SAMSUNG UE65MU7000 Led tv

MIjn broer heeft deze tv gekocht sinds een paar dagen geleverd,ik heb nu ook het verbruik is nagekeken stroomverbruik 118 watt en energieverbruik per jaar 164 kwh energie klasse A plus.

En wat is het probleem???? LED TV is per definitie niet zuiniger hoor...

A ok led niet zuiniger,kennen jullie dit model is het een degelijk toestel.

118W voor een 65" is toch niks mis mee?

RAAF12

Golden Member

Met alle LEDS op maximale helderheid!
OT/
De MU serie is de middenklasser en heeft bijv. geen quantum dots en moth eye display. Ik vind die AB's die Samsung meeleverd niet echt lekker werken. Geef mij maar de Ruwido AB die bij de settopbox van de KPN en aanverwanten zitten!

maartenbakker

Golden Member

Het opgegeven vermogen is zelden op maximale helderheid. Voor dit toestel is dat 235W.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Mijn 37" (oude FHD LCD) zit al rond de 100W. Een 65" met 3x meer oppervlak met bijna hetzelfde verbruik is een fantastische technologische ontwikkeling in pak-'m-beet 8 jaar... Als dat bij praktijkgebruik is ben ik erg onder de indruk. Die 235W had ik eerder verwacht.

Mijn (momenteel weer defecte) 60" FHD plasma heb ik maar nooit gemeten...

maartenbakker

Golden Member

Het praktijkverbruik is onder andere lager omdat er local dimming opzit. Dus de backlight is onderverdeeld in honderden zones die op plaatsen waar het beeld donkerder is, dimmen. Dat effect vindt niet iedereen mooi en als je het uitzet zal het verbruik ongetwijfeld gemiddeld hoger dan 118W liggen. Voor dat soort metingen staan alle zuinige effecten sowieso maximaal ingesteld.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."