Philips plasma moeilijk aan te doen.

Hallo,

Volgens mij een bekend probleem, maar de laatste tijd moet ik steeds vaker de tv aandrukken voordat hij aan blijft. Druk hem aan, hoor een klik en vervolgens weer een klik en uit is hij weer. Gebeurt wel 5-6 keer voordat hij dan aanblijft. Nu lees is iets over elco's en vraag mij af, of er iemand is in de omgeving Den Bosch die dit kan repareren tegen uiteraard een vergoeden. Kan natuurlijk ook met de tv langs komen.
Het gaat om een Philips plasma 42PF9966.

Gr Ron

Alle 100uF op de voeding vervangen. Zijn allemaal smd elco's en gemakkelijk te vervangen door normale elcos met betere ESR eigenschappen.

Op 19 oktober 2017 18:47:45 schreef smd:
Alle 100uF op de voeding vervangen. Zijn allemaal smd elco's en gemakkelijk te vervangen door normale elcos met betere ESR eigenschappen.

Plus de rest, niet alleen de 100uF maar er komen er meer in aanmerking. Naast het voedings IC tussen de 2 koelblokken vindt je er nog een paar die meestal rot zijn.
Maar wat ik uit het verhaal van de TS opmaak is dat hij iemand zoekt voor een herstelling en dus is zijn reactie op de verkeerde plaats en mag hij naar V&A.

Hoi.

Heb ik het verkeerd geplaatst en waar staat V&A voor.

Gr ron

Yep William, mee eens,maar ik schat dat deze in de eerste fase nog is.

Zelfs een versleten panel kan een oorzaak zijn dat een toestel moeilijk opstart, ik meen dat dan error 32 in het geheugen te vinden is.

Hoi

Probleem is opgelost.
Nieuwe tv gekocht.
Ga nog wel eens op het gemakje die andere proberen te maken.

Aan iedereen die gereageerd hebben bedank en zal mij vast weer melden als ik aan de gang gaat.

Gr Ron

Hallo,

Daar ben ik weer.
Maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de voeding er uit gehaald zie foto.
Zou iemand mij kunnen vertellen welke elco's ik maar eens moet gaan beginnen te vervangen of is dit niet te zeggen. Ben geen electronics, maar kan wel het een en ander vervangen. Ik heb een soldeer bout en een tin zuiger. dit moet dus lukken.

mel

Golden Member

Kijk maar of er geen bolle elco,s zijn,die vervangen.
Ik hoop dat je wel een goede soldeerbout heb? Geen "loodgieterspook" bedoel ik :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ca. 7 jaar geleden bij dezelfde Tv exact hetzelfde probleem.
Na een speurtocht op het internet de verschillende elco's die genoemd werden met een föhn en een plastic buisje een voor een verwarmd tot de Tv wel weer aanging.
C2508 (Op jouw foto precies onder het gele trafo-tje en precies op de hoogte van het middelste schroefgat links) bleek bij mij(!) de boosdoener.
Deze vervangen door een radiaal type van 10 eurocent met de (lange) pootjes op de print te solderen.
De Tv doet het nog steeds! Soms heb je mazzel met een poor man's/dummy oplossing.

Van iets dat stuk is leer je het meest.