Facelift.

Thevel

Golden Member

Het is al weer ruim 8 jaar geleden dat CO een facelift kreeg.
Zijn er al plannen voor een nieuwe facelift?
Niet dat ik er op zit te wachten hoor, maar ik ben gewoon benieuwd...

Als er ooit gewerkt gaat worden aan een nieuwe versie wil ik graag de volgende aanpassing:

De functie laatste discussies aanpassen zodat je kan kiezen voor welke forums je de nieuwe discussies te zien krijgt.
Dan kan ik als eerste het witgoed forum uitsluiten zodat het weer iets meer op een elektronica forum lijkt. :P

High met Henk

Special Member

Ik mis de kerstboom welke we in de beginjaren altijd in de banner hadden rond kerst..

Die andere kerstboom moeten we ook al missen:

https://www.nu.nl/binnenland/5041250/grootste-kerstboom-van-nederland-…

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
blackdog

Golden Member

Hi,

Ik sluit me geheel aan bij de opmerking van Dratsabylgu.
Wat mij betreft is Wigoed/TV een virus aan het worden en filtering hierop of je dit wel of niet wilt zien lijkt mij een goed plan.
Als ik het verder niet hoef te zien, kan CO wat mij betreft worden aangevult met bouwvakkers topics *grin*

Behalve mijn opmerkingen over het zoeken op CO van een tijd terug, zou ik het verder zo houden.
Het navigeren met het linker en rechter menu gaat snel, houden zo!

Please.... nooit zo'n "moderne" website van maken waar ook de groten betreffende electonica in trappen, voor de gene die niet weten wat ik bedoel, kijk naar www.analog.com
En als tegenpool (voor hoe lang nog) hoe het wel moet => www.linear.com
Natuurlijk weet ik dat dit website's zijn en geen forum's, maar de verschillen op deze websites geven mooi de idioterie aan van de dag, gepusht door dementerende marketeers.

Nog zo'n fijn staaltje van modernisering, Browser plugin "NoScript" hierbij dacht de bouwer van deze plugin ook mee te moeten gaan doen met de modernisering...
Het is nu een vrijwel onbruikbare plugin gorden, hoe kan je zo dom zijn voor de interface te kiezen die het programma nu heeft...
Ik had met de oude interface binnen één seconde geregeld wat JAVA mocht op een webpagina, nu zit ik vaak aan 5 tot 10 seconde voor het werkt zoals ik het wil.

Mijn motto voor vandaag: DO NOT FIX WHAT AIN'T BROKE!

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Helemaal mee eens, simpel en doeltreffend boven eindloze scroll geanimeerde clickbait wordclouds.

En ik treur ook om het verlies van NoScript.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
maartenbakker

Golden Member

De visuele grens tussen reacties onderling en tussen indexregels die ik na de vorige facelift miste, mis ik inmiddels niet meer (hij is op LCD-schermen nog steeds tamelijk onzichtbaar). Dat hoef ik dus niet op het lijstje met mogelijke verbeterpunten te hebben. Verder zou ik het zo snel niet weten, de layout oogt nog steeds functioneel en modern. Over de functionaliteit heb ik wel eens wat opgemerkt maar dat is hier off-topic.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Responsiveness op kleine schermen (mobieltje tijdens het wachten op de bus ofzo) mag wel wat beter. Hetgeen niet betekent dat de opmaak op een normaal PC-scherm daaronder moet gaan lijden!

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Op 9 december 2017 13:02:04 schreef Jochem:
Responsiveness op kleine schermen (mobieltje tijdens het wachten op de bus ofzo) mag wel wat beter. Hetgeen niet betekent dat de opmaak op een normaal PC-scherm daaronder moet gaan lijden!

+2
en een knop onder aan het scherm voor weer helemaal terug naar boven

en een optie om rechter menu permanent links te zetten (kan nu allen door scherm formaat aan te passen , naar lins zetten en scherm weer naar normaal formaat.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 9 december 2017 18:12:35 (18%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Wat bedoel je precies met responsiveness? De ervaring die ik met zulke sites in het algemeen heb, is dat ze vaak juist sluggish worden (hoeft trouwens niet, je komt ze ook gewoon goed tegen, met CSS inplaats van rare scripts denk ik).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

@maartenbakker: uiteraard met CSS en niet met rare scripts.
Voorbeeld: bij een te klein scherm de hele balk aan de linker zijde inklappen of tot een klikbaar icoon terugbrengen. Ik wil bij het lezen van topics gewoon m'n hele scherm (van het mobieltje) kunnen gebruiken.

If you want to succeed, double your failure rate.
GJ_

Moderator

Op 9 december 2017 17:39:49 schreef Shiptronic:
[...]

+2
en een knop onder aan het scherm voor weer helemaal terug naar boven

Ik gebruik Opera op Android, werkt prima met CO. Net als Dolfin trouwens.