inloggen circuit online

Lambiek

Special Member

Ik heb de laatste dagen een probleem om in te loggen bij circuit online. Het duurt erg lang, en soms wordt je er uitgegooid. Dit probleem heb ik ook met posten, duurt erg lang (niet altijd) en ineens is alles dan weg.

Op andere sites geen probleem.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
High met Henk

Special Member

er zijn VEEL problemen. Krijg veel errors 500 en ben ook een post kwijt geraakt.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hier tot dusver geen enkel probleem gezien en ik ben bijna full time ingelogd.
Mijn computer gaat 's morgens aan en 's avonds uit.

LDmicro user.

Ik hoef niet in te loggen, dat gebeurd hier automatisch.
Zonet was de site even offline maar dat gebeurd heel weinig.

Telefunken Sender Systeme Berlin
Lambiek

Special Member

ik ben bijna full time ingelogd. Mijn computer gaat 's morgens aan en 's avonds uit.

Ja, hier ook. Maar dit is iets van de laatste dagen, eerder nooit last gehad.

Op 30 augustus 2017 14:21:59 schreef Martin V:
Zonet was de site even offline maar dat gebeurd heel weinig.

geen last mee gehad in het verleden, tot nu toe dan.

Op 30 augustus 2017 14:13:48 schreef High met Henk:
er zijn VEEL problemen. Krijg veel errors 500 en ben ook een post kwijt geraakt.

Ja, hier het zelfde Sven.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik had ook net een paar minuten dat de site offline was, precies op het moment dat ik een reactie wilde posten. Verder zelden problemen met deze site.

Ik was nog even vergeten te vermelden dat je automatisch kan in loggen door in je browser aan te vinken (bij opties); wachtwoorden onthouden.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Martin, omdat je zelf niet moet inloggen wil niet zeggen dat je niet ingelogd bent.
Bij iedereen zal dat wel automatisch gaan maar je ben dan wel ingelogd ;)

LDmicro user.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Met FF nog geen problemen ondervonden.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Lambiek

Special Member

Op 30 augustus 2017 14:23:40 schreef KlaasZ:
Ik had ook net een paar minuten dat de site offline was, precies op het moment dat ik een reactie wilde posten. Verder zelden problemen met deze site.

Je bent niet de enige. :) Maar het gebeurt vaker de laatste dagen, dus er is waarschijnlijk iets aan de hand. Maar ik vertrouw op Jeroen, die komt vast met een oplossing.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
GJ_

Moderator

Ik dacht dat er gisteren onderhoud aan de server gepleegd was. Wellicht zit daar ergens de oorzaak. Verder is het gissen, inderdaad maar wachten op Jeroen.

High met Henk

Special Member

Nu lijkt het weer goed te draaien, maar is erg wisselend

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jeroen

Moderator

Het waren inderdaad bij-effecten van het onderhoud van gisterochtend. Het zou nu opgelost moeten zijn.

Lambiek

Special Member

Oké, bedankt Jeroen. We gaan het mee maken. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Thevel

Golden Member

Op 30 augustus 2017 22:48:01 schreef Jeroen:
Het waren inderdaad bij-effecten van het onderhoud van gisterochtend. Het zou nu opgelost moeten zijn.

Het lijkt er wel op, vanavond geen problemen meer gehad.

Arco

Special Member

Is er trouwens wat veranderd met upload?
Vroeger kon ik foto's rechtstreeks van mijn fototoestel uploaden, nu moet ik eerst gaan plakken en knippen met Paint om de boel kleiner te maken... :)
(foto's zijn meestal ~2.4Mb, was nooit een probleem)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
evdweele

Overleden

Ik bewerk mijn foto's altijd eerst met Photoshop tot een formaat dat de 1000 pixels in de breedte en de hoogte nooit overschrijdt en daarna comprimeer ik ze met de functie "Save for Web".
Groter dan 100kB worden ze nooit. Alles meer is overbodig ingenomen ruimte op de harde schijf van de CO server. En het duurt langer om te downloaden.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Arco

Special Member

Foto's werden volgens mij al automatisch verkleind, maar dat schijnt niet meer te werken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Het is makkelijker een verkleinde kopie (1024 × 768 pixels) te maken dan plakken en knippen.
Foto's speciaal voor CO maak ik direct op VGA formaat op mijn kamera.

Neem eens een andere foto-editor dan knoeiprogramma Paint! Er staan er genoeg op internet. Ik werk met PhotoShop-7, maar dat vergt leren.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evdweele

Overleden

Ik gebruik Photoshop Elements versie 2.0 uit 2002 :-)
Simpel en doeltreffend. Al die toeters en bellen heb ik niet nodig.

Edit.
Even Paint uitgeprobeerd.
Een fotootje van 447 x 800 pixels (JPG) wordt in Paint 112kB en met Photoshop 18kB.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Arco

Special Member

Paint werkt prima en snel, maar het is (zeker als je ondewrweg bent) makkelijker als je foto's direct kunt uploaden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

draait weer vloeiend idd. was wel ff heel vervelend bij effect: 2x post getikt die in een error 500 verdween!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Op 1 september 2017 10:57:06 schreef High met Henk:
draait weer vloeiend idd. was wel ff heel vervelend bij effect: 2x post getikt die in een error 500 verdween!

En waarom zijn dat altijd de posts met hele lappen tekst en links?, nooit de Ja/Nee antwoorden :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
vergeten

Golden Member

Murphy's law :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 1 september 2017 16:30:04 (88%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

Als je een goede browser hebt kun je met de back-knop vaak nog wel tekst terugkrijgen. Ik heb me dan ook nooit CTRL-A CTRL-C aangewend maar opzich zijn dat maar 2 toestaanslagen die veel extra werk kunnen voorkomen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."