LG 32lc51c schema gezocht

Heren van de warme bout,

In mijn bezit dit tvtje.

In de voeding zijn wat Elcos vervangen. Maar kloppen de waardes wel? Enkele elco's hebben een werkspanning van 10 volt, wat me weinig lijkt. Dus verzoek ik u graag de service manual om een en ander na te kijken.

maartenbakker

Golden Member

10V elco's op een 5V lijn is vrij ruim bemeten. Op een 3,3V lijn als die er is al helemaal. Kan dus prima kloppen.

Kijk eens of je hier wat mee kunt: https://elektrotanya.com/lg_ch_lp78a_32lc7r_32lc51_32lc52_sm.pdf/downl…

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

He, deze is nieuw voor mij. Ik ga kijken!

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op woensdag 18 oktober 2017 23:42:26 (59%)

Ik ben nog steeds niets verder. Ik zie in de tv verschillende ledjes branden (Op de tcon en mainboard) en maar er komt nooit backlight. De rood/groene led wordt 4 keer groen en gaat weer terug naar rood. Ik wil hem graag maken maar er is is geen schema van het voedingsboard. Het is de EAX32268501/EAY34795001.

Als je met een zaklamp eens kijkt of er wel beeld is,dan is het een backlight probleem IDD. Dit is nog eentje met een inverter en CCFL lampjes en schat in dat inverter niet werkt. Meet spanningen na naar inverter. Flitst de backlight even op bij opstarten TV??

De tv slaat af. De led wordt rood.
Het toeval wil dat ik 2 van deze tvs heb, en ik zeker weet dat het ind e voeding zit.

Voeding eens goed warm gemaakt?? Elco's waren berucht in dit type.

Zijn de kleine elco's aan de primaire zijde al vervangen?

Alle elco's zijn vervangen, behalve de bufferelco's.
Ik ben weer wat verder...er ontbreekt een 3.4V Er is een soort controle connector en het blijkt dat alleen de 3.4V ontbreekt.

Hoe graag zou ik nu het schema hebben! 2 mosfets spelen een rol in deze spanning, maar ik vermoed dat deze mosfets ook weer een hele sturing aan zich hebben hangen, maar hoe en wat ontgaat mij, en ik ga niet het hele schema uitrafelen. Ik denk dat ik dit project moet opgeven.

Wat er in het schema van de tv staat is bullshit, er zijn geen onderdelen die met 800 beginnen op de voeding zelf.

Zover ik kan bekijken...trafo T501, secundair wordt dat gelijkgericht door dubbeldiode D201 (FCH20A20), en die spanning gaat naar Q208 en Q209 (62TO3GH), het lijkt wel of ze een Darlington schakeling vormen, en daar komt de 3.4 volt uit.

Tenzij iemand iets briljant roept, gaat deze tv weg.

Je kan ook voor een paar 10tjes een andere voeding kopen IPV dreigement om weg te gooien. Hoef je ook niets te plaatsen hier op dit forum.

Schema's kan je wel vergeten dat weet je zelf ondertussen ook wel.

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 13 december 2017 19:13:47 (21%)

Smd, dreigementen zijn niet mijn stiel. Deze tv gaat weg betekent ik verkoop hem voor de sloop.
Ik weet dat ik laatst het schema van de BN44-00265 vond op internet, zonder dat het in de service manual staat. Hoe leuk is dat? Met goede gevolgen, de tv speelt prachtig.

En een dergelijke voeding voor een paar tientjes wil ik hebben. Maar 50 euro komt eerst, tenzij iemand hem wil verkopen voor 20 euro (een paar is 2).