Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Bij Samtec was het eerste waar ik even gekeken heb: Hebben ze volgens mij niet. Maar als iemand het heeft zijn zij het wel.

@fatbeard: Als de connector uitsteekt schuif je die toch verder naar achter toe? Even ter verduidelijking, in mijn ASCII-art tekening dus naar rechts, of zie ik dat verkeerd? Je moet natuurlijk wel bij een bepaald merk blijven.

Boxed headers hebben allemaal zo ongeveer dezelfde dikte namelijk.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
fatbeard

Honourable Member

@Jochem: Dat waren de eerste twee die ik bezocht. Mijn ervaring met fabrikant-ondersteuning is dat ze wel heel graag iets willen verkopen, dus als ze het zelf niet hebben eerst op de proppen komen met allerhande non-oplossingen YMMV.
Verder had ik gekeken bij Oupiin, Molex, TE, FCI, Harwin en nog een paar...

@henri: "even naar achteren schuiven" gaat niet meer zo makkelijk (zeg maar gerust: helemaal niet meer) als de print eenmaal gemaakt is. Kwestie van goed uitzoeken en documenteren...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Angled + smd zul je niet gauw vinden, is ook een heel gammele constructie. (beetje te hard drukken en de connector is foetsie...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 2 oktober 2017 15:37:14 schreef fatbeard:
@henri: "even naar achteren schuiven" gaat niet meer zo makkelijk (zeg maar gerust: helemaal niet meer) als de print eenmaal gemaakt is. Kwestie van goed uitzoeken en documenteren...

Tijdens de ontwerpfase wel, later inderdaad niet meer.
Maar zoals altijd bij compacte ontwerpen is een second source voor componenten altijd "tricky".

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 2 oktober 2017 15:37:14 schreef fatbeard:
@Jochem: Dat waren de eerste twee die ik bezocht. Mijn ervaring met fabrikant-ondersteuning is dat ze wel heel graag iets willen verkopen, dus als ze het zelf niet hebben eerst op de proppen komen met allerhande non-oplossingen YMMV.

Daarom dat ik specifiek Samtec en Würth noem, met beiden heb ik goede ervaringen als het gaat om even bellen.
En als ze iets echt niet hebben.. ja, dan komt een goede verkoper natuurlijk met alternatieven. Maar dat neem ik ze niet kwalijk en dat kun je gewoon negeren natuurlijk.

If you want to succeed, double your failure rate.

hoi, ik ben op zoek naar een smd ic UTC 2950L-5.0 of een vervanger hier voor.
een datasheet is makkelijk te vinden, maar iemand die het onderdeel verkoopt krijg ik niet gevonden,

http://www.ormix.riga.lv/ru/catalog/showpdf/name/ee93b5ad5c94423625494…

mvg

rob

helemaal top, kan ik die van mij, de 2950 vervangen voor de 2951.

mvg

rob

Ik ben opzoek naar een wissel wip schakelaar 11x30 mm +-
16a 250vac,

Overal al gezocht maar kan niet hetzelfde type als de afbeelding hieronder vinden..

Iemand?

pa3gws

Golden Member

Iets als deze?
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=449994
Hetzelfde als in jou afbeelding vind je waarschijnlijk alleen bij de fabrikant van het apparaat waar hij in zit.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Een 30x11mm is heel veel voorkomend, alleen de kleur kan natuurlijk wel afwijken...
https://chefglobal.es/en/momentary-rocker-switch/4753-momentary-rocker…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kruimel

Golden Member

Op 5 oktober 2017 20:47:50 schreef Webstarr:
Ik ben opzoek naar een wissel wip schakelaar 11x30 mm +-
16a 250vac,

Overal al gezocht maar kan niet hetzelfde type als de afbeelding hieronder vinden..

Iemand?

Lijkt wel een Moulinex grill, die hadden die geloof ik. Die heb ik ook al in geen jaren meer gezien helaas.

De schakelaar komt van een lasapparaat, heeft het een beetje te warm gehad.

Ik heb wat gevonden op ebay, maar als hij gaat passen?

http://www.ebay.nl/itm/Mig-Welding-Power-Selection-Switch-x-2-66-/1511…

Het probleem met die schakelaars is de ze worden aangesloten met van die AMP schuifstekkertjes. Doordat de aansluiting nogal erg warm wordt verdwijnt de veerkracht en gaan de stekkertjes slecht contact maken. Uiteindelijk verbrand de aansluiting. Een betere oplossing is om de draden op de aansluitingen te solderen.

Op 2 oktober 2017 15:37:14 schreef fatbeard:
Verder had ik gekeken bij Oupiin, Molex, TE, FCI, Harwin en nog een paar...

Zoiets zul je waarschijnlijk niet snel vinden.
En als het wel bestaat dan zal het al snel een custom-made onderdeel zijn.

Wat je zou kunnen doen is een normale right-angle box header pakken en hier de pinnen afknippen zodat de uiteinden 'vlak' op de PCB komen.
Dan iets van tin op het soldeereilandje en het pinnetje.
Alleen de binnenste rij is wat moeilijker...

Waarom niet een 'normale' 2.54 SMD pin header? Er zit dan alleen geen box om (en afstand naar PCB is anders).
Je zou dan ook voor een TH variant kunnen gaan, en hetzelfde doen met pinnen (afknippen) en dan het ding op de PCB solderen. De plastic body zweeft dan in de lucht, dus natuurlijk wel even wat lijm erbij zodat de solderingen ietsjes ontlast zijn.

Momenteel verbruik ik voor een project best veel pogo-pinnen. Ik bestel ze vaak per eBay. Daar worden ze per zakjes van 50 stuks verkocht. In elk zakje zit wel een zakje silica-gel.

Bij een bestelling van 1000 stuks of meer, wordt het een beetje onhandig dat ze per zakje van 50 stuks worden geleverd, in verband met het uitpakken. Vandaar dat ik diverse verkopers heb gevraagd of het allemaal in 1 grote verpakking kan.
Kan niet.
Ik krijg daardoor het idee dat ik te maken heb met dropshippers.

Ik wordt het een beetje beu en ben nu op zoek naar de oorspronkelijke leverancier / fabrikant van die pogo-pinnetjes uit China.
Probleem is dat alle verkopers hun kaken stijf op elkaar houden.

Vandaag ontving ik weer een bulk van die dingen. Er zit een sticker op :

https://www.uploadarchief.net/files/download/chinesetxt.jpg

Iemand die weet wat er in het Chinees op vermeld staat ?
Ik hoop daarmee het internet af te kunnen struinen, om zo te proberen de werkelijke leverancier te achterhalen.

Of weet iemand een adres waar die dingen in het groot ingekocht kunnen worden ? DigiKey en Mouser heeft ze ook in het assortiment, maar neemt ze weer af van AdaFruit, die het weer inkoopt via,.. juist....

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Arco

Special Member

Je geeft niet op hoe groot ze moeten zijn...
Hier hebben ze veel verschillende: http://www.sf-probe.com/index1.html

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ander misschien Ingun in Duitsland? Vroeger hadden ze een vertegenwoordiging in Nederland.
edit: Ze blijken er nog steeds te zitten in Klimmen-Voerendaal (Zuid Limburg)

Daar haalden wij vroeger onze testpinnen vandaan, ook in aantallen van een 1500-2000 stuks per keer. Maar dan de naald versies.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 6 oktober 2017 18:51:32 schreef oxurane:

....Vandaag ontving ik weer een bulk van die dingen. Er zit een sticker op :

[afbeelding]

....Iemand die weet wat er in het Chinees op vermeld staat ? ....

Dan ga je toch naar Google-Translate. Wel de tekst vlak maken voor de foto en dan de tekst copieëren en plakken in Google-Translate.

MVG Gerard.;)
Hieronder grotere uitvoering

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

@ Arco :
Ik zoek de P75-B1. Ze zijn 1.02mm diameter en 16.5mm lang.
Ik heb even op de site gekeken, maar zie 1 product op de site (SF-P080). Klik ik op "Other" zie je wel wat, maar kun je niet verder klikken.

@ Henri62 :
Site gevonden. Lijkt aardig wat keuze te hebben. Ik ga er in het weekend eens rondneuzen. Toch vermoed ik Duitse prijzen. De P75-B1 kost per stuk iets van 0.02 EUR. Ben benieuwd wat ze bij Ingun vragen,... als ik een vergelijkbaar type kan vinden.

@ GerardMonique :
Nooit geweten dat vertaling vanuit Chinees ook mogelijk was. Inmiddels heb ik even wat geknipt en geplakt om er een .jpg van te maken. Het wordt niet geaccepteerd door Google Translate als geldig in te voeren document.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

@ oxurane:
Je moet alleen eerst de tekst markeren en dan copy ( Ctrl+C ) en dan naar GT gaan en daar in het linkerveld van GT plakken ( Ctrl +V ), simpel. 8)7
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
maartenbakker

Golden Member

En hoe wilde je dat vanaf een plaatje doen zonder OCR? Opzich kent Google search wel OCR (in elk geval voor westerse letters), maar Google translate bij mijn weten niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

Links onderin het tekstvak voor GT staat een potloodje, dan kun je het symbool 'overtekenen'. Voor niet teveel karakters kan dat best een oplossing zijn.

Vanaf het hiervoor niet zo heel goede plaatje krijg ik dan voor het stukje tot de 50 "Wo alleen borst om te dansen" of "Hexiongyuji om te dansen" (Goofle is zo'n gekke naam nog niet), wat me doet vermoeden dat de feitelijke tekst in de ordegrootte zal liggen van "(Pogo-pins - 50 stuks) type P75-B1"

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

@oxurane die pinnen zijn echt wel een stuk duurder, ik denk dat je snel richting een 0.5-1 euro gaat. Hangt sterk van het type af. Ik weet wel dat 20 jaar geleden sommige lange pinnen als rond 2.5 gulden waren (zeer goede goldplating, dat weer wel).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit topic is gesloten