Probeem Smarthub Samsung Smarttv

Ik heb een probleem met mijn Smart TV 32ES5300 Smarthub interface, die steeds een netwerkstoring met error exe 1 soms (error_model_bind)
De hele interface gereset en naar de fabrieksinstellingen maar dat hielp niet. Ook de App market geeft een error storing steeds. Ook de webbrowser en apps werken niet meer, geen een.

Met tools>netwerkinstellingen heb ik wel een ip adres en internet verbinding, dus waar zit hier nou de fout ??? In de smarthub interface of blokkeert samsung of ziggo hier bepaalde tv modellen ?

*hier heb ik geen app voor nodig

Heb je wel al eens een factory reset geprobeerd?

Tv uitzetten, op je remote dit intoetsen.
Info > menu > mute > power on.

Moet volgens mij een bug zijn, heb dit nog wel al eens gehad bij andere modellen.

[Bericht gewijzigd door Pringels op dinsdag 12 december 2017 15:31:55 (14%)

t kan ook ruzie zijn met de router of wifi accespoint. werkt een vaste kabel wel? dan zit het eerder in de wifi verbinding.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Op 12 december 2017 13:16:21 schreef Bart64:
Met tools>netwerkinstellingen heb ik wel een ip adres en internet verbinding, dus waar zit hier nou de fout ???

Probeer eens de instelling te wijzigen van de DNS naar 8.8.8.8 in Netwerkinstellingen>IP settings.

Alle opties hierboven geprobeerd, eerst had de geupdate Smarthub nog wel verbinding met de NOS app maar de webbrowser deed t niet meer. Toen de reset smarthub gedaan, maar dan ben je alle nieuwe apps kwijt en krijg je de standaard apps , maar ook hier werkt de Samsung app market niet meer...(code error_model_bind) . Toen een fabrieksreset gedaan twee keer, en ook vanuit service menu de Smarthub gereset, maar dat duurde nogal lang. In de netwerksettingen wordt er wel een ip toegewezen en ook handmatig met DNS server 8 8 8 8 geen succes. Ook de optie om de internet service provider via een code met de a.b. doet de lijst niet weergeven (ff code <<) Deze laatste optie bleek vaak het probleem te verhelpen, de laatste firmware is trouwens al wel geinstalleerd. Tv heeft alleen een lan aansluiting geen wifi, ook reset van de horizon en andere lan poort box doet geen wonderen.

*hier heb ik geen app voor nodig

Zou eens met Samsung contacten wat te doen. Dit is meer dan een firmware upgrade (als die er nog zal zijn want als het ouder dan 2 jaar is dan is de ondersteuning vaak over)

je kunt in de horizon box ook het eea instellen mbt netwerk, neem aan dat je dat ding ook al eens hebt gereset middels voeding eruit te halen?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@ Testman; horizonbox is het probleem volgens mij niet, de melding schijnt te maken hebben met de ondersteuning van dit model type door Samsung op de Smarthub servers, en die zouden er soms volgens andere fora- er dan uit liggen. Veel gebruikers hebben nl deze klacht gehad soms al kort na aanschaf van hun smarttv. Rare is dat ik een andere heb geprobeerd, een iets ander type 32 EH 5300 en die wordt wel gewoon herkend met dezelfe smarthub interface trouwens en werd ook gewoon geupdate. Selecteert Samsung hele groepen tv's op modeltype misschien vai de Smarthub servers ? Zoja kan ik dan het modeltype ergens wijzigen (naam heb ik al geprobeerd in de systemsetting zonder succes)

[Bericht gewijzigd door Bart64 op dinsdag 12 december 2017 19:07:34 (12%)

*hier heb ik geen app voor nodig