Samsung TV

Mijne heren,

Sinds kort heb ik een eigenaardig probleem nl mijn tv wil niet uit de standby stand ontwaken.
Ik zie wel een reactie op het rode led maar meer ook niet.
Heb inmiddels wat gegoogeld en al ras werd er gemeld een elco die mogelijk stuk is.
Maar voordat, eerst alle (4) HDMI aansluitingen losgekoppeld om nog eens te kijken en jawel, toen ging de tv wel aan.
Ik weet nu wel wie de boosdoener is en is een multimedia kastje.
Wisseling van poorten heeft geen resultaat gehad.
Als dit kastje uit staat doet de tv het niet, maar als ik deze eerst aanzet gaat de tv wel uit de standby stand.

Voordien nooit een probleem en sinds kort wel dus.

Iemand een idee??

vergeten

Golden Member

nee geen idee :)

Je geeft tot noch toe alleen een merk van je TV.
Samsung heeft honderden types!

Glazen bol is gesprongen :)

Gevolg: Reakties bestaan uit gissingen en gokken!

Wees duidelijk en geef ALLE info over je TV.

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 24 november 2017 19:38:38 (28%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Kan ook zijn doordat de tv meer stroom gaat gebruiken met aangesloten hdmi ingangen. Als er dan elco's rot zijn heb je er eerder last van.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Type TV, maar vooral ook type mediakastje! Mogelijk dat zich dat na een update misdraagt. Kan ook nog een menuoptie in het kastje en/of in de TV zijn. Vooralsnog geloof ik niet in een hard defect, althans niet voordat uitgesloten is dat dat kastje graag de besturing van de TV overneemt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Excuus heren voor de onvolledigheid.
De tv is een Samsung Type UE37D6530

De streamer is een Eminent EM7580

Wat ik mij herinner is dat het is gaan ontstaan na een update van de Eminent streamer.
Sindsdien komt de TV niet meer uit de standby stand zoals ik omschreef.

Bijzonder ja. Even rapporteren bij Eminent. Misschien kan je iets instellen zoals HDMI versie, ARC etc.

maartenbakker

Golden Member

Dan is de TV in elk geval niet stuk, dat scheelt. Dan zit er ofwel een fout in de software van de Eminent ofwel een ongelukige interactie doordat de apparaten net een iets ander idee hebben over hoe je met elkaar om moet gaan.

Nou zie ik op de website van Eminent zowel een firmware update versie OE6.95.3.001 als een firmware upgrade naar Kodi 17.4 versie 8.xx. Heb je enig idee welke van die twee je gedaan hebt? Als je alleen de update gedaan hebt, heb je twee keuzes: terug naar de originele firmware of vooruit met de upgrade. Als je de upgrade gedaan hebt, kun je alleen maar terug naar de update of de originele.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Voor zover mij bekend is alleen de KODI geupdated.
Firmware denk en verwacht ik niet.