equalizer

Hallo

ik ben nog steeds bezig met mijn equalizer ik heb schema gemaakt en alles en nu ben ik bezig met opbouwen. maar ik een pcb nodig die speciaal is voor een 3 channel tone controle 9 bas mid treble. en dan ga ik met die weerstanden spelen om mijn gewenste frequentie te krijgen. op internet staan alleen pcb's die al kant en klaar zijn ik wil een lege pcb board hebben is dat mogelijk? groetjes

Willie W

Golden Member

Dan kun je beter een breadboard nemen, lekker makkelijk met experimenteren.

https://www.eoo-bv.nl/breadboards/1630-breadboard-b.html

Arco

Special Member

Ik heb toch al een link gegeven?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Willie W

Golden Member

Klopt, ik zie het nu pas. Sorry.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat zijn de gene die helemaal kaal zijn maar ik wil een die al geprint is voor een 3 tone controle dan hoef ik alleen de componenten te solderen.

Willie W

Golden Member

Dan kun je beter op zoek gaan naar een bouwpakket, dan heb je ook meteen een handleiding.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 17 november 2017 12:44:47 schreef souf20:
Dat zijn de gene die helemaal kaal zijn maar ik wil een die al geprint is voor een 3 tone controle dan hoef ik alleen de componenten te solderen.

En dan maar hopen dat die overeenkomt met "jou ontwerp"
Het is te triest voor woorden.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

ja dat is school, 4 kitjes aan elkaar solderen, geen idee hebben waarom er muziek uit komt, en dan een goede presentatie voorbereiden

@TS hoop wel voor je dat je een kitje selecteert zonder naam/typenummer op de print, anders valt het zo op

Arco

Special Member

Of je moet toevallig Velleman heten... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Willie W

Golden Member

@TS, ik denk dat dit de oplossing is, koop gewoon een module dan hoef je zelfs de onderdelen niet eens te solderen.
Veel makkelijker gaat het naar mijn idee niet worden.
Maar niettemin bewonder ik wel jouw inzet.

https://www.ebay.com/itm/NE5532-HIFI-OP-AMP-Preamplifier-Amplifier-Vol…

[Bericht gewijzigd door Willie W op vrijdag 17 november 2017 21:47:32 (28%)

benleentje

Golden Member

Veel makkelijker gaat het naar mijn idee niet worden.

Toch kan dat wel. JE kan op marktplaats ook een complete versterker kopen. Dan is gelijk de hele opdracht klaar. En je hebt er ook niet van geleerd maar dan kan je altijd nog manager worden.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

dank jullie allemaal voor de reacties. Maar we hebben onlogische waarden gekregen die onze versterker aan moet voldoen dus het is onmogelijk om zo een versterker te vinden en dat heeft mij opleiding expres gedaan zodat wij geen kant en klaar onderdelen gaan kopen.

Op 17 november 2017 14:48:02 schreef Willie W:
Deze is iets goedkoper en met volume regeling.

https://www.ebay.com/itm/NE5532-OP-AMP-HIFI-Amplifier-Preamplifier-Vol…

Ik heb verder gezocht naar een zonder volume erbij alleen bass med treble maar kon niks vinden, bestaat er wel zo een ?

benleentje

Golden Member

Maar we hebben onlogische waarden gekregen die onze versterker aan moet voldoen

Ik noem dat logisch. Je moet immers zelf een schakeling maken en dan kan je wel aan de eisen voldoen.
Hoe moeilijk kan dat zijn. Schema's heb je al gekregen nu enkel nog verder uitwerken en het opbouwen op experimenteer print of breadbord.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 18 november 2017 00:15:45 schreef souf20:
Maar we hebben onlogische waarden gekregen die onze versterker aan moet voldoen dus het is onmogelijk om zo een versterker te vinden en dat heeft mij opleiding expres gedaan zodat wij geen kant en klaar onderdelen gaan kopen.

Toch ben je op zoek......

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Hallo,

Ik ben klaar met mijn schakeling en alles is getest en het werkt het zijn passieve filters 2e orde. dit is mijn schakeling LDF heeft een Fc=2kHz Bandpass Fc= 2kHz-8kHz HDF Fc=8kHz en ik wil graag beginnen me solderen, dus mijn vraag is of klopt alles voor dat ik begin met solderen. Als er iets mis is hoor ik het graag. Er is ook een beetje ruis heb het ook met muziek getest als ik de laag filter helemaal dicht draai dan kan je van bandpass en hoog niks meer horen wat zou het probleem kunnen zijn ? en de rechter kant werkt beter dan de linker kant het verschil is duidelijk tussen rechts en links

RAAF12

Golden Member

Dan staat het spul waarschijnlijk boven de gehoorgrens te oscilleren en dat hoor je als ruis.

Op een redelijk scoopje moet je dat makkelijk kunnen zien toch.