Onbekend PCI I/O board identificeren

Goede avond allen,

Ik heb een poos geleden een PCI I/O board op basis van een EP1K30QC208-3N gekregen en vroeg mij eigenlijk af hoe deze aangestuurd/ uitgelezen moet worden.

Een foto lukt op dit moment niet wegens gebrek aan een camera maar ik zal alvast gegevens geven welke op stickers/ bedrukking op de kaart staan.
-Bedrukt logo met daarin: InterVid Technologies
-Aan de rand is ingeëtst: PIAmod 010-00023 Issue 2
-Op een sticker met barcode staat: PIAMOD 009863

Verder zitten er naast de 2x40P I/O nog headers zoals:
-LED Board (20P)
-Spare IO (20P)
-Expansion (40P)
-I2C Port (10P)

Google vindt vrij weinig, zeg maar beter niks over deze kaart en met DuckDuckGo vind ik wel informatie over de producent maar niet over de kaart, de producent blijkt beveiligings- en bewakingssystemen te bouwen.

Misschien dat er iemand op CO zit die hier kennis van heeft?

ziet eruit als een CPLD met PCI bus.

dat ding heeft dual port RAM, dus kan dit betekenen dat de IO/LED op geheugenlocaties "rauw" uit te lezen zijn.

maar het is dus ook mogelijk dat er adressering inzit en dat je eerst een byte moet schrijven en daarna pas een IO kan lezen, dit hangt van het ontwerp van de CPLD af.

ik vermoed dat dit ding bij een kantoor/bureau zat waarbij de IO deuren/cellen bestuurde, en de LEDS in een lessenaar zaten

[Bericht gewijzigd door Progger op dinsdag 31 oktober 2017 21:06:53 (16%)

GMT+1

Als je die kaart in een PC stopt kan je het PCI vendor en device ID eruit krijgen, daar kan je misschien wat meer info op vinden.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Als je alle PCI registers uitleest krijg je ook nog het class etc. eruit, dan weet je in ieder geval wat het voor soort bord is.
HDI/VIDEO/AUDIO etc.
+ de memory, I/O range, DMA capabilities etc.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Goedemorgen,

zojuist even de kaart in een pc gestoken met het volgende resultaat:
Driver is zoals verwacht niet geïnstalleerd en ook niet zo 123 te vinden aan de hand van de hardware id's.

Op dit moment staat er Windows 10 home versie 1703 op en is momenteel aan updaten.

Apparaatbechrijving:
PCI-apparaat

Hardware-id's:
PCI\VEN_1172&DEV_0002&SUBSYS_00000000&REV_03
PCI\VEN_1172&DEV_0002&SUBSYS_00000000
PCI\VEN_1172&DEV_0002&REV_03
PCI\VEN_1172&DEV_0002
PCI\VEN_1172&DEV_0002&CC_FF0000
PCI\VEN_1172&DEV_0002&CC_FF00

Compatible id's:
PCI\VEN_1172&CC_FF0000
PCI\VEN_1172&CC_FF00
PCI\VEN_1172
PCI\CC_FF0000
PCI\CC_FF00

Naam van fysiek apparaatobject:
\Device\NTPNP_PCI0026

Edit: nog even een overzicht van systeeminformatie bijgevoegd.

De enigste hit op google met VEN_1172&DEV_0002 noemt het een "NT-MDT PCI Interface Device"
Nu staat er op http://www.ntmdt-si.com/software wel een link naar software maar daar heb je een login voor nodig.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

VEN_1172 => Altera daar heb je nu dus weinig aan, de maker van het board heeft dus geen eigen vendor ID erin gezet.

Aan DEV_0002 heb je dan dus ook niets aan. Kan echt van alles zijn.
De class code zit blijkbaar nergens in de logs, lekker onhanding. Het zou ook eens gebruikersvriendelijk zijn :'(.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.