Scorebord met 7-segment displays

Ik wil een scorebord maken met (nog aan te schaffen) 7-segement displays. Het idee is 7 getallen van ieder 2 tot 6 cijfers aan te sturen vanaf een PC, bijvoorbeeld via USB of een Raspberry Pi).

Zelf heb ik geen ervaring met modules en programmeren om dit te realiseren. Waar kan ik iemand vinden die dit, uiteraard tegen een vergoeding, voor mij kan bouwen?

Tidak Ada

Golden Member

Even in 'Vraag & Aanbod' zetten. Dat heft meer effect en is conform de FAQ

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Email staat in mn profiel :), de jouw niet zag ik

[Bericht gewijzigd door tysie op vrijdag 22 september 2017 17:10:03 (27%)

EricP

mét CE

Als je dan toch wat in V&A zet... Noem ook eens iets van een budget. Veel mensen lijken te denken dat je zoiets voor zeg €100 maakt. Leuk als hobbyproject, maar als je iemand zoekt die het als opdracht ziet, dan ga je dat niet redden.

Waarop ik me dan meteen afvraag... Wat kost een forse LCD-TV die ik aan een PC hang? Die PC heb je toch al, en daarmee is het alleen een stukje software.

Of de Velleman K8063 eens bekijken.

LDmicro user.

Op 23 september 2017 06:46:58 schreef EricP:
...
Waarop ik me dan meteen afvraag... Wat kost een forse LCD-TV die ik aan een PC hang? Die PC heb je toch al, en daarmee is het alleen een stukje software.

Smart TV met stukje HTML/javascript. Niet eens PC nodig.

Op 22 september 2017 14:52:21 schreef 7Segment:
Het idee is 7 getallen van ieder 2 tot 6 cijfers.

7 getallen? Ieder 6 cijfers? Dat is 42 digits. Klopt dat? Hoe groot moeten de segmenten zijn?

Ik heb voor een project een zwik 7 segmenten displays van 3inch (7.5cm) in huis. Ik zie het wel als een uitdagend project voor m'n stagiare.... (Hij weet het nog niet, maar hij heeft op de arduino een stuk code geschreven wat de displays aanstuurt. Hij denkt nog dat het een abstracte oefening in bitjes neuken is.... )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Morgen.

Een vraag aan K7jz.
omtrent smart tv, en HTML/Javascript.
ik ben daar ook in geintresseerd, maar eigenlijk geen kaas van gegeten.
zou een beetje wegwijs maken mogelijk zijn?

Martien.

@martinusp, misschien is een gewone tv met androidstick nog handiger. Dan neem je een standaard scorebord-app.

In javascript zoiets:
https://www.javascriptbank.com/simple-hockey-scoreboard.html

bedankt voor de info,
maar daar moet ik toch echt nog voor gaan zitten, ik bedoel lezen en leren.

Martien