coax aansluiting

een eigen administratief adres, waar je ook internet af kunt nemen bij ziggo dan?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ha stad-en-ommeland,

Ik denk dat u eerst moet weten of er een aanvraag voor internet in behandeling genomen kan worden.
Dit betekend dat het technisch pad zo noemen we dit in orde moet zijn dus dat er een verbinding mogelijk is van huisaansluiting naar CMTS.
Zolang u dit niet weet heeft verder proberen geen zin.
Als u probeert om een docsis modem aan te sluiten dan vindt het modem signaal om op te locken maar als de upstream niet bij de CMTS aankomt wordt het modem niet geaccepteerd.
Als er wel upstream is kan het modem synchroniseren tijd en datum worden gezet en het uitgangssignaal van het modem wordt ingesteld.
Pas als dit is gebeurt je bent nu nog niet online dan worden de administratieve gegeven opgevraagd pas als het MAC adres van het modem gekoppeld kan worden aan een klant wordt een IP adres toegewezen.
Ik hoop dat ik in het kort een klein beetje heb uitgelegd dat het proberen met een modem zonder zeker te zijn dat er een abonnement is geen zin heeft.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Blue Sky

Cableguy

Dit lijkt een groepversterker te zijn met spanningvoerende verdelers. Zo te zien wordt er een signaal bij geinjecteerd, bijvoorbeeld van een kabelkrant. Dit soort installaties zie je vaak bij bejaardenhuizen en dergelijke. De eindversterkers zijn niet geschikt voor retour, die groep wel.

Aangezien het pand leeg staat kan je een kabel direct van de versterker gebruiken. Daar moet je dan wel een multitap plaatsen of een andere demper anders wordt het signaal te hoog. Aangezien de uitgaande kabels c12 zijn is de kabel lengte ook niet erg lang. Op het eind haal je de eindversterker eraf en zet je een TRAS of andere retour geschikte doos. Wel de zekering in de versterker eruit halen aan de uitgaande kant en als dat niet kan een galvanische scheiding ertussen zetten, anders fikt je multitap of demper op. De spanning komt via de ingang binnen (zwarte montage coax op de linker ingang van de groepversterker) en gaat via de spanning in/uitgang naar 2 stroomkoppelfilters. Zo krijgen de eindversterkers ook spanning.

Die versterker is van Ziggo, zij kunnen die opnieuw inregelen als het signaal te hoog is.

EDIT: wat ook kan en dat is nog veel makkelijker is de draden van de groepversterker eraf halen en de eindversterker verwijderen. Waarschijnlijk zit er een multitap op de uitgang van de versterker en dan kan je de ingaande kabel direct op jou kabel, die naar de woning gaat zetten. Maar dan moeten de spanningvoerende verdelers wel retourgeschikt zijn anders werkt dat truukje niet. En de kabels mogen dan niet te lang zijn.

Waar rook is, is stroom

Ha Blue Sky,

Jou voorstel is zeker goed verdelers zijn in orde 5MHz.....860MHz en als het om een tijdelijke aansluiting gaat zijn er zeker oplossingen.
Ik zou bijna zeggen materiaal genoeg voorhanden ;)
Maar het aller belangrijkste is of er een aanvraag mogelijk is en dat heb ik nog niet gelezen van @TS zo niet dan hebben alle oplossingen niet veel nut.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Blue Sky

Cableguy

Ik heb wel vaker dit soort installaties gezien en sommigen hadden ook daadwerkelijk internet dus het zou moeten kunnen. Maar ja, Ziggo is een stug bedrijf met veel klunsen op de helpdesk dus dat zal wel moeilijk worden ;-)
Van de andere kant: als er een monteur is geweest dan zou het moeten lukken anders hadden ze hem er niet heen gestuurd denk ik...

Waar rook is, is stroom

er zit geen signaal injectie op zo te zien, cai gaat de versterker in, 2 kabels uit de versterker, door de 42VAC injector voor de eindversterkers. 4 en 5 hebben een attenuator op de ingang van de 2 weg splitter zitten omdat het signaal te sterk is.

lijkt op een pand met ofwel 5 verdiepingen, of 3 verdiepingen waar eens een pand langs is gezet met 2 bouwlagen, vandaar de verschillende soorten coax en verschil van waar de coax aankomt.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 3 september 2017 10:41:40 (28%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Blue Sky

Cableguy

Je hebt gelijk, die witte kabel links is de spanning van de trafo. Dan komt er ook geen spanning binnen op de ingang van de versterker en is dat een eindversterker. Dat blokje op de eerste stroomkoppelfilter lijkt een TAU (effenaar) en die kabel gaat ook rechtstreeks naar een versterker (4)

Waar rook is, is stroom

Als servicemonteur van Ziggo kan ik misschien wat roepen?

Als je diensten kunt aanvragen, is het pand retourgeschikt. die systemen zijn aan elkaar gekoppeld. Zonder het een, niet het ander. :-)

Het gaat wel eens fout.
Als een klant op adres Kalverstraat 5-203 internet aanvraagd, en de helpdeskmedewerker plant een installatie op Kalverstraat 5, wat het hoofdgebouw/de hoofdaansluiting is, heb je ook een probleem.

Ik vermoed ook dat het hierop een SOP punt gaat. Signaal-Overname-Punt.
Gewoon een sterk signaal voor het hele pand.
Soms betreft het een TOM-klant (TV-Op-Maat) Ook dan geen mogelijkheid tot internet.
Tot slot de TOM-i aansluitingen. Ook daar TV-op-maat maar met internet mogelijkheden.

Bij een TOM(i) klant wordt het signaal geleverd door Ziggo, totaan een overname punt in het pand/campeerterrein/hotel. De eigenaar van het terrein/complex, verzorgt dan het netwerk totaan de eindgebruiker. Voor ons vaak een Crime omdat het onderhoud van die kabels nogal eens te wensen overlaat.

Ik ken een aantal van de monteurs in Groningen. Ik zou er wat meer info over kunnen krijgen, desgewenst...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

ik heb het onderhoud gehad van een TOM klant, zat een berg gedateerde cai versterkers in en enige km coax 0, 3 en 6. nu en dan gingen er voedingen en HF stuurtrappen stuk van die philips dingen, of door sluiting in een versterker klapte er een printspoor uit een verderop gelegen splitter met de 42VAC injectie. analoog signaal ging nog wel, maar internet had er nooit gewerkt zonder allemaal nieuwe versterkers.

in 1 gebouw was na een verbouwing de bestaande (1985) cai uitgebreid naar veel meer aansluitingen, men had overal splitters tussen gefrot waardoor het beeld slecht was op de diverse aansluitingen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Met dat sterke signaal bedoelde de monteur waarschijnlijk het binnenkomende signaal van ziggo. Voor dergelijke gebouwen werd vaak een een signaal van 100db aangevraagd om een goede signaal/ruis verhouding te hebben om aan de hoofdversterker aan te bieden.verder was het vaak geen volledig ster systeem, maar deels een doorrijg systeem met een einddoos per groepje. Net als bij een centraal antenne systeem werd toegepast. Het gebeurde ook vaak dat de oude antennes er af gingen en de kabel er voor in de plaats kwam. Dit was het goedkoopst en er kwam geen hak en breek werk aan te pas Dit is wel ongeschikt voor de moderne technieken.

[Bericht gewijzigd door Hunebedbouwer op maandag 13 november 2017 10:10:31 (20%)

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Waarom buigen wij er ons over, Ziggo's probleem toch??

Nee SMD, probleem van de mensen die diensten willen hebben.
Die raken tussen wal en schip.
Tenzij natuurlijk onomstotelijk vaststaat dat Ziggo daar zijn diensten aanbiedt.

Ik wil wel eens naar de tekeningen kijken als ik een huisadres heb.
TS mag me die gegevens mailen, als hij wil.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

vroeger kreeg je bij mijn weten bij upc nog 90dB binnen als grootafnemer, maar daar gingen ze extra voor vragen medio 90's dus ging men vanaf de standaard geleverde 65dB meer versterken. idd was het vervanging van oude lokale antennes waar ik het onderhoud deed. sommige antenne doosjes waren 30 jaar oud, toen de cai kwam is men ipv 1 aansluiting per gebouw naar dik 10 aansluitingen per gebouw gegaan. er zijn nog later aansluitingen bijgekomen na verbouwingen, maar men vond de multitabs niet meer terug, die waren weggestopt in plafonds.

waar rook was, werkt nu iets niet meer