Dvd philips

Dag,

Ik zoek een schema van een DVDR philips 3577/H31,zit met een defecte voeding!bedankt op voorhand.

Ver

Arco

Special Member

Daar staat het voedingsschema helaas niet in...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Vermoedelijk is 31 de NL uitvoering...

https://www.electronica-pt.com/esquema/esquemas-dvd/philips-dvd-ht-sch…

Op pag 171 staat de power supply

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 10 december 2017 19:23:41 (11%)

maartenbakker

Golden Member

Helaas is dat niet de voeding maar alleen de spanningsregeling op het kleinsignaalpaneel. Nou zijn die voedingen opzich niet heel ingewikkeld dus troubleshooten zal alsnog wel kunnen.

@TS: Wat is het merk en type van de voeding? Misschien dat een foto ook helpt.

P.S. @RAAF: Hoe kom je op het vermoeden dat /31 de NL-uitvoering is? Ik heb hem nog niet in de peiling maar specifiek voor Nederland ken ik alleen /03 en /04. Voor West-Europa wordt meestal /12 gebruikt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Ik lees hier PSU... edit OK ik zie dat de tekst aangepast is... Tja, waar dan die andere PSU is? Voor rest ziet het manual er compleet uit.

+31 het NL netnummer :-)

maartenbakker

Golden Member

Ah 31 op die manier, dat had ik kunnen weten. Zo simpel werkte Philips niet. De huidige uitvoeringsnummers stammen uit ongeveer 1980 en zijn een systeem opzichzelf. Een opschoning en vereenvoudiging van het systeem dat al sinds de jaren '30 gebruikt werd (nog lang voordat er internationaal automatisch telefoonverkeer bestond dus) en zonder die opschoning nog steeds voor kleinhuishoudelijke apparaten en door Whirlpool. Over een hardnekkig systeem gesproken...

De voedingsunit zelf was meestal een black box voor service, dus moest in zijn geheel vervangen worden. Schema's waren om auteursrechtenredenen vaak niet beschikbaar.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."