Kan iemand een SMD EPROM uitlezen en dupliceren?

Het opschrift is 7382H12. 8 pin DIL. Ik hoor het graag! Op een dezelfde soortgelijke print staat 7382H16.

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op donderdag 30 november 2017 15:36:58 (31%)

Arco

Special Member

Weet je zeker dat dat klopt? De (FAN)7382 is een mosfet driver...
Fotootje (duidelijk) zou helpen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik ga zo even wat foto's posten. Ik dacht dat DIl dual in line (2 rijtjes) betekende 8 pin is hij zeker.

Arco

Special Member

DIL is altijd through-hole, geen SMD...

DIL-behuizingen.
Dit zijn keramische en later kunststof 'doosjes' met aan beide lange zijden een rij pennen.
De afstanden tussen naastgelegen pennen was gestandaardiseerd op 2,54 mm

Het SMD equivalent van een DIL heet Gullwing (in principe een 'platgeslagen' DIL versie... :) ), later SO8...

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 30 november 2017 16:22:28 (18%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Zoals gezegd, is een half-bridge mosfet driver, geen eeprom. Er valt niks aan uit te lezen of programmeren...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

De eerste 'platgeslagen' DIL was de chipcarrier.
Vergeet ook de J-bend niet, dat is een gull-wing voor mensen die weinig ruimte hebben ;).

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Is inderdaad een FAN7382 MOSFET driver.

This is the world we know best, the world of madness