ik de vraag toch - er is inderdaad wel enige ruimte voor interpretatie :)

Afgezien van het zwakke Nederlands, dat inderdaad best uit een machine zou kunnen komen, vind ik de vraag redelijk duidelijk en ook best wel zinnig. Er komt hier heel wat erger voorbij!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord