Goedkope Breadboard? waar?

Anoniem

ik ben op zoek naar een goedkope breadboard, weet er iemand site's waaar ik ze kan bestellen?
ik heb liever niet dat de kosten van de board incl. verzendkosten boven de 15 euro stijgen.
als iemand iets weet, zou ik dat graag zien.

alvast bedankt.
pjx

Geen idee of ze goedkoop zijn maar ik zag ze ook voorbij komen op www.inkoopacties.net

Sorry dat was een gatenraster print :-(

[Bericht gewijzigd door Sjaak Boomschaak op zondag 23 januari 2005 12:25:13

http://www.voti.nl/winkel/catalog.html
> overige, M-BB prijs is btw incl

[Bericht gewijzigd door elektron_ op zondag 23 januari 2005 12:41:18

beetje gek

Op 23 januari 2005 12:39:28 schreef -=[pjX d@ dark]=-:
[...]
ik heb geen creditcard!

Als je ze mailt mag je ook gewoon per bank overmaken, let wel op dat dit (zo is het in ieder geval bij de postbank)€7.50 extra kost.

In Den Boch bij de "oude" Display hebben ze ze ook! Heet tegenwoordig coditronics (www.coditronics.nl)

Redelijk goedkoop overigens wel ja, Die van futurlec met 2 voedingsbanen zijn minder dan een tientje geloof ik.

Wil eventueel wel voor je halen en opsturen. Mail maar al het je wat lijkt.

May The Force be with you...
Anoniem

hmmm, ik probeer te bestellen bij voti, daar zijn ze niet te duur, kan ik mijn bestelling niet verzenden,
@ the force, die pagina van jouw bestaat niet (spelfout?)

[Bericht gewijzigd door Anoniem op zondag 23 januari 2005 13:41:27

Bij een gewone electronica winkel zijn ze ook niet zo duur. Ik heb een tijdje geleden een aangeschaft voor €6.90.

Anoniem

Op 23 januari 2005 14:08:00 schreef J--K:
Bij een gewone electronica winkel zijn ze ook niet zo duur. Ik heb een tijdje geleden een aangeschaft voor €6.90.

ja in jouw dorp/stad
bij ons betaal je er 20 euro's voor

ja in jouw dorp/stad bij ons betaal je er 20 euro's voor

Is wel prijzig, dan moet het wel een luxe uitvoering zijn;)

Ik dacht dat www.ace-systems.nl ze ook voor een goeie prijs heeft. Ik raad je trouwens niet aan om te bezuinigen op dit soort dingen, niks zo vervelend als een breadboard met slechte contacten want dan denk je dat je schema niet werd terwijl het eigenlijk gewoon je breadboard contactje is.

Op 23 januari 2005 20:51:57 schreef Parcye:
http://www.coditronix.nl is wat the force bedoeld.

Aan de nummers te zien is Display nog steeds hun leverancier :D

Op 23 januari 2005 19:35:16 schreef Bliksem:
Ik dacht dat www.ace-systems.nl ze ook voor een goeie prijs heeft. Ik raad je trouwens niet aan om te bezuinigen op dit soort dingen, niks zo vervelend als een breadboard met slechte contacten want dan denk je dat je schema niet werd terwijl het eigenlijk gewoon je breadboard contactje is.

dan zal ik juist daar geen breadboard halen... heb er ook een daarvan, en die heeft dus slechte contacten. en ook zijn die ijzertje uitgelebberd. werkt niet fijn!

IF you can't convince them, then confuse them!

ijzertjes uitgelebberd? Kan dat ook met metalen dan...

Uhm je moet er ook geen dikke dingen in rammen zoals 1N4007s of TO-220 pootjes...

Tipje voor TO-220 draai de pootjes 90° met een langebektang oid dan passen ze veel beter in een breadboard zonder je contactjes "uit te lebberen"

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Op 23 januari 2005 21:19:17 schreef Jeroen Boere:
[...]

dan zal ik juist daar geen breadboard halen... heb er ook een daarvan, en die heeft dus slechte contacten. en ook zijn die ijzertje uitgelebberd. werkt niet fijn!

hmmm dat wist ik niet, ik heb dacht ik ook eentje uit hetzelfde assortiment als zij hebben (heb ik niet daar gekocht) en tot nu toe geen problemen ermee. Ik moet wel zeggen dat ik hem nog niet erg vaak heb gebruikt dus misschien dat ik toch niet dezelfde heb of misschien dat de mijne nog gebreken gaat vertonen.

In ieder geval, investeer wat meer geld en koop een goede, dat scheelt je een hoop ellende.

Anoniem

Op 23 januari 2005 21:32:54 schreef Evil Aedolon:
ijzertjes uitgelebberd? Kan dat ook met metalen dan...

Uhm je moet er ook geen dikke dingen in rammen zoals 1N4007s of TO-220 pootjes...

Tipje voor TO-220 draai de pootjes 90° met een langebektang oid dan passen ze veel beter in een breadboard zonder je contactjes "uit te lebberen"

dus wat kan ik nu doen, beter een ace-tronics board kopen?

@bliksem, investeren, jah dat is leuk als je geld hebt ja

Op 23 januari 2005 21:32:54 schreef Evil Aedolon:
Tipje voor TO-220 draai de pootjes 90° met een langebektang oid dan passen ze veel beter in een breadboard zonder je contactjes "uit te lebberen"

EA, die volg ik ff niet, 90° t.o.v.?? Dus draaien of buigen?

@PJX: aanbod staat nog steeds!!

May The Force be with you...

hij bedoelt denk ik gewoon van

- - -

naar

| | |

van bovenaf gezien

PaWoN

En daar worden ze dan dunner van? :P volg het nog steed sniet, maar goed. Gewoon ff proberen dan...

May The Force be with you...

nee maar de dunne kant zit dan wel tussen de ijzertjes van het breadboard.

Normaal zo:
|--|
Waarbij de lipjes ver uit elkaar geduwd worden.

Met draaien:
|||
Waarbij de lipjes dus dichter bij elkaar blijven en minder snel lam worden.

AH juist ja! Ik heb 'm. Bedankt voor de uileg!!

May The Force be with you...
Anoniem

Op 26 januari 2005 20:37:42 schreef The Force:
[...]
EA, die volg ik ff niet, 90° t.o.v.?? Dus draaien of buigen?

@PJX: aanbod staat nog steeds!!

ik kan nog terugkomen op dit aanbod neem ik aan, aangezien de van ACE goedkoper waren wou ik die kopen maar als ze echt heel slecht zijn denk ik er nog over na, nog iemand ervaring met ace?

grtz pjX

ps: @the force, hoeveel zou je dan van mij krijgen als ik op je aanbod in ga (incl. verzendkosten, inkoopkosten en verzendkosten naar mij?)

gewoon... kosten koper plus verzend kosten (als het tenminste alleen voor eigengebruik is natuurlijk!!)

Ik ga natuurlijk niet een hele doos van die dingen halen. Als ik in de stad ben (gebeurt nogal eens) wil ik best even langsgaan voor je. Heb zelf ook nog het e.e.a. nodig dus dat kan in een moeite door. Postzegeltkes zijn oo kzo duur niet meer tegenwoordig. Dus zit daar maar niet over in. Emailadres in profile is ook voor MSN. Je kunt me evt. toevoegen en dan communiceren we directer met elkaar. (heb vanavond alleen geen tijd, moet een film afhebben en het geluid is niet goed getimed!!)

May The Force be with you...