LE46B550A5PXXN heel even backlight

Heren,

deze tv heeft heel even backlight en schakelt dan af. Ik denk even aan het inverter board. Ik heb de service manual gevonden, ik zal me er in verdiepen (479 pagina's, ik print het uit want zelfs de PDF duizelt mij).
Probleem is, dat ik geen kapotte trafo kan vinden op het inverter board, meestal meet ik 275 ohm secundair.
Heeft iemand dit boardje liggen? Ik denk dat het de (27-)D027738 is. Het geeft hits op ebay in de verenigde staten, maar als ik iemand vind die ik het (gemerkte) board eventueel kan teruggeven dan is dat een oplossing. Ik twijfel omdat ik geen fout meet.

CCFL lampen controleren of er niet 1 of meer defect zijn.
Al op slechte solderingen gecontroleerd op de inverter print?
Inverter trafo's op de voeding al gecontroleerd op een slechte soldering?

Ik ben iets verder. De tv heeft minuten lang goed gerspeeld, als een paar keer. Dan plm 10-15 minuten wordt het beeld zwart maar het geluid blijft. De verlichting is mooi egaal, geen donkere plekken dus ik neem aan dat de CCFL buisjes ok zijn.
Ik denk aan een onderbreking op het inverter board. Een paar maal gebeurde het dat tijdens het opstarten het bovenste deel alleen verlicht bleef en de tv uitschakelde. Ik meen dat er wat trafo's in serie staan op het inverter board.

Welke voeding zit in dit toestel want ik meen dat dit een model is waar de inverter trafo's op de voeding zitten.

Die 2 trafo's op de voedings print zijn onderdeel van de backlight, daar zit ook een flyback regeling bij die defect kan zijn, als eerste zou ik de contacten van de trafo's controleren.

Het lijkt het inverterboard te zijn. Alle trafootjes doordlsolderen en hij heeft nu al lang gespeeld en vannacht staat hij op test.

Een ding nog: iemand verstand van Ziggo ci+?
Ik krijg tijdens de authentificatie "er is een fout opgetreden(23)", wel ontvang ik Nederland 1,2 en 3 prima.

Weer wat verder. De CI+ module begon op een gegeven moment spontaan te werken. In mijn fantasie zijn de pennen die de cam module ingaan contact gaan maken, door het vele er in en er uit schuiven werd de geleiding beter. Denk ik. Ik heb geen andere verklaring.

Ik heb nog grondiger alles wat aan de hoogspanning hangt op de voeding, door gesoldeerd. Er zit een smalle "inverter""printplaat in, doorsolderen gaf al verbetering, maar nu ben ik nog meer op de voeding gaan werken. Ik hou u op de hoogte.

Ik heb de 0 versie van dit inverter board, en ioik kan de 02 versie in Engeland krijgen. Is dat normaal compatibel?

Moeilijk te zeggen want wel een groot verschil kan een totaal andere aansturing zijn of merk TV waarin deze heeft gezeten

Ik zit nog steeds met dit toestel. Hij kan heel erg lang spelen, en dan plotsklaps, bij het opnieuw opstarten de volgende ochtend, wordt het beeld even helder en daarna meteen zwart. Ook lijkt het er op dat het 2e buisje van boven dan iets feller brandt.
Omdat ik geen rare zaken meet in de trafo's, denk ik dat mogelijk het 2e CCFL buisje van boven defect kan zijn. Inmiddels ben ik er achter dat er een soort sense lijn in ieder trafootje van de inverter zit en dat je die kunt meten, ik ga dat nog doen. Wordt de spanning op de senselijn te hoog, dan schakelt de inverter af.

Ik wil jullie wat vragen over het vervangen van CCFL buishjes. Ik lees er niet veel over, behalve bij computer monitoren. Is het moeilijk? Ik kan me het volgende voorstellen:

1. de CCFL buisjes zijn erg teer
2.Ze zitten vast met plastic houders die knapperig bros worden op den duur
3. Mogelijk zijn de buisjes moeilijk te solderen

Wie heeft hier wat ervaring in? Zoekende op youtube vond ik weinig, hier ook al wat rondgeneusd maar ook weer veel gevonden over kleine monitoren maar niet over iemand met een 46 inch.

High met Henk

Special Member

Geen ervaring met tv's maar heb wel regelmatig nu een hmi met defecte bl.
Pijpjes bestel ik bij RS of farnell en die dingen zitten in rubber wat ik op een plek insnijd waar ik ze in de houder weer netjes dichtdruk. Insnijden doe ik met scheermesje (dun dus)

Netjes draadjes omsolderen en krimpkous erover...

Weet alleen niet of je ook voor tv's grotere pijpjes nodig hebt en of die te koop zijn

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

moest je de voeding bn44-oo265 nog nodig hebben!?
ik heb hem nog nieuw liggen

Joe joe, ik zie hier niet 1,2,3 een fout in bij mij. Er gaat iets mis bij het opstarten. Toegegeven, zou ik een 2e tv hebben, die helemaal goed is, dan zou ik perfect kunnen analyseren met het uitwisselen van modules waar de fout zit, en jouw voedingsmodule kan daarvoor een bijdrage zijn. Aangezien ik niet die tv/ alle modules heb, moet ik het met jullie en mijn (beperkte) kennis doen. Ik wil eerst eens het scherm van binnen bekijken.
Maar, stel ik vraag jouw voeding en hij is niet de oplossing, mag ik je hem dan weer teruggeven?

Als het probleem in enen bij een koud toestel optreed duid het meestal op slechte elco's.

Er is een heel aardig filmpje over wat mogelijk mijn probleem is.

https://www.youtube.com/watch?v=oE6K4xBVweA

Het komt er op neer, dat je kan meten dat de spanning over een CCFL uit de hand loopt, en aldus de beveiliging wordt aangesproken. normaal is het 0,2V AC over de beveiligingswinding, bij 1,4V AC wordt de beveiliging aangesproken. In het filmpje wordt het uitgelegd.

kom er even mee langs he!!
dan weten we het zo!

met op en neer sturen ,schiet je ook niks mee op he! zeker als een nieuwe voeding bij mij maar 30 euro kost!!!hahaha

Awel zunne, gij snapt ook wel dat ik niet even op en neer rijd naar Bocholt om een voeding te uit te wisselen. Er zitten meetpunten op het invetterboard, ik ga me enorm verdiepen in dat ding en meten, geld uitgeven en wild gokken kan altijd nog.

het beste dan he!ik wou alleen maar helpen!succes

Met een 2e hands inverter board leek de klacht opgelost. Helaas blijkt bij het uit- en meteen weer daarna aanzetten dat de backlight wordt afgezet. Helaas, het gaat richting buisjes vervangen. Een interessant iets, ik ga een poging wagen.

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op vrijdag 6 april 2018 19:51:44 (52%)

Idioot die ik ben, ben ik de buisjes gaan vervangen. Daarover later meer.
De grote vraag is, heb ik het LCD paneel beschadigd? Ik heb het niet gebroken maar dus is het beeld dat ik krijg. Zitten misschien de flat cables niet goed van de tcon? Eerst zaten ze niet goed, klopt, maar nu krijg ik dit.

https://myalbum.com/album/mtYeZaGQJQJX

Dit ismogelijk een van de zijflapjes van het scherm, indien die er niet zijn een kleine breuk in het glas of platte kabels...

Dus toch een breuk ergens? Is het reparabel?