Suggestie verbetering voor mobiel

Geen idee of het hier al eens voorgesteld is, maar ik wilde de volgende suggestie doen om het gebruik op mobiele telefoons en tablets te verbeteren:

Bij deze apparaten kun je in de lijst actieve topics niet met een muis op een topic hoveren om te zien van wie de laatste reactie is, dus om te weten of er iemand anders gereageerd heeft in een topic waar je zelf een reactie hebt geschreven, moet je ofwel elk van die topics openen, of van elk topic gaan onthouden hoeveel reacties er waren.

De suggestie is als volgt: kan de kleur van het icoontje (nu rood als het topic sinds je laatste bezoek actief was), een andere kleur krijgen als de laatste reactie van jezelf was?

Een tweede suggestie (wellicht technisch wat moeilijker te realiseren): zou het mogelijk zijn om een topic automatisch te openen bij de eerste reactie die je nog niet gelezen hebt?

Ik neem aan dat niet per topic wordt bijgehouden wanneer elke gebruiker hem het laatste geopend heeft (dat zou een enorme tabel worden), maar dan wellicht de oudste reactie sinds je laatste bezoek, of wellicht één reactie daarvoor, dat scheelt al zoeken in een topic tot waar je gelezen hebt.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

De eerste suggestie van je vindt ik wel een mooie, dat je een ander kleur icoontje krijgt als de laatste reactie van jezelf is.

Die anderen vindt ik niet zo interessant, je krijgt toch de laatste reacties voorgeschoteld en zo hard gaat het meestal niet...

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
maartenbakker

Golden Member

De tweede optie lijkt me uitermate handig, bijvoorbeeld inplaats van de "laatste" knop maar kan ook met een icoontje ervoor als mensen de "laatste" zouden missen. Het zit in diverse andere forumsoftware standaard ingebakken, ik heb nooit gekeken hoe precies. Voorbeelden van fora waar ik er erg blij van wordt zijn vintage-radio.net en mfbfreaks.com.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 23 januari 2018 01:36:56 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."