LG 50PC1RR voeding defect?

ja als ik de multimeter op 20K zet meet ik 10.43

en van vs naar ground meet ik op 20k 8.82

[Bericht gewijzigd door sebastiaannorbruis op zondag 20 augustus 2017 18:03:46 (32%)

Als IDD stap 4 niets meer werkt, is je terugkoppeling van de voeding niet meer OK. Opto's of PWM controller is defect. Meet eens waar je vs/va word teruggekoppeld en meet of dat ook secundair komt van de opto ( Primaire zijde van de voeding).

Op 20 augustus 2017 19:02:41 schreef smd:
Als IDD stap 4 niets meer werkt, is je terugkoppeling van de voeding niet meer OK. Opto's of PWM controller is defect. Meet eens waar je vs/va word teruggekoppeld en meet of dat ook secundair komt van de opto ( Primaire zijde van de voeding).

bij stap 4 werkt inderdaad helemaal niets meer.

oke, zodoende leer ik steeds meer top voor de reacties!

een optocoupler weet ik wat dat is, maar hoe meet je zoiets door?
ik zit eraan te denken om ze alle 8 maar te vervangen, bijelkaar een paar euro dus dat is de gok wel waard.
er zitten momenteel NEC 2571 opto's in, en dezen zijn nog goed verkrijgbaar.

een PWM controller heb ik nog nooit van gehoord.

hoe moet ik meten waar vs/va teruggekoppeld word?

[Bericht gewijzigd door sebastiaannorbruis op maandag 21 augustus 2017 12:47:23 (13%)

Vanaf de Vs en Va elco's lopen afgezien naar de stekkers ook spoortjes naar een van de opto's. Andere zijde van de opto's zit een PWM controller die de spanning reguleert naarmate zwaarder belast word.

ik heb inmiddels alle opto's vervangen.

nog steeds niks veranderd, blijft in protectie gaan.

ga nu de pwm controllers vervangen; de
JRC 2374AD en Samsung KA7552

[Bericht gewijzigd door sebastiaannorbruis op zondag 3 september 2017 18:13:14 (13%)

Ik vermoed dat de PWM controllers wel werken,maar een klein en rottig componentje tussen de primaire en secundaire opto's niet goed meer is. is niet standaard een vast componentje, is meten geblazen...

waar moet ik dan aan denken?

bijvoorbeeld een weerstand of diode?

Op 5 september 2017 18:27:14 schreef smd:
en een transistortje of FETje..

ja hoor bedankt voor de tip!!

ik dacht dat ik alle fetjes en transistors al doorgemeten had..
niet dus.. heb nu alles wat ik doorgemeten heb in een lijstje gezet zodat ik zeker wist dat ik alles gecontroleerd had.

en inderdaad 2 gevonden die defect zijn heb ze uit gesoldeerd en meet geen enkele kant op:

1 met een F logo; B H06 FQPF 27P06 -
zit vast met een schroefje in het koelblok in het VA/VS gedeelte.

en nog een half ronde weet niet hoe je zoiets noemt: K 703 A1266Y - ook in het VA/VS gedeelte,
deze zat direct schuin naast de fet die ik net noemde.

de FET moet in ieder geval iets meten en de @SA1266Y is een niets bijzonders transistor, dus die zou normaal moeten meten.

De fet meet helemaal niets, maakt niet uit welke kant op en hoe.

en de transistor meet ook helemaal niks geen enkele kant op.
terwijl zo'n zelfde andere transistor wel gewoon 1 kant op meet.

lijken mij dan gewoon defect toch?

heb ze beide vervangen maar helaas nog steeds geen werkende voeding.

heb een nieuwe (gebruikte en geteste) voeding besteld.

Ben al reeds lang een mee lezer van verschillende onderwerpen hier.Maar heb mij nu dan geregistreerd.

Om hier zelf nog wat tips/ideen toe te voegen.
Uit de posts kan ik niet halen of de power supply de gehele tijd was verbonden met het logic board.
Voor zover ik het weet (denk te weten) - zal er niets gebeuren met Vs en Va - wanneer het logic board niet is aangesloten met het main board en de voeding.

Natuurlijk moet de voeding en de rest dan ook goed werken.Het is goed mogelijk dat de fout op het logic of mainboard zit (slechte verbinding / foute elco / ic )

De combinatie van de brandende leds op main of logic board geeft de status weer (goed of fout en soms ook waar).

Ik ben geen ervaren tv man , maar heb wel met een paar LG's gewerkt.

Succes

Op 9 november 2017 17:07:20 schreef Zeker_win:
Ben al reeds lang een mee lezer van verschillende onderwerpen hier.Maar heb mij nu dan geregistreerd.

Om hier zelf nog wat tips/ideen toe te voegen.
Uit de posts kan ik niet halen of de power supply de gehele tijd was verbonden met het logic board.
Voor zover ik het weet (denk te weten) - zal er niets gebeuren met Vs en Va - wanneer het logic board niet is aangesloten met het main board en de voeding.

Natuurlijk moet de voeding en de rest dan ook goed werken.Het is goed mogelijk dat de fout op het logic of mainboard zit (slechte verbinding / foute elco / ic )

De combinatie van de brandende leds op main of logic board geeft de status weer (goed of fout en soms ook waar).

Ik ben geen ervaren tv man , maar heb wel met een paar LG's gewerkt.

Succes

dat klopt helemaal, maar heb de voeding ook standalone getest, en ook dan meet ik geen vs en va.

ook zat er een kapotte fet en transistor op.
dezen zijn vervangen.

dan word het allemaal best lastig. Je moet toch wel een ervaren diagnostiek hebben en kunnen filosoferen hoe een schakeling werkt. Zou je niet bij iemand te rade kunnen voor wat hulp?? we zijn 3 pagina's verder maar geen steek wijzer..Niet lullig bedoeld hoor.

Nieuwe voeding of deel je het met het forum??