Dicussie niet toegestaan?

Dit topic is gesloten

Sorry, GJ, maar dat vind ik niet kunnen, zomaar een slotje zetten om
'discussie te voorkomen'. Een forum draait immers op discussie, anders
kunnen we CO wel opheffen.

Niet dat ik de noodzaak van het voorstel onmiddelijk inzie, maar dat is
voor mij een heel ander verhaal!

maartenbakker

Golden Member

Tsja wat voor discussie wil je? Het slotje wordt niet zomaar op elke discussie gegooid maar op eentje waarvan waaschijnlijk de meeste mensen de noodzaak niet in zullen zien (eventueel zou er natuurlijk een vervolgtopic geopend kunnen worden met de vraag waarom een ignorefunctie onwenselijk is). In GJ_'s "nee" zit impliciet al wat ik eventueel nog zou hebben willen schrijven als ik een duit in het zakje zou moeten doen: "laat jezelf kortere tenen aanmeten of koop een goed paar werkschoenen" ;) Zou het topic open zijn gebleven dan zouden er veel van dat soort duiten in het zakje terechtkomen zonder iets aan het simpele antwoord op de simpele vraag te veranderen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 19 augustus 2017 20:35:50 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Natuurlijk zie ik je punt wel, maar dan had hij het wel wat beter mogen
motiveren.

Beslissingen van een moderator bespreek je buiten het forum om.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Dan geef je de moderators wel heel veel macht.

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op zich waar, maar het lijkt me toch niet verkeerd dat "de community" zich kan laten horen, en daarmee ook wat invloed kunnen uitoefenen op de manier waarop dit forum, die uiteindelijk alleen bestaat vanwege de community, gerund wordt.

Al ben ik het wel het met oordeel van GJ eens in dit geval; hoe die discussie ging uitlopen, lag erg voor de hand.

Ik heb zelf wel eens overwogen om een Greasemonkey scriptje te schrijven om topics van bepaalde mensen te markeren (al zijn de betreffende personen inmiddels zelf vertrokken), en waarschuwing weer te geven bij mensen met een hele scheve ratio geopende topics vs. bijdragen in andere topics. Ik heb geen zin om tijd te steken in mensen die al meer dan 100 topics hebben geopend, daar gewoonlijk zelf nooit meer op reageren, en nog nooit iets hebben bijgedragen in een ander topic.

Er is niemand die je kan verbieden een post-processing scriptje te draaien op je eigen PC.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
maartenbakker

Golden Member

Ik ben het met Fuzzbass en Jinny oneens. Mods zijn broodnodig en moeten om hun taak te doen natuurlijk meer macht hebben en beslissingsbevoegdheid. Wat mij betreft zijn ze zeer gewaardeerd en in dit geval is er over de duidelijkheid en logica van het antwoord ook niet te klagen, maar transparantie is in het algemeen bittere noodzaak juist om een forum zo goed te laten lopen als CO. Een topic als dit is dus ook voor iedereen nuttig, dat moet je juist niet in achterkamertjes doen. Dat is wat mij betreft pas aan de orde als er persoonlijke details over tafel gaan die de betreffende personen niet en plein public zouden willen zien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Mods zijn idd broodnodig.
Ik schiet ook wel eens uit de bocht.
Hier een voorbeeld:https://www.circuitsonline.net/forum/view/136768

Goed dat er mods zijn om af en toe een opmerking te maken of een topic op de handrem te zetten.
Voorlopig draait CO al meer als 10 jaar als een trein en is meestal een correctie van een mod niet eens nodig en wordt dat door een mede CO'r al gedaan.`
Als ik soms de bagger lees die op andere forums voorbij komt is CO heilig. ;-)

Op 20 augustus 2017 05:13:37 schreef maartenbakker:
Ik ben het met Fuzzbass en Jinny oneens.

Ik ook. Mods zijn geen dictators en CO is toch iets van een democratie waar gebruikers hun mening over het topic moeten kunnen geven. Botweg de mond snoeren kan/mag niet.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
bprosman

Golden Member

Misschien ben ik een ouderwetse l*l maar als ik een topic lees met een bijdrage van x dan weet ik na 1 regel, "daar heb je m weer" , <skip>, en misschien denken mensen dat ook wel van mij. Iemand in het algemeen willen blokkeren is me hier nog nooit overkomen, en dat is ook iets wat je gewoon zelf kunt doen (overslaan), want ook al zijn reacties misschien niet relevant, ze kunnen wel een discussie uit zn verband trekken als je gaat filteren.

Andersom wel, soms wil ik wel eens een topic teruglezen met ALLEEN de berichten van die ENE persoon en dat gaat prima met de zoekfunctie.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
GJ_

Moderator

Op 19 augustus 2017 21:18:23 schreef schaafuit:
Dan geef je de moderators wel heel veel macht.

Ja he? >:-)
In dit geval was er al een andere discussie lichtelijk uit de hand aan het lopen. Daar kwam de gestelde vraag ook uit voort.
Het was de bedoeling om TS nog een persoonlijke mail te sturen. Dat heb ik overigens nog niet gedaan, maar dat kan jij niet zien.

Op 20 augustus 2017 08:41:24 schreef flipflop:
..CO is toch iets van een democratie waar gebruikers hun mening over het topic moeten kunnen geven. Botweg de mond snoeren kan/mag niet.

De mond snoeren mag eigenlijk wel en is soms ook nodig. TS had in dit geval een opmerking om z'n oren gehad die op het randje van snoerwaardig zat. Misschien was dat wel een beetje eigen schuld dus is er verder niks mee gedaan. Uiteindelijk heeft dit TS er kennelijk toch toe bewogen om het topic over negeren op te starten.

Op 19 augustus 2017 20:38:58 schreef schaafuit:
Natuurlijk zie ik je punt wel, maar dan had hij het wel wat beter mogen
motiveren.

Ik had er een heel verhaal kunnen neerzetten met een uitgebreide motivatie en dergelijke.

Hoe dan ook, ik had weinig tijd en heb er snel even een slotje op gezet. De reden was m.i. glashelder, hoe bot ik het ook stelde.

ten slotte: Als een mod een beslissing neemt en deze bevestigt met een slotje is het nooit een goed plan om gelijk een nieuwe discussie op te starten: dan mail je de desbetreffende mod.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 20 augustus 2017 11:47:37 (22%)

GJ_

Moderator

Een laat ingekomen stuk van een ENORME ZEURKOUS >:-)

Haai,

Ik had al een beetje door dat het een tijdskwestie was.

De reden dat ik er toch een nieuw topic over opende was dat ik wel
benieuwd was, hoe anderen erover dachten.

Dat is nu wel redelijk duidelijk geworden en daarmee snap ik het nieuwe
slotje ook wel.

Wel zou ik het op prijs stellen als je deze verklaring aan het einde van
je post toevoegt.

Wat mij betreft kan de zaak verder rusten.

Baai,

--zeurkous (alias 'schaafuit').

Dit topic is gesloten