samsung smart tv gaat uit zichzelf herstarten (totdat je de stekker eruit haalt)

mijn samsung smart tv herstart zichzelf spontaan, dat duurt net zolang totdat je de stekker eruit haalt of als je de hdmi eruit en er weer in doet. hij is hardgereset en weer update gehad. maar blijft herstarten. waar kan dit aan liggen?

schijnt iets te zijn met de een corrupte bios of gammele geheugen chip .
er zijn veel mensen met dit probleem , maar oplossingen er voor heb ik nog niet gezien .
uiteindelijk word het mainbord vervangen .
ook ik heb hier zo`n ding gehad en van alles geprobeerd maar zonder resultaat

maartenbakker

Golden Member

Hij is van streek (identiteitscrisis?) omdat hij z'n typenummer mist? Staat meestal achterop.

Begrijp ik goed dat hij niet herstart als je de HDMI eruit trekt? Al met een andere signaalbron geprobeerd? Als hij aan een kabelontvanger hangt dan heeft die misschien een update gehad die niet helemaal compatible is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 11 november 2017 20:59:08 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

gisteren een filmpje op youtube gezien van een samsunng smart tv met dezelfde symptomen. Je ziet samsung logo , dan weer herstart, dit gaat zo door.

Bleek een probleem met de led verlichting. Mainboard 'ziet' dat de verlichting minder stroom verbruikt en zet de boel uit (of herstart)

altijd gemakkelijk als je het type van tv en eventueel type mainboard(begint met bn94......)even vermeld!
ik vermoed het mainboard!

Shiptronic

Overleden

Heb hetzelfde gehad, dit kwam door een Harddisk aan de USB aansluiting die teveel stroom vrat.(wel 2 USB voeding connectors in de TV) HD verwijderd en probleem opgelost. Nu USB-stick voor opnemen werkt beter = veel sneller en geen gestotter meer.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

De reset van IC901 zal in de meeste gevallen niet helpen. De oplossing bestaat uit een reset van Flash IC201 doormiddel van bevriezing.

Er staan meerdere methoden beschreven (vriesspray, ijsblokjes, bus met droge lucht op zijn kop houden etc.) Ik heb een vriescompres gebruikt en hiermee IC201 bevroren voor een paar minuten. Daarna TV aangezet en wachten totdat de TV zich niet meer reset. Daarna is het probleem in principe weg.

Ik heb toch nog een fabrieksreset gedaan via het "hidden"menu (INFO + MENU + MUTE + POWER) en daarna een firmware upgrade naar de laatste stand.

maartenbakker

Golden Member

Bedankt voor de tip! Voor de duidelijkheid: het filmpje en de tip gaan over een UExxD65xx model. Niet duidelijk of het om het model van de TS gaat, maar dan had ie maar een type moeten vermelden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Graag het modelnr van de tv om u beter te kunnen helpen

maartenbakker

Golden Member

Die staat na 2 jaar al bij het grofvuil denk ik.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Of hij denkt dat we allen een glazen bol hebben