Opsporing gezocht! Wie kent deze microcontroller ?

Hallo beste leden,

Ik heb een microcontroller waarvan ik de herkomst niet kan thuisbrengen.
Ik heb verschillende "slimme" mensen gevraagd of ze de MC kenden, helaas tot op heden niemand?

Op de MC staan letters en cijfers namelijk;

11321
AJ022
14Q

In de bijlage vinden jullie de foto die ik heb gemaakt, zou heel blij zijn als iemand kon vertellen;

WELK MERK MC?
WELK TYPE?

maartenbakker

Golden Member

De foto is te onscherp om de opdruk te kunnen onderscheiden. Uit de lossse pols zou ik zeggen dat AJ022 het stukje is dat je moet hebben om op te zoeken, maar geen garanties.

In dit soort gevallen is de context ook heel belangrijk, dus op welke plek in welk merk en type apparaat hij zit. Zo op het eerste gezicht zou ik hem niet eens als microcontroller herkennen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het zou een Motorola kunnen zijn. Die had microcontrolers in soort uitvoeringen. Bijvoorbeeld de HC05.

Maar ik denk ook aan TI. Is het het misschien een kleine DSP cpu?

Op 6 januari 2018 17:51:53 schreef maartenbakker:
De foto is te onscherp om de opdruk te kunnen onderscheiden. Uit de lossse pols zou ik zeggen dat AJ022 het stukje is dat je moet hebben om op te zoeken, maar geen garanties.

In dit soort gevallen is de context ook heel belangrijk, dus op welke plek in welk merk en type apparaat hij zit. Zo op het eerste gezicht zou ik hem niet eens als microcontroller herkennen.

bedankt voor je reactie, ik heb zojuist een beter foto geplaatst.

Op 6 januari 2018 17:58:55 schreef Ex-fietser:
Het zou een Motorola kunnen zijn. Die had microcontrolers in soort uitvoeringen. Bijvoorbeeld de HC05.

Maar ik denk ook aan TI. Is het het misschien een kleine DSP cpu?

Bedankt voor je reactie, kan nog niet iets vinden wat er op lijkt...

evdweele

Overleden

Op 6 januari 2018 18:13:46 schreef BCM:
[...]ik heb zojuist een beter foto geplaatst.

Waarop ook helemaal niets is te zien...

Zo moeilijk is het toch niet om een leesbare foto te maken. Een voorbeeld:

Zorg voor voldoende licht en let op dat de lichtbron niet spiegelt op het te fotograferen onderwerp.
Zet de camera in de stand 'macro', meestal aangegeven met een icoontje in de vorm van een tulp.
Let op dat alles scherp en goed belicht is gefotografeerd.
Snij het belangrijkste deel uit met een fotobewerkingsprogramma. In Windows zit standaard al 'Paint' waarmee heel goed is te werken.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 6 januari 2018 18:13:46 schreef BCM:
[...]bedankt voor je reactie, ik heb zojuist een beter foto geplaatst.

Probeer het nog eens. Ik zie geen betere foto, alleen nog steeds die slechte waar niets op te zien is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

Loud and clear maar geen blik van herkenning. Er moet meer info bij, wat is het merk en type apparaat waarin dit printje zit?

Haal die sticker eraf lijkt mij om het oude logo van het USA merk Zenith te gaan...

^ klikbaar

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 6 januari 2018 19:39:33 (21%)

evdweele

Overleden

Ik kan niet lezen wat de opdruk op die chip is. Jij wel?
Het blijft een beroerde foto waar niemand iets mee kan.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
RAAF12

Golden Member

Ja prima leesbaar als ik op het plaatje klik met Google Chrome.

Maar een zoektocht in de krochten van vriend Google heeft hier nix opgeleverd.

EricP

mét CE

Is het wel een controller? De power haal je er zo uit: daar staat die C over. Het zou net zo goed een stuk memory met een vage interface kunnen zijn... SPI met wat address gedoe erbij? Ik kan er in elk geval geen chocolade van maken...

Op 6 januari 2018 19:29:33 schreef RAAF12:
Loud and clear maar geen blik van herkenning. Er moet meer info bij, wat is het merk en type apparaat waarin dit printje zit? [bijlage]
Haal die sticker eraf lijkt mij om het oude logo van het USA merk Zenith te gaan...

^ klikbaar

Bedankt voor je reactie, ik heb een email gestuurd naar je prive mail.

Arco

Special Member

Waarom denk je dat het een controller is? Ik twijfel daar sterk aan...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Na het zien van de betere foto en de datumcode 200025 op de print, stel ik m'n mening bij. AJ022 is eerder een datumcode dus moet je mogelijk zoeken op 11321.

Verder kunnen zoals gezegd merk en type apparaat helpen bij het zoeken, zodat een nummer bijvoorbeeld als in-house herkend kan worden of voor een nauwkeuriger vaststelling van het type chip. Ook kan het helpen om merken en opdrukken van anders chips in hetzelfde apparaat te vergelijken. Uit details is veel te halen, bijvoorbeeld het printplaatje zelf is door een Hong-Kongese printenboer gemaakt maar dat is geen werkbaar aanknopingspunt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 6 januari 2018 22:10:42 (28%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Op 6 januari 2018 20:30:25 schreef BCM:
[...]Bedankt voor je reactie, ik heb een email gestuurd naar je prive mail.

Zo werkt brainstormen niet. De beste resultaten krijg je door synergie en veel mensen zijn hier ook wat minder verzot op meewerken aan geheimen. Het idee van een community is dat iedereen er wat aan heeft, ook toekomstige zoekers.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 6 januari 2018 22:07:32 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Het zou wel schelen als je vertelt uit wat voor apparaat het printje komt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hugo Welther

Moderator

Zo moeilijk is het niet om zelfs met een telefoon een goed scherpe foto te maken.
http://www.welther.nl/hugo/fotos/Bizarre%20elektronica/AD7501.JPG

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Peter_dtn

Golden Member

Ik denk dat deze module nodig is om bepaalde features in het apparaat vrij te geven. Meer info wellicht?

het zou iets van een converter/proccessor kunnen zijn die met (2?) SPI bussen data uitwisselt..

waarschijnlijk is het een hardware key zoals peter zegt.

welke tekst staat er onder R1? welk logo onder de sticker? staat er nog wat op de silkscreen onder C1?

GMT+1
maartenbakker

Golden Member

Inderdaad een mogelijke volgende stap, het probleem oplossen inplaats van het IC identificeren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."