LG50LB561V blijft op standby staan

Heb hier een LG50LB561V van een collega staan met het volgende fenomeen :

Hij blijft constant op standby (rood) led staan, zelfs als je de powerknop aan de onderkant van de tv een paar keer indrukt. Hij gaat ook niet tikken of knipperen, maar reageert gewoon niet op de knop. Ook afstandsbediening reageert niet.

Ik heb de voltages op het powersupply board gemeten en die kloppen met hetgeen op de begeleidende markering staat. Capacitors bekeken, maar op het eerste gezicht zag ik er geen die bol staan.
De grootste capacitor (surgeprotect) is wel geshort als ik hem met de multimeter test op continuieit (normal repareer ik alleen iPhone/iPad moederbordjes en daar is een shorted cap een slecht teken), ik weet niet of dat bij een tv powersupplyboard wel ok is ?

Verder ook het logic board bekeken, maar daar zie ik ook niks opgeblazen. tcon board heb ik er nog niet uitgehaald, maar da's normaal alleen aan de orde als er met beeld/geluid iets aan de hand is, toch ?

Enig idee waar ik het beste kan beginnen kijken ? Is dit een bekend euvel met deze TV's ?

maartenbakker

Golden Member

Kortgesloten kan een slecht teken zijn inderdaad. Maar dan verwacht je eigenlijk een beetje dat er geen spanningen uit de voeding komen. Welke condensator bedoel je precies? In een surge protect zit er meestal geen.

P.S. Aan capaciatitatoren doen we hier niet, da's gewoon een condensator of als het een elco is meer specifiek een elco.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Excuus, dat komt door de iphone achtergrond :)

Deze

Als die elco in sluiting ligt dan klapt de zekering er wel uit, ik vermoed een meetfout doordat de elco nog lading heeft. Altijd een voeding ontladen voor je gaat meten.
Als de tv in stand by blijft kun je denken aan een defect op het mainboard of de power on lijn naar de voeding onderbreekt of is niet aanwezig.

Even vanaf mijn vakantieadres :)

Collega wil er geen geld en moeite meer insteken, dus ik ga maar eens kijken voor een ander logic board dan. Iemand hier in Nederland iets liggen of wordt het eBay (uk) ?

Het zal wss niet zo simpel zijn als een ICtje vervangen zoals bij de as-15f.

Op 6 augustus 2017 23:05:45 schreef william1967:
Als de tv in stand by blijft kun je denken aan een defect op het mainboard of de power on lijn naar de voeding onderbreekt of is niet aanwezig.

Power on lijn ? Die zou lopen vanaf waar naar waar ? Hij reageert niet op aan/uit knop en/of standbyknop van de afstandsbediening.

Zat trouwens even te kijken op ebay en kwam daar dit tegen : http://www.ebay.nl/itm/EBR78480601-LG-50LB561V-ON-OFF-BUTTON-UNIT-/332… . Nu wil ik niet beweren dat de aan/uit knop kapot is (of deze moet toevallig ook de infrared sensor in zich hebben, dan zou het wel logisch zijn), maar ik neem aan dat ik hem ook aan kan zetten door punt a en b kortstondig te shorten ?

[Bericht gewijzigd door idog op dinsdag 15 augustus 2017 15:03:17 (35%)

Even deze thread opnieuw leven inblazen. Toestel staat hier nog altijd en ik wil hem voor een vriend van me eigenlijk wel weer aan de praat krijgen. Is er iemand op het forum die ik de boards kan opsturen ?

Gaat om EAX65388003 (v1.0) main board en EAX65423801 (v2.0).

Jij wil hem toch aan de praat krijgen ? :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

(laten) krijgen :)

Ik heb veel te weinig verstand van tv's om dit aan de praat te krijgen. Geef mij iPhone moederbordjes and I'm your man, maar tv's.. niet mijn ding.

Was dat trouwens een uitnodiging om ze te repareren of wilde je gewoon even bijdehand uit de hoek komen ?

Zou het gokje nemen met aan uit knopje maar kan ook standby processor zijn.