Hoe verwijder je iets door jezelf geplaatst uit een topic ?

Dit topic is gesloten

Anoniem

Hoe verwijder je iets door jezelf geplaatst uit een topic, dus. Iemand een idee?

Waarom zou je iets verwijderen? Forum vandalisme wordt over het algemeen niet gewaardeerd. Mocht je ergens problemen mee verwachten b.v. het willen verwijderen van prive gegevens, overleg dan met de beheerder of moderator. Over het algemeen zullen deze voor dit soort zaken begrip hebben en je ter wille zijn.

This is the world we know best, the world of madness
Anoniem

Ja, krijg eerder die benaming, forum vandalisme. Dacht dat vandalisme was dat je iets molde dat van iemand anders is, dus beschouw dat zelf iig niet zo! En lijkt me iemands goed recht, iets van 'm zelf in te trekken. Wie daar te veel ergernis van heeft kan op zijn beurt in vervolg uit buurt van de persoon blijven lijkt me (m.b.v. negeer optie, wat dan wel handig zou zijn dus). Maar draaf wat door misschien meteen, hoop dat ze die uiteindelijk wel eens gaan doorvoeren hier.

Je kunt me behulp van het potloodje rechtsboven in je post (alleen in je iegen posts) net zoveel weghalen als je wil op 1 caracter na, veelal zie je dan een punt of streepje.
Als je niks verkeerts in je post hebt staan zou ik het niet weghalen uit angst, angst is een slechte raadgever.

[Bericht gewijzigd door rwk op donderdag 11 januari 2018 12:47:00 (25%)

maartenbakker

Golden Member

Voorbeeld: Als anderen al op een verwijderde reactie gereageerd hebben, is het vandalisme omdat je die andere mensen schoffeert door ze te laten weten dat ze voor niks de moeite hebben genomen om jouw schrijven te lezen, erover na te denken en te reageren. Je vernielt dus wel degelijk andermans spullen zelfs al zijn het geen tastbare zaken. Het is op zijn minst extreem onbeleefd.

Zoals je in mijn reactie in je andere topic kon lezen, hink ik op twee benen. Je bedoelt het kennelijk allemaal goed, maar je hebt een dusdanig 'afwijkende' manier van reageren dat die goede bedoelingen voor de buitenwereld soms ondersneeuwen.

Probeer er een klein beetje rekening mee te houden, door zo nu en dan een keertje extra in te gaan op een vraag of suggestie, door in een reparatietopic een typenummer te plaatsen, en een keertje niet een bericht te verwijderen dat al gelezen of zelfs van reacties voorzien is. Er lopen hier genoeg exentrieke figuren (in de positieve zin van het woord) rond, maar zelfs dan is er een soort van basis nodig die communicatie mogelijk maakt. Je moet weten wat je minstens van elkaar kunt verwachten!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Op 11 januari 2018 12:45:14 schreef rwk:
Je kunt met behulp van het potloodje rechts.....

Ja, zo deed ik dat dus ook, dacht dat vandaar het gedoe kwam, omdat er dan te zien is dat iemand niks zegt , hoe dat misschien maar geïnterpreteerd wordt. maar neerzetten en weghalen komt op zelfde neer dus. Nou ja, weer wat geleerd, zal wel weer zien verder. Bedankt dan zo maar, doeg.

Arco

Special Member

Dacht dat vandalisme was dat je iets molde dat van iemand anders is,

Als je een thread start en er zijn antwoorden, dan is het topic niet meer van jou alleen. Bovendien wordt het onbegrijpelijk als je willekeurige stukken delete.
(zeker als het de startpost betreft)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Je post een bericht in een openbaar forum, mensen reageren erop, en dan verwijder je je bericht, en dat is verwarrend. De reacties raken dan kant noch wal, en je krijgt dan hele vreemde reacties van mensen die jouw bericht niet meer kunnen zien.

Het verwijderen van berichten waarop al reacties zijn gegeven, is dus onbeleefd, want het verstoort de openbare discussie, en wordt vandalisme genoemd.

Als je niet kunt instaan voor wat je hier op een (nogmaals) openbaar forum schrijft, dan kun je dus beter niets schrijven.

[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op donderdag 11 januari 2018 13:00:10 (14%)

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Anoniem

Zoals iemand al heeft kunnen zien, ik kan het toch niet 100 % voorkomen bij mezelf, wat geen verontschuldiging is, standaarden door anderen bepaald zijn toch nooit na te leven, maar dat heeft met controle management te maken vaak, maar zal proberen er op te letten iig.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op donderdag 11 januari 2018 14:01:15 (38%)

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
GJ_

Moderator

Op 11 januari 2018 13:52:16 schreef G.W.Nuffhier.:
Zoals iemand al heeft kunnen zien, ik kan het toch niet 100 % voorkomen bij mezelf, maar zal proberen er op te letten iig.

Forumvandalisme zal uiteindelijk resulteren in een ban. Je bent een aantal keer gewaarschuwd, en je weet nu ook waarom het niet gewenst is.

Anoniem

--

[Bericht gewijzigd door Anoniem op donderdag 11 januari 2018 14:03:01 (100%)

GJ_

Moderator

Ik ben er nu wel even klaar mee. Je beledigd mensen, en wijzigt direct na zo'n onaardige post de tekst weer, en op de een of andere manier wil je het idee van een forum niet vatten.

Op 11 januari 2018 12:41:27 schreef G.W.Nuffhier.:.. negeer optie, wat dan wel handig zou zijn dus...

Deze week sta je op mijn "negeeroptie".

Mijnheer G.W. Nuffhier stond al heeeel lang op mijn negeer-optie en dat heeft meneer zelf veroorzaakt door zijn handelen hier op het forum.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Op 11 januari 2018 12:41:27 schreef G.W.Nuffhier.:
Ja, krijg eerder die benaming, forum vandalisme. Dacht dat vandalisme was dat je iets molde dat van iemand anders is, dus beschouw dat zelf iig niet zo! En lijkt me iemands goed recht, iets van 'm zelf in te trekken. Wie daar te veel ergernis van heeft kan op zijn beurt in vervolg uit buurt van de persoon blijven lijkt me (m.b.v. negeer optie, wat dan wel handig zou zijn dus). Maar draaf wat door misschien meteen, hoop dat ze die uiteindelijk wel eens gaan doorvoeren hier.

In principe ben je verantwoordelijk voor je eigen woorden, weeg ze dus eerst goed af alvorens ze te plaatsen op een openbaar forum.

Zodra je iets plaatst op dit forum zijn feitelijk jouw worden ineens public domain, mensen kunnen reageren en zelfs jouw woorden citeren. Feitelijk heb je niet het recht om jouw woorden te wissen uit het collectieve geheugen van het forum. Er zijn uiteraard omstandigheden waarbij je oprecht spijt kan hebben van een publicatie en om je mogelijk schade en schande te voorkomen zal men mogelijk bereid zijn posts te verwijderen bij uitzondering.

Maakt daar geen gewoonte van want dat is niet de doelstelling van het forum.

M.b.t. jou wens om mensen te kunnen negeren, dit is niet gebruikelijk op een openbaar forum. Als een antwoord of mening je niet bevalt?... het is niet anders. Je kan het antwoord negeren of op respectvolle manier de discussie aangaan, liefst ook inhoudelijk want aan allerlei zijsporen heeft niemand wat aan.

Spelregels zijn noodzakelijk om de zaken in goede banen te leiden, houd dus een beetje rekenschap met zowel je eigen gedrag als het gedrag van anderen. Als je vermoed dat iemand je zit te voeren of op te stoken houd dan de eer aan jezelf en ga niet in op de provocatie. Even trolls must eat :)

This is the world we know best, the world of madness

Dit topic is gesloten