samsung le46a552 storingsstreepjes bovenin beeld bij torderen scherm

hallo
ik heb hier een samsung tv type le46a552 met storingsstreepjes bovenin beeld bij torderen scherm of als je slaat bovenop scherm.
bij bewoon kijken komen de streepjes regelmatig en direct na aanzetten
zit er ook een donkere balk links in beeld
is het zeker dat dit duid op defect scherm?

heb je soms een foto?maar ik vrees ook voor het panel zelf(scherm)!

grote kans dat het een gelijmde kabel is die loskomt. je zou aan de binnenkant van het panel, waar die kabel zit, iets van rubber kunnen tussenduwen zodat er een constande druk van de behuizing op die kabel zit

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

fcapri's idee opvolgen zou kunnen helpen... Is een scherm issue

het zijn 4 linten die van tcon komen.
ik heb in verleden 2 schermen opengemaakt en het glas van alle 2 is gescheurd.
dus ik ben bang dat het middel erger is dan de kwaal.

jerome

Golden Member

Oesje, zou dan wel voor een minder zware hamer kiezen :-).

ook als je tv niet beweegt komen de stoorstrepen regelmatig in beeld
dus als je de kabels vast kan zetten zal het niet uitmaken denk ik

maartenbakker

Golden Member

Dat is een teken dat ze los zitten, dus als er iets nog kan helpen is het aandrukken/vastklemmen. Of opnieuw aanhechten, maar dat zou lastig zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
jerome

Golden Member

In een wereld waar niets meer onmogelijk blijkt moet het toch kunnen om een zilveroxide pasta te maken die ook lijmt na uit harden met bv. een uv of ir lichtbron. Los zittende bandkabel komt hier regelmatig voorbij en telkens wordt het rubbertje of sponsje als noodzakelijk kwaad naar voor gebracht.

maartenbakker

Golden Member

De pitch is een beetje te klein om uit de losse hand geleidende lijmen op te brengen. Ik denk dat de beste kans ligt in het opnieuw hechten van de bestaande verbindingen, heb nog geen kans gezien om daar eens mee aan de slag te gaan maar de kans op succes zal als je geluk hebt vergelijkbaar zijn met het opnieuw vastzetten van een BGA-chip zonder deze los te nemen en te reballen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."