LG 32LS3400

Het toestel start op maar geeft alleen een blank scherm.
Backlight is ok..maar geen beeldinhoud, ook geen menu
Toestel reageert wel op de afst.bed. bij het aan en uit schakelen.
fijne avond iedereen.

maartenbakker

Golden Member

Is er wel geluid? Zo ja, is de TCON verdacht.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

helemaal wit beeld.... duid op defecte video chip... kijk of de chip erg warm wordt. Vervangen kan maar is niet eenvoudig.

Heb een dvd speler aangesloten via scart omdat ik de ingangsbron niet kon vaststellen ( wegens geen beeld uiteraard )
En ik heb wel geluid maar geen beeld.
Zekering op het T-con is ok, ik meet er 11V..
Dat is het voorlopig.

maartenbakker

Golden Member

Eerste gedachte is TCON, maar het zou ook wel een chip op het mainboard kunnen zijn. Als ik op de ervaring van carramba afga zou je eens kunnen voelen of er eentje heter dan normaal wordt. Testen van de TCON is het makkelijkst door uitwisseling.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 december 2017 12:36:56 schreef chipa:
Heb een dvd speler aangesloten via scart omdat ik de ingangsbron niet kon vaststellen ( wegens geen beeld uiteraard )
En ik heb wel geluid maar geen beeld.
Zekering op het T-con is ok, ik meet er 11V..
Dat is het voorlopig.

Geen beeld in de zin van alles is swart of in de zin van alles is wit. Dat is namelijk een groot verschil.
Beeld zwart is geen backlight, helemaal wit is video chip, alle andere mogelijkheden is t-con.

maartenbakker

Golden Member

Helemaal wit of helemaal zwart kan afhankelijk van het paneeltype ook gewoon de TCON zijn. De laatste keer dat ik een LG met volledig wit beeld had, was het de TCON. Helaas heb ik niet genoteerd wat voor paneeltype erin zat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

hallo, een kameraad had een gelijkaardig T-con liggen.
Dat er in geplaatst en direct al LG logo en beeld, maar.....
alles staat onderste boven zowel logo menu als beeld???
Iemand een idee, heb de gegevens op het T-con nog eens vgl met het origineel
blijkt eender...

Op sommige Tcons zitten linkjes of SMD weerstanden in om beeld te roteren de ander heeft een geheugenchipje waarin dit geprogrammeerd staat. Is geen defect..

wordt dat zoeken naar een naald in een hooiberg????
Als het van een chip komt kan die anders geprogrammeerd worden??
'k zal de print nog eens nader bekijken op gebied van smd onderdelen...

zoek datasheet vd chip op. Daar kan je vaak op zien hoe je beeld reverse en rotate kan schakelen.

Allemaal bedankt om me te helpen;
En caramba, geen datasheet te vinden...beide printen nog eens goed onderzocht en.....R24 (smd)was aanwezig op de goede print en niet op de defecte, vandaar R24 verwijdert en mijn beeld staat nu juist.
oprechte dank

maartenbakker

Golden Member

Die zit erop omdat panelen tegenwoordig vaak ondersteboven gemonteerd worden. Vaak is er (ook) een optie in de software van de TV, maar zo is het keurig netjes opgelost.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."