6502 bordje

mel

Golden Member

Dames en heren.
Ik heb een SBC5A bordje.
6502 processor, 6522 via, gewoon standaard spul.
Dit komt van Brutech Electronics af, en ik heb hun al gemaild.
Ik kreeg een mooi mailtje terug, ze hadden er geen gegevens meer van..
Mijn vraag,is er IEMAND die ergens nog gegevens heeft van dit,erg mooie SBC bordje?
Er zitten nogal veel jumpers op, waar ik niet weet waar die allemaal voor dienen.
Veel heb ik al terug kunnen herleiden, maar er blijven nog vragen.
Ik dank U allen Alvast hartelijk :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Volgens mij moet ik daar nog *ergens* documentatie van hebben. Ik heb er een compleet systeem van gehad, inclusief full-height 5.25" diskdrive met bijbehorende stuurkaart. Dat spul heb ik een paar jaar geleden allemaal weg gekieperd. Heeft nog hier op de V&A gestaan, maar was totaal geen interesse voor.
Maar de (originele!) documentatie moet ik nog wel *ergens* hebben. al vanaaf eens kijken...

*edit*
Zojuist klaar met zoeken. Heb wel een hele stapel databladen van Brutech Electronics gevonden, maar daar zat helaas niet die van de SBC5A bij. :'(

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op dinsdag 17 oktober 2017 18:06:01 (17%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
fred101

Golden Member

Volgens mij slaat het stenen-tijdperk-computer virus toe op CO :-)

Ik kan je niet helpen maar als ik zoek krijg ik links naar oude electuurs oa 1983 halgeleidergids. Misschien kun je daar info in vinden.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
evdweele

Overleden

Bij 6502 kreeg ik visioenen van de Elektuur Juniorcomputer :S
Ergens in een doos moeten de printen daarvan nog liggen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
mel

Golden Member

Het is geen Junior-computer..
Het is een processorbordje op een eurokaart.
Zit mooi in elkaar,ik zal m denk ik wel aan de gang krijgen,maar al die jumpers..Als ik het weet, scheelt het me heeeel veel uitzoekwerk . :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 17 oktober 2017 19:47:00 schreef mel:
jumpers..Als ik het weet, scheelt het me heeeel veel uitzoekwerk . :)

Bezigheidstherapie :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

De Junior computer was tenminste wel uitgebreid beschreven. Lijkt me een betere start.

Kan wel, maar die heeft 'ie niet in handen, hè! ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
mel

Golden Member

Ik ga m gebruiken voor een besturing,ik hoef geen microprocessor cursus te hebben :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Ik ken het bordje wel, was destijds ook onderdeel van een microprocessor cursus voor volwassenen in de elektrotechiek.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.