Sony KDL-52EX1 beeldprobleem

hobby luke

Honourable Member

Hallo,

Het beeld van deze TV lijkt niet rap genoeg ververst te worden (weet niet of dit de juiste uitdrukking is).
Na verloop van tijd wordt het beeld goed.
Volgens de eigenaar is dit reeds geruime tijd zo en duurde het almaar langer voor het beeld goed kwam.( heeft inmiddels een ander toestel gekocht).
Heb de achterwand verwijderd en de voedingsspanningen gemeten, deze zijn OK, geen rimpel.
Wanneer het toestel getordeerd wordt, komt het beeld soms goed.
Is hier het beeldscherm defect of kan door torderen een defect op het t-con panel verdwijnen?

MVG,
Luc.

begin eens met de kabels van het paneel op de t-con en van controller naar t-con. zou een los contact kunnen zijn in een bandkabel. loshalen en terugzetten kan zat zijn, kabel eens omdraaien wil ook weleens helpen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
hobby luke

Honourable Member

Flatcables van paneel losgehaald en teruggezet.
Kabel van controller naar t-con losgehaald en teruggezet.
Geen verbetering.
Ik heb de kabel van controller naar t-con niet omgedraaid, ik ben niet zeker of de aansluitingen aan beide connectors in dezelfde volgorde zitten.

MVG,
Luc.

Er zijn inwendig in het scherm sporen oneindig en hiervoor zijn reparatie methodes op russische sites zoals Monitor.ru

hobby luke

Honourable Member

Heb gezocht op www.monitor.ru.
Site niet gevonden.
Ik weet ook niet of het veel zou helpen want mijn Russisch is niet zo denderend :)

MVG,
Luc.

Evarist

Golden Member

Doe een avond moeite en leer de Russische letters. Als je het kan lezen begrijp je er veel van.
??????? ????????

Nihil est verum, quod non probatur primo.
hobby luke

Honourable Member

Ik heb het toestel uit elkaar gehaald tot ik bij het panel kon.
Toestel aangezet en de rechter flatcable licht aandrukken deed de fout verdwijnen.
Terug de omkadering rond het panel gemonteerd met een strip op de betreffende plaats en toen alles weer in elkaar gezet.
Toestel werkt nu al sinds gisteren, met af en toe laten afkoelen en terug inschakelen.
Er is wel veel plaats nodig (bij mij was het op de grond) om dergelijke werken uit te voeren.
Nog een bijkomende vraag: Hoe noemt men het zwart plakband waarmee in deze toestellen van alles vastgeplakt wordt? Zie foto (sorry, heb pas later gezien dat de kwaliteit niet denderend is).

@Evarist, Is in feite wel een goed idee,ik heb hier nog enkele meetinstrumenten staan met Russische tekst op.

MVG,
Luc.

hobby luke

Honourable Member

Niemand die weet hoe het (zwarte) plakband heet?
Het is een soort geweven plakband maar niet zoals duct tape.

MVG,
Luc.

dat is viscosetape, scotch 9545n bijv..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
hobby luke

Honourable Member

Bedankt voor de info en het meedenken iedereen.

MVG,
Luc.