inloggen circuit online

evdweele

Overleden

Het is eenvoudig te voorkomen dat tekst verdwijnt door een of andere storing door niet online de tekst in te typen maar in een eenvoudige editor als Windows Kladblok/Notepad.
Met copy/paste plak je die voorbereide tekst dan in het CO venster.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Op 1 september 2017 16:38:47 schreef maartenbakker:
Ik heb me dan ook nooit CTRL-A CTRL-C aangewend maar opzich zijn dat maar 2 toestaanslagen die veel extra werk kunnen voorkomen.

Ik heb me dat wel aangewend, net als in sommige programma's regelmatig CTRL-S gebruiken

Jeroen

Moderator

Op 1 september 2017 09:58:17 schreef Arco:
Is er trouwens wat veranderd met upload?
Vroeger kon ik foto's rechtstreeks van mijn fototoestel uploaden, nu moet ik eerst gaan plakken en knippen met Paint om de boel kleiner te maken... :)
(foto's zijn meestal ~2.4Mb, was nooit een probleem)

Dat was nog een verkeerde instelling, is nu opgelost.

Tidak Ada

Golden Member

Op 1 september 2017 10:13:39 schreef evdweele:
Ik gebruik Photoshop Elements versie 2.0 uit 2002 :-)
Simpel en doeltreffend. Al die toeters en bellen heb ik niet nodig.

Edit.
Even Paint uitgeprobeerd.
Een fotootje van 447 x 800 pixeels (JPG) wordt in Paint 112kB en met Photoshop 18kB.

Ik heb PhotoShop 7 uit andere overwegingen dan een fototje bijsijden voor CO :P.

Dat verschil in grootte komt door verschil in gebruikte compressieverhoudingen.
Ik gebruik meestal setting 10, terwijl programma's meestal standaard op 5 of 6 staan. Leuk voor Smoelenboek, maar niet voor foto's waar het om details gaat.

Voor PS gebruikte ik Pictuere Publisher van Micrografax. Was een leuk progamma, dat ik bij een scanner kreeg.
Later is het opgekocht door CorelDraw!. Daarna deels in PhotoPaint van Corel opgenomen en tot een log en onhandig geheel gemaakt. :(

Als je PS hebt en er een beetje aan gewend bent werkt het als een trein. Ik wil niet anders meer.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evdweele

Overleden

Op 1 september 2017 21:29:06 schreef Tidak Ada:
Ik heb PhotoShop 7 uit andere overwegingen dan een fototje bijsijden voor CO :P.

Zijn jouw foto's zo slecht dat je Photoshop nodig hebt om ze enigszins toonbaar te maken? >:)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
leime

Golden Member

Als het gratis moet is gimp ook de overweging waard. Origineel geschreven voor linux, maar ook beschikbaar voor windows.

Groeten,
Emiel

Irfanview gebruik voor verkleinen/vergroten en de compressie van jpg te gebruiken

blackdog

Golden Member

Hi,

Al mijn basis editing doe ik net als Peter112 met Irvanview, er is neits dat sneller is voor deze bewerkingen.

Wil ik uitgebreide text in en plaatje hebben zoals jullie regelmatig kunnen zien hier op CO,
dan gebruik ik hiervoor Photoshop Elements, dit is misschien 1x per maand.
Irfanview gebruik ik bijna ieder uur of zelfs nog vaker voor plaatjes te bekijken (de standaard viewer op mijn systemen en bij klanten)

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Tidak Ada

Golden Member

Voordeel van infranvieuw is dat het ook RAW formaten lust, maar helaas weer net te weinig mogelijkheden geeft om echt te editen (retouche verwijderen van hinderlijke objecten als hoogspanningslijnen, ongewenste schitteringen en andere storende elementen. Soms ook wat fijner werk).

@Ed:
Ik denk eerder dat ik wat kritischer ben dan de meeste fotohobbyisten. In de doka deed ik ook veel dingen als doordrukken, tegenhouden en 'onthoeken'. Als nabewerking ook retouche :)
Photoshop onthoekt fantstisch en is veel goedkoper dan een shift-objectief of een technische camera.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †