Digitale aantal uur teller

Wil met een digitaal metertje (inbouw?) het aantal branduren van een T5 opmeten.

Dit is om te weten wanneer de lampen aan vervanging toe zijn.

Dit gaat over lampen voor een zeeaquarium, is van belang voor de koralengroei.

Dus welk soort meter, liefst digitaal heb ik nodig en hoe aan te sluiten.
De meter moet dus in feite enkel meten hoelang de T5 van stroom voorzien worden en dit optellend bijhouden!

mvg,

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

'Hour counter' geeft hier meer dan 200 miljoen hits..

Ik zou voor deze toepassing een 230VAC model met reset kiezen. Waar je hem haalt is afhankelijk van welke leveranciers handig zijn, voor een pariculier zonder haast is Ali allicht geen rare optie.
C* of Distrelec hebben hem vast ook.

Yep, dat is hem, wreed bedankt.

Inderdaad ga zoeken op Ali.
En inderdaad met reset.

mvg,

[Bericht gewijzigd door Borsalino55 op vrijdag 20 oktober 2017 14:36:50 (42%)

Arco

Special Member

Meestal werkt zonder reset wat betrouwbaarder... ;)
Ik heb al heel vaak meegemaakt dat men (expres of per ongeluk) op het resetknopje had gedrukt waarna je niets meer weet...
Beter gewoon de stand opschrijven bij vernieuwen buis...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja was daar ook al aan het denken bij een die ge kunt resetten, per ongeluk op knoppeke drukken en ge weet het niet meer.

Nu is zo ene met rollende cijfers niet te resetten, maar is zoals ge zegt misschien beter en opschrijven wanneer T5 aan vervanging toe zijn.

Als de stroom zou uitvallen dan is er bij een digitale ook de optelling waarschijnlijk weg, maar is dat ook met zo van die rollende cijfers à la gasmeter?
Of blijft die altijd staan op gebruikte uren?

mvg,

Arco

Special Member

Die blijft netjes staan op de laaste waarde...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Perfect dan wordt het zo ene met rollende cijfers.

Stroom kan altijd uitvallen en dan is de waarde ook foetsie bij een digitale of een resetbare als op knoppeke gedrukt wordt per ongeluk of de kleinkids..............................

Aansluiting is zowel L en N, na de Timer die stroom geeft aan de T5.

mvg,

je hebt gewone tlbakken, 230V erop en de buizen gaan 100% branden? dus geen 0-10V dimmmer erop oid? want dan gaat die uren teller niet juist werken..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Wat is een T5? Voor mij is dat een grote server van Sun maar iets zegt me dat het niet daarover gaat...

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

T5 = tl lamp

De T5 worden niet gedimd.

Op 20 oktober 2017 15:35:31 schreef big_fat_mama:
Wat is een T5? Voor mij is dat een grote server van Sun maar iets zegt me dat het niet daarover gaat...

denk omdat het over een aquarium gaat haha.

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

tl5 is de laatste verbeterde tl lamp stuip van de fluor lampen industrie voor led zijn intrede deed.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit gaat niet over gewone T5 hoor maar voor zeeaquarium en dan nog om sps koralen beter te doen groeien.

Is wel een combi met led om dan de mooiste kleurcombi te verkrijgen.