meedenkers gezocht voor een low rpm counter

Ik zie dit topic nu voor het eerst, dus misschien komt het als mosterd na de maaltijd, maar waarom neem je niet gewoon een fietscomputertje? De wielmaat stel je dan zo in dat het getal in km/u overeenkomt met de rpm.

Arco

Special Member

Alleen een c'tje over de switch is genoeg in dit geval (extra diode en weerstand heeft alleen nut als je de open/sluit vertraging apart wilt instellen)
Vertraging van 10...20mS werkt normaal gesproken prima.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@klaasz: lichtelijk overdreven, er zit al een 'computertje' op die fiets, alleen geen toerenteller. Bovendien is het een hometrainer, en die heeft geen wielmaat.
@arco: daar ben ik mee bezig geweest, maar ik kreeg niet het resultaat dat ik zocht

Just find out what you like and let it kill you

Op 27 oktober 2017 22:52:22 schreef hadv:
Bovendien is het een hometrainer, en die heeft geen wielmaat.

Die hoeft ook helemaal geen wielmaat te hebben. Je moet een wielmaat invullen die het juiste getal op het display laat zien.

Arco

Special Member

Als je het met 1 c'tje niet goed krijgt, heb je de delay waarschijnlijk veel te lang gekozen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com