42px3rva Geeft geluid maar geen beeld

Beste,

Mijn plasma geeft plots geen beeld meer. Ik kreeg eerst slechte beeldkwaliteit en dat viel hij uit. Alles werkt nog (posten verzetten, geluid), enkel beeld is weg.

Ik heb de zekeringen al eens bekeken, die lijken me allemaal nog oke.

Dus zoek ik iemand die hem eens kan bekijken, ik zou hem graag behouden vanwege zijn zeer goede beeldkwaliteit maar ga er ook geen fortuin meer aan spenderen.

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
maartenbakker

Golden Member

LG. Andere vraag: wat is "slecht beeld"?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

denk dat het toch snel in de papier gaat lopen bij het zoeken, kan x-sus of y-sus paneel zijn waar sluiting in is ontstaan, slecht beeld was het begin van een falende halfgeleider, toestel is dik 10 jaar oud.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

LG inderdaad. Slecht beeld: wazige tekstblokken onderaan het nieuws. Nu een 2 tal minuutjes schakelde ik het toestel uit en aan om het op te lossen maar het beeld bleef weg.

Het toestel werd aangekocht eind 2006, wordt nu dus 11 jaar.

Moeilijk om afscheid van te nemen vanwege de superieure beeldkwaliteit. Ook van opzij. Zelfs als je bijna naast het scherm staat is er nog geen vervormingen

Als je bij een LED tv wat schuin durft te zitten heb je al van die ‘vlekken’ op het scherm.

Ik weet wel, de technologie is al fel verbeterd maar het blijft voor mijn toch een minpunt dat zwaar doorweegt.

Als ik hem kan laten repareren voor een redelijke prijs dan zou ik hem nog wat willen houden.

vlekken in t scherm bij led, kan niet zeggen dat lcd toestellen daar last van hebben, je zult het miss iets van schaduw zien op constant hetzelfde blijvende lichte vlakken, maar in een film waar de boel steeds verandert zie je dit niet. kijkhoek is wat anders, maar die heeft plasma net zo goed, je ziet het echt niet scherp meer als je erlangs zit ipv ervoor. dat had een crt net zo goed, vanwege de bolling van de beeldbuis..

heb pas een plasma opgeruimd van eenzelfde leeftijd en merk, beeld gaat er echt wel op vooruit als je naar een moderne lcd gaat, om maar niet van het stroomverbruik te spreken. de oude tv was niet alleen op te hangen aan de tv beugel, de nieuwe tv wel. vooral beeldscherpte is wel even beter, er zit immers geen dikke laag glas meer voor.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 november 2017 14:57:13 schreef Pgoovaerts:
Ik heb de zekeringen al eens bekeken, die lijken me allemaal nog oke.

Bekeken en ook nagemeten? Een wazig beeld en daarna geen beeld meer lijkt mij een probleem met de z-sus.

Daarbij komt ook nog eens dat een beeldscherm van een LG plasma behoorlijk slijt na een x aantal jaren met name te zien aan de gekleurde spikkels in beeld bij zwarte delen.

Vermoedelijk een defecte ysus, Hybride blok defect. wel bekend probleem bij deze types.Maar netjes na zo'n tijd! Contrast altijd laag gestaan??

je komt een hoop ellende tegen als je zoekt op dit type, vooral toen de toestellen nog jong waren. contrast en licht laag levert vaak een langere levensduur op..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@smd bedoelt waarschijnlijk dat de IPM - chips defect zijn (geraakt).
Er zitten er 2 in - ik denk dat in toestel deze nog in zitten.

Er zit 1 op de Z-SUS en 1 op de Y-SUS board.Onder de grote zwarte koelvin.

Het is raadzaam om ze alle twee te vervangen - wel het juiste type bestellen.

Dit te hebben gezegd , is het ook goed mogelijk , dat er nog meer defect is.Maar ik zou zelf ook eerst de 2 IPM's vervangen.

Meet als eerste de zekeringen op sustain borden, dan kunnen we verder oordelen.