tv sony type ldme401 eerst geluid weg, nu beeld zwart met info tekst

hallo
ik heb hier een tv van sony type ldme401
klacht eerst geluid weg, nu beeld zwart met tekst "draadloze communicatie
mislukt"
het app heeft alleen een hdmi aansluiting (geen cai of scart)
ik heb voor test een laptop op hdmi gezet en dan wordt beeld melk wit met
de zelfde melding, beeld wordt dan met flagen zwart (melding blijft)
alle printen geen bolle elco,s en uit voeding komt 4x 12v oke
op geen enkele print zitten printbreuken.
iemand ervaring?

maartenbakker

Golden Member

Dat is geen televisie. Waar staat het streepje in het typenummer? Zal wel een signagemonitor ofzo zijn? Da's een vak apart. Uit wat voor apparaat werd hij aangestuurd toen hij nog werkte?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
apkay

Golden Member

ldm-e heeft een media ontvanger (kast los).

groeten van apkay.
maartenbakker

Golden Member

Okay dan zal je die er sowieso wel bij moeten hebben om te testen. De monitor kan waarschijnlijk maar precies 1 resolutie aan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

als je kastje aansluit is melding weg maar komt er melding "geen zenders
opgeslagen"
kastje is aangesloten op cai
beeld zwart met grote lichtere bal in midden van beeld.
laptop op kastje aansluiten slaat beeld laptop zwart en op tv komt melding
pc invoer "signaal niet ondersteunt
met video op kastje afspelen gaat 5 min beeld oke (geen geluid)daarna slaat
beeld veel te licht (haast geen contrast meer te zien)
als beeld donker is zie je lichte bal in midden iets kleiner is beeld groot
is ook met kastje eraf.
je moet met kastje tv op pc ingang zetten dan kastje verwisselen voor pc
geeft blank beeld met info pc ingang "geen signaal"

maartenbakker

Golden Member

Okay, dan is duidelijk dat je die foutmeldingen niet mee hoeft te nemen in de diagnose in eerste instantie. Het gaat er dus om dat het beeld na korte tijd licht wordt en/of er een bal te zien is. Die bal (hoe ziet die er uit?) zou mogelijk een al bestaande paneelfout kunnen zijn die niet samenhangt met het mankement?

En dat geluid, hoe zit dat? Als je video afspeelt is dat nog steeds weg?

De beeldklachten opzich doen aan een TCON-probleem denken, maar als het geluid ook problemen geeft zou je eerder aan de voeding denken.

Zoekwerk levert op dat monitor LDM-E401 samen met mediabox MBT-W1/W een televisie vormt van type KDL-40EX1. Chassis is EG1W. Kan misschien handig zijn bij opsporen van een schema.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

geluid bij video weg ook op max, de bal ziet eruit of er een zachte
voetbal scherm heeft geraakt (haast zo groot als scherm.
kunnen de klachten niet uit kastje komen?

apkay

Golden Member

absoluut,maar kijk ff inde gebruikers handleiding.
jou laptop kan je ook div,resoluties laten uitstuuren.
mischien dat er 1 tussen zit die wel,(gewoon beeld) geeft.
maar die bal? gaat naar t-con neigen.

[Bericht gewijzigd door apkay op vrijdag 24 november 2017 18:36:50 (11%)

groeten van apkay.
maartenbakker

Golden Member

Volgens mij is die bal een niet-dodelijke paneelfout, maar omdat ik die zelf nooit gezien heb, hoor ik dat liever nog van een Samsung/Sony-kenner. Beeld dat na een tijdje flets wordt is een typische TCON-fout en soms een paneelfout. Geluid klinkt als een mediaboxfout of een voedingsfout. M.i. zitten er op zijn minst 2 verschillende fouten in (bal en de rest of beeld en geluid) of zelfs 3 verschillende fouten (bal, beeld, geluid). Als het "bal en de rest" is, zou ik toch in de voeding van de monitor zoeken. Als het "beeld en geluid" is, dan zou ik aan een paneelfout denken voor het beeld. Als het 3 fouten zijn, zou ik met de TCON beginnen.

Wat die laptop uitstuurt maakt niet uit als je met de mediabox test en eerst wel gewoon video krijgt. Gewoon niet met de laptop rechtstreeks aan de monitor testen, dan omzeil je dat probleem.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."