coax aansluiting

Hallo allemaal,

Een klant van mij woont (tijdelijk) in een leegstaand verzorgingstehuis. Nu heeft hij bij Ziggo een internetabonnement aangevraagd.
Toen de monteur van Ziggo kwam om het te installeren, functioneerde de aansluiting niet.
Na een meting concludeerde de monteur dat het binnen komende signaal goed is, maar dat het uitgaande signaal niet lukte.

Volgens Ziggo zijn de splitters en de versterkers niet geschikt voor Ziggo.
Wie weet of er wel een manier is om alsnog een goed uitgaand signaal te krijgen?

De installatie zier er als volgt uit:

De binnenkomende kabel komt uit op een versterker, na deze versterker gaat hij richting (zoals het lijkt) drie splitters.
Vanaf deze splitters gaan er vijf kabels weg de installatie in. (Elke verdieping 1 kabel)

Elke verdiepings kabel komt weer uit op een versterker.(CAI 1 zie foto) Vanaf deze versterker gaan er kabels naar hun eindaansluiting op de kamers.

Wie weet of ik deze installatie zo kan maken dat een Abonnement van Ziggo toch mogelijk is?

internet er voor aftakken en met netwerkkabel naar boven?

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Bedankt voor je reactie.

Ik zat er ook aan te denken. Ik kan redelijk eenvoudig via de kruipruimte een kabel trekken.
De monteur van Ziggo vertelde dat het binnenkomende signaal wel heel hoog is. Klopt dit? Kan de modem dit aan? Mijn kennis op dit gebied laat mij het helaas af weten...

kom je uit groningen toevallig stad en ommeland?

ik zie op die ene foto een stekkerdoos hangen staat daar wel stroom op?

Bekend verhaal. Waarschijnlijk is de installatie al heel wat jaren oud en zijn de verschillende onderdelen niet retourgeschikt. Om aan het begin een aftakking te maken moet je inderdaad wel kijken of het signaalniveau niet veel te hoog is. Dit is zoals de monteur al aangaf waarschijnlijk het geval. Volgens mij kun je hiervoor wel een demper krijgen die het signaalniveau met bijv. 10db dempt.

robbedoes: klot, daar staat spanning op. Gaat naar een trafo.

Thijs1983, ik heb de versterkers gegoogeld. Volgens de handleiding moet het wel mogelijk zijn.
Misschien veroorzaken die splinters wel het probleem.
Weet je ook wat z'on demper kost? Er zal dan ook weer een splitter tussen moeten.

er zitten power injectors voor de 42VAC, want de voeding voor de versterkers op de verdiepingen komt zo te zien uit de meterkast beneden.

je kunt de boel wel aan de gang krijgen, zit je alleen in het pand? dan kun je de binnenkomende kabel met een F doorverbinder rechtstreeks aan de kabel naar de verdieping doorkoppelen waar je zelf zit. in de kast op die verdieping sluit je de binnenkomende caikabel direct aan op de kabel die naar de kamer loopt waar je zelf zit ( uitzoeken door de tv aan te zetten , volume open en kabels loshalen op de splitter tot het geluid wegvalt ) zonder versterkers ertussen, alleen 2x een f doorverbinder. op de kamer zelf schroef je de cai doos open en zet je een splitter als die op foto 2 onder de versterker ertussen, 1 naar de tv en 1 uitgang naar de modem.

omdat dit een grootverbruik aansluiting is, heb je wrs meer signaal, met wat geluk kun je met 1 aansluiting draaien zonder versterkers omdat het binnenkomende signaal sterker is. hangt van de kabellengte totaal af.

f doorverbinders hoef je niet te halen, er zit tussen elke overgang van de zwarte naar de groene coax kabels al zo'n ding..

overigens zit er een signaal demper in de zwarte coax van de voeding naar de versterker opgenomen ( in die vinger goot ) die dan wel verwijderen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor je uitgebreide reactie testman.

Helaas is mijn klant niet de enige in het pand.
Is het mogelijk de hoofdvoeding te onderbreken en daar een splitter tussen te zetten met een nieuwe kabel naar de eindaansluiting?

Of is het signaal op de hoofdaansluiting daarvoor te sterk.

dan is de optie van een splitter en coax naar de kamer leggen vanuit de hoofdmeterkast ook mogelijk. waar nu die demper zit de 2 weg splitter zetten voor de 1e versterker. dan naar de versterker voor de rest van de mensen daar, andere kabel naar de kruipruimte en naar de kamer toe leggen.

beste coax kabel nemen ipv cat5e, want als je daar de boel deelt en men ontdekt een snelle modem in de hoofdmeterkast dan kan er zo ineens een heel netwerk aan wifirouters opzitten waar iedereen op meelift. dat kun je beter afspreken als dat men ineens maar afgetakt heeft op je modem zonder vragen.

de modem dus op de kamer hangen waar de abonnee zit. de oude aansluiting op de kamer voor de tv gebruiken, of de aparte coax naar de kast leggen op de verdieping waar de eindversterker zit en daar oplassen met f connectors en koppelaar naar de coax die naar de kamer zelf loopt, hoef je minder door plafonds te gaan wroeten op die verdieping.

het hele probleem is het retour signaal, door de complexiteit van de installatie kan het signaal net te laag zijn op de kamer zelf waardoor je niks aan de gang krijgt. de tv heeft er echter wel goed beeld op..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ha stad-en-ommeland,

Bent u de installateur ik bedoel hier mee mag u aan de interne installatie werken?
De lambda pro 45 is een goede versterker de BVC351 niet meer.
Maar als dit een SOP is dan zal in het wijkcentrum de onderband gespert zijn i.v.m. mogelijke stoor signalen uit uw installatie.
Deze voldoet niet aan TOM-I dan gaat het niet werken.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Dat een na laatste is hier zeer waarschijnlijk het geval.
Dit soort tehuizen zitten vrijwel achter een SOP (signaal overname punt) het hele complex word dan gezien als 1 aansluiting bij de Ziggo. in de kast die dit systeem voed (kan ook een GV of EV zijn)zit dan een galvansiche scheiding die de onderband eruit filtert. modems en dergelijke kunnen dan niet gebruikt worden op dat adres. de Bosch versterker is wel retourgeschikt. of de zaak goed is ingeregeld is weer een ander verhaal.je kunt sleutelen wat je wilt, zonder onderband/retoursingaal gaat het niet werken.

Ik ben zelf al jaren bezig om voor mijn werkgever dit soort gebouwen en complexen om te bouwen naar de laatste Ziggo normen en bijbehorende apparatuur te monteren.

Ha Knustelsmurf,

De eindversterkers zijn wel retour geschikt maar lopen niet vergenoeg door 40MHz i.p.v. 65MHz.
Maar dan nog Ziggo levert alleen interactief als het netwerk voldoet aan TOM I (Televisie Op Maat Interactief) en daar is wat voor te zeggen.
Deze installatie werkt voor TV en RADIO digitaal ?? i.v.m. microreflecties dit zie je analoog niet misschien op je teletekst.
Als er nu een klacht is wie moet er dan naar toe Ziggo mag en kan niets aan de huisinstallatie doen dus neemt men geen risico de klant begrijp dit niet logies maar Ziggo heeft het wel gedaan :( dit werkt niet.
Misschien kan @TS een enkele aansluiting aanvragen.
Dit moet dan wel een ander adres zijn sommig van dit soort gebouwen hebben aanleun woningen anders klopt het administratief niet.
Het is namelijk niet mogelijk en een SOP en een individuele aansluiting op het zelfde adres te hebben.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Zit je klant redelijk dichtbij het punt waar ziggo binnenkomt ?
Als dat zo is kan je ook een ethernet over powerline oplossing inzetten. Hoef je geen kabels te trekken. Voorwaarden zijn dan wel de fysieke afstand en de beschikbaarheid van dezelfde fase bij ziggopunt en klant.

Als dat abracadabra is, gewoon een setje uitproberen, kan kabels trekken voorkomen.

Shiptronic

Overleden

Powerline moet je niet willen, en het is ook nog maar de vraag of je überhaupt op de goede fase zit.

Kan je niet beter een abo afsluiten met internet over 4g? lekker mobiel kan je overal mee naar toe nemen, als hij al een smartphone heeft, deze gewoon inzetten als Wifi hotspot. Mischien abbo iets verhogen, maar altijd goedkoper als een extra abbo erbij.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 2 september 2017 13:05:25 (56%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Bedankt iedereen voor het meedenken voor een oplossing!

Ik denk dat ik een nieuwe kabel ga trekken door de kruipruimte. Aansluiten waar de hoofdkabel de grond uit komt dmv een splitter en eventueel een demper.

RAAF12

Golden Member

Ben je er wel zeker van dat Ziggo de retour open heeft gezet? Omdat het pand leegstaand is kan dat een administratieve hobbel worden. Ziggo kan de abonneeaansluiting op afstand aan en uitzetten.

als ziggo de aansluiting heeft aangepast dat deze geen modems ondersteunt, dan kun je wel vele meters kabels gaan trekken maar dat heeft dan ook geen nut.

probeer eerst eens of het modem wel wil werken met de splitter in de hoofdkabel en meteen daarna de modem. heb je dan retour de boel werkende dan kan het dus wel. zo niet is het signaal te sterk, of ziggo heeft de aansluiting niet geschikt gemaakt voor modems..

wrs staat er een kleine stalen kast van ziggo voor de deur voor deze ene aansluiting, daar zal iets uit verwijderd moeten worden om dit dan werkende te krijgen.

bij een vorige werkgever kwam hier ook vaker vraag naar, maar daar was het sowiso onmogelijk, vrijwel alle cai versterkers waren zo oud dat ze niet retourgeschikt waren. dat was een groot eigen cainet met 2 voedende coax3 kabels vanuit ziggo, paar honderd aansluitingen. er zat ook een eigen radiostudio op de cai geinjecteerd, dat ging al bijna niet, de cai band zat te vol om nog tussen 2 radiozenders te kunnen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ha stad-en-ommeland,

Ik heb dit topic niet in detail gevolgd maar mijn eerste vraag aan u zou zijn heeft u een abonnement voor internet van Ziggo?
Als u wel een abonnement heb dat is het administratief geregelde dit heeft namelijk meer voet in aarde als de techniek.
De technicus/monteur van Ziggo die wel wat ie doet maar als de administratie geen adres heeft waar de rekening naar toe moet is een abonnement niet mogelijk.

Er van uitgaande dat u een abonnement heeft en dat de groepversterker de lambda pro 45 is ingemeten deze is waarschijnlijk door Ziggo geplaatst dan kan u op dat punt testen.
Dus daar hoef je de kelder nog niet voor in de uiteindelijke aansluiting komt later.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

ik geloof niet dat ziggo de installatie beheert tot aan de tv aansluiting zelf in dit pand. ziggo levert 1 aansluiting, maar men betaalt daar meer voor als een gewone huis aansluiting. men moet intern de kosten maar verdelen bij die installaties, zit in de huur vaak.

de 1e versterker is niet oud, maar die bosch zit er al langer. aan de gaten in dat bord te zien is dit de 2e of 3e installatie al, er zat een grotere versterker eerst. die is wrs vervangen om retourgeschikt spul te plaatsen voor digi tv welke ook retour signaal wil, igg met abbo wel...

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 2 september 2017 20:29:52 schreef RAAF12:
Ben je er wel zeker van dat Ziggo de retour open heeft gezet? Omdat het pand leegstaand is kan dat een administratieve hobbel worden. Ziggo kan de abonneeaansluiting op afstand aan en uitzetten.

Wat ik begrepen heb van Ziggo, heeft elk kamernummer een eigen administratief adres.