Apple geeft eens wat weg...

Arco

Special Member

Als Apple iets weggeeft, weten ze ook wel wat... :)   https://www.macrumors.com/2017/12/27/lisa-source-code-free-release-201…
(Lisa was een van hun grootste mislukkingen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

onze LIDL (lijkt veel op LISA) geeft gratis APPELs (lijkt veel op APPLE) weg (weliswaar voor kinderen en 1 per klant) maar daar heb je meer aan!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
benleentje

Golden Member

Ik zeg dit maar 1 keer, Maar van mijn Lisa blijven jullie af :).

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Apple fans kennende gaan ze deze source code in een boek uitgeven en het als een soort van heilige tekst behandelen waar ze allerlei verborgen codes, toekomstvoorspellingen en leefregels uit af weten te leiden.

Over een jaar of 100 zullen sommige mensen geloven dat de messias Steve Jobs hoogst persoonlijk door de grote systeembeheerder werd geupload naar de cloud.

This is the world we know best, the world of madness
Arco

Special Member

Wordt dan waarschijnlijk iets als 'Nostrajobsus'... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hensz

Golden Member

Het is natuurlijk in zoverre 'heilige' tekst, dat er flinke stukken assembler in staan. Code die (vergeleken met nu!) een lullig 68000-processortje op effectief 6MHz en met 128k RAM toch een vlot werkende GUI opleverde. Daar is voor de huidige generatie best wat van te leren!

Don't Panic!
Thevel

Golden Member

Op 8 januari 2018 14:52:26 schreef Arco:
Wordt dan waarschijnlijk iets als 'Nostrajobsus'... :)

Of Nostrastevesus... :)

Tidak Ada

Golden Member

Als w het toch in het Latijn willen: 'Nostrastefanum' of 'Nostrastefanus'

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 8 januari 2018 15:12:03 (24%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ach het hele GUI concept uit de beginjaren van Apple is jaren daarvoor door hun persoonlijk gejat van Xerox dat het Alto systeem ontwierp in 1973 en daar een muis en GUI bij bedacht.

reading can seriously damage your ignorance

Op 8 januari 2018 15:14:09 schreef Dominic:
Ach het hele GUI concept uit de beginjaren van Apple is jaren daarvoor door hun persoonlijk gejat van Xerox dat het Alto systeem ontwierp in 1973 en daar een muis en GUI bij bedacht.

Beter goed gepikt dan slecht verzonnen. En zo pikte Android ontwikkelaars weer van Apple. ;-)

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Ik zie dat voor het blaadje van het Apple logo geen kostenpost is begroot. ;-)

Tidak Ada

Golden Member

@Roches:
Ben je wel eens naar een Winhoos Seminar of Introduction geweest?
Allemaal één pot nat :r

P.S. Ik ben geen Apple fan, maar Winddoos/-buil is ook niet alles :(

Trouwens, Intel® doet ook lekker mee, gezien het laatste nieuws over kernel-lekken in de processor !!!!!!!!!!!!!!!!

Zit je met je laptop, smart phone of tablet: Er moet eigenlijk een nieuwe processor in, maar die zit niet in een voetje dus gewoon een nieuwe kopen en hopen dat er geen andere lekken voor in de plaats komen of zelfs bij komen.... :'( Of de boel wordt 30% trager :(
Heb trouwens nog nooit iets hoven betalen voor de updates voor mijn telefoon.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Windhoos wordt slechter en slechter met de versie.
Er is maar één ding dat even goed is gebleven aan alle versies:

http://www.walagata.com/w/nightwalker/Drag-and-Drop.jpg

Ik ben al een poosje over op Linux (Xubuntu)

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op dinsdag 9 januari 2018 01:27:42 (11%)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

one way to make a old windows pc fast, while its flying into the dumpster :P

dat vanzelf updaten in W10 is een ellende, er sluipen problemen in die er alleen uit blijven door updates in het register uit te zetten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mel

Golden Member

Ik gebruik al meer dan 10 jaar geen windows meer.
Wel heb ik 1 pc , waar DOS op staat, dit is voor het programmeren van diverse dingen, waarvan geen alternatief voor is.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 10 januari 2018 09:13:01 schreef mel:
Ik gebruik al meer dan 10 jaar geen windows meer.

Windows is een fantastisch besturingssysteem, werkt bijna altijd probleemloos. De tijd van windows 3.x ligt al weer even achter ons. Feitelijk mag je stellen dat windows sinds win95 enorm verbeterd is.

This is the world we know best, the world of madness
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Sommige windows versies zijn goed, zoals Windows 2000, XP, Windows7. Andere zijn beroerd, zoals Windows ME, Vista, Windows 8 en 10.
(ik ben weer teruggegaan naar de laatste 'goede' versie; Windows 7...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com