Opheffings Uitverkoop elektronica verzameling Deurne

Lijkt of het ingebouwd is in de kast van een scoop.

de paneelmeters zijn overgebleven uit de N2543 productie zo te zien :P

https://www.radiomuseum.org/images/radio/philips_osterreich/hifi_stereo_cassettenrekorder_n2543_962297.jpg

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 22 januari 2018 17:23:50 schreef Tidak Ada:
Heb jij in Deurne toevallig ook die regelunitjes daar voor zien liggen? ... derde waar die hogee drukmetertjes opzaten. Die laatste zag ik aan het eind van de dag niet meer.....
[bijlage]

@Tidak: Die derde model 520-10 met dubbele metertjes heeft een waarde van 0-600-kPa oftewel 0-6-bar. Onderop de schaal 10-2 bar.
http://www.endmemo.com/sconvert/kilopascalbar.php Voor de conversie ( een hele uitgebreide site ).
En de filterbuisjes zijn gevuld met watten.
Op een stickertje staat vermeld: Stikstof flow 10 ml/min. 30-05-91.
Meer kan ik je niet mededelen.
En die hebben al die jaren maar liggen te verstoffen, dus niet verwaterd, maar het is mooi gefabriceerd.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Schimanski

Golden Member

Op 23 januari 2018 17:11:58 schreef pietplof:... De Philips swr meter ( wist niet een dat ze at spul ook hebben gemaakt)

De SWR meter is zelfbouw in een kast van een of ander Philips apparaat.
Is geen scopekast, daar is deze te ondiep voor. Ik gok op iets uit het prof. audio segment.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 23 januari 2018 17:11:58 schreef pietplof:
De Philips swr meter ( wist niet een dat ze at spul ook hebben gemaakt) doet het ook.
Maar raar genoeg geen enkel nummer of verdere aanduiding.
Ook het binnenwerk lijkt meer of de resultaten van een goedwillende amateur

Die ondersteunende "pieper" ook uit Deurne?

pietplof

Golden Member

BenI2C; een pieper, welnee, een heuse citroen van de eigen citrusboompjes.
Die boompjes ( in potten) leveren per jaar toch mooi tientallen citroenen in diverse soorten en maten.

De swr meter functioneert wel.
Ik zal het ding eens vergelijken met die van Rohde und Schwarz. De bouw van R&S is wel aanzienlijk deugdelijker dan het zelfbouwproject.

In ieder geval ben ik voorlopig nog wel even bezig met het bekijken en testen en ( eventueel) slopen van spullen.
Voor ,,Rosmalen" moet er weer wat ruimte gemaakt worden.

festina lente

Mans,

Ik kon er helaas niet bij zijn vanwege omstandigheden, en was het daardoor ook vergeten..

Bij deze mijn excuses voor het niet afmelden!

De opkomst was positief zo te zien, jammer dat ik er niet bij kon zijn; had er graag even rondgestruind. Is het bekend waar de rest nu terecht komt?

Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Peter_dtn

Golden Member

Ik dacht ferrite staafjes te kopen, maar in werkelijkheid is het iets anders, ik meet hier de inductie bij 50kHz, maar ook bij lagere frekwentie is de uitkomst met en zonder staafje gelijk.

Koolstaafjes dus, de weerstand over de uiteinden is kleiner dan 1 Ohm.

Ah, jij was het die zei dat het ferrietstaafjes waren. Ik dacht dat het benadski was. Men was er ook hier al achter dat het geen ferriet was.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb er een jaar geleden ook en meegenomen, maar zag wel direct dat het een koolborstel was:.... WARENKENNIS!!! Je kan er ook mee schrijven, vandaar dat ik Benadski vroeg wat hij met die "zwarte krijtjes" wilde :D
Ralph, troost je met de gedachte dat er meer lieden zijn ingetuind ;)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 26 januari 2018 13:52:06 (43%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Peter_dtn

Golden Member

Tja, ze lagen boven de lades met ringkernen, koolborstels zien er normaal anders uit, krijt om op een bord te schrijven is meestal wit, vandaar dat ik gokte op ferriet.

Dus als iemand nog koolstaafjes zoekt, ik heb er nog ;-)

Hewlett

Honourable Member

Aha, lagen deze staafjes in een tray? Dan heb ik er ook een paar :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
pietplof

Golden Member

Aha mannen, de gelegenheid mooi wit licht in je werkplaats te realiseren.
De z.g. Koolspislamp werd heel vroeger veel gebruikt o.a. In de projectiekamers van bioscopen.
Toen ik, ook al tamelijk lang geleden, de UTS bezocht waren er enkele minder boeiende lessen zodat ik de tijd nam de bioscoop te bezoeken die op woensdagmorgen een uur lang nieuwsfilms uitzond ( polygoon profilti). Na vrij korte tijd mocht ik vanuit de projectiekamer de films bekijken en, natuurlijk ook, de apparatuur.
Machtige gelijkrichters en een automatisch systeen de koolstaven op de goede afstand van elkaar te houden daar die dingen inbrandden.

festina lente
bprosman

Golden Member

Na vrij korte tijd mocht ik vanuit de projectiekamer de films bekijken en, natuurlijk ook, de apparatuur.
Machtige gelijkrichters en een automatisch systeen de koolstaven op de goede afstand van elkaar te houden daar die dingen inbrandden.

Als kind hadden wij zo'n ding in de schuur, mijn eerste lasogen aan over gehouden :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Hier een reactie van Desiree, die wij ontvingen:

Er is nog een bedrag van € 20 in de pot. Ik ben nu aan het kijken of ik ergens een boekje kan vinden met wat uitgebreidere uitleg over de camera. Als dat niet lukt, dan wordt dat omgezet in een bos bloemen of een boekenbon.

Alle gulle gevers nogmaals bedankt voor hun medewerking en @dijkmanne in het bijzonder voor zijn bemiddeling bij Canon Nederland.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Koolspislamp

Beste heer Plof, gaat hij daar niet van uit ? :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Nee, maar het geeft wel een raar/naar gevoel. :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Ergens, bij algemene regels of zo, staat dat het ongewenst is te ,,zeuren" over verkeerd taalgebruik .
En bovendien is het nog off topic ook; dus jullie zijn dubbel in overtreding.
En dan horen jullie ook nog bij de oude rotten; foei.

Overigens ben ik blij dat ,,Dees" tevreden is, dan zijn wij het ook; toch?!

festina lente
Sine

Moderator

Oh, nog even een tip voor wie zo'n TL-nood bakje heeft meegenomen.

Daar zitten lood accu's in van het 'natte' type, die van mij klotste in ieder geval vrolijk. Gezien de constructie van de rest van het ding ( en de bruine plekken op de print) is het ding in de elektronica bak geland. Ik kan iedereen aanbevelen het zelfde te doen.

een noodbakje met natte lood accu's dat moet wel echt modelletje 1846 zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Schimanski

Golden Member

Nope, model 1846 heeft een lontje en werdt geleverd met lucifers. De natte loodaccu treft je pas aan vanaf model 1915 :+

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

evengoed, dat soort meuk zou ik al niet eens meer meeslepen. prima spul voor de opkoper..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

OPROEP aan allen, die afgelopen 20 januari in Deurne geweest zijn:

Er zijn twee glazen cakevormen blijven liggen.

Wie-o-wie heeft die laten liggen?

Neem dan even contact met mij op (zie profiel). Misschien kan ik het zelfs combineren met een bezoekje aan de Kruisstraat in Eindhoven. Anders regel ik wel wat anders.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 2 februari 2018 21:37:26 schreef Tidak Ada:
OPROEP aan allen, die afgelopen 20 januari in Deurne geweest zijn:

Er zijn twee glazen cakevormen blijven liggen.

Wie-o-wie heeft die laten liggen?

Neem dan even contact met mij op (zie profiel). Misschien kan ik het zelfs combineren met een bezoekje aan de Kruisstraat in Eindhoven. Anders regel ik wel wat anders.

Er had ook iemand twee heerlijke cakes gebakken, en de glazen cakevormen laten staan. Ik wilde ze meenemen naar Rosmalen maar ben dat ook vergeten. Ze staan dus nog in de loods.[/quote]

@Mans: Die waren van Brainbox ( Ko Koning uit Lisse ) was je soms aan de attentie van mij begonnen dat je dingen vergeet.
MVG Gerard.;)

@Tidak:
Die waren van Brainbox ( Ko Koning uit Lisse )
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Tidak Ada

Golden Member

Verantwoording

Hallo alle opheffingsuitverkoop-gangers.
Ik heb gisteren het overgebleven deel van de pot bij Desiree afgeleverd. Na aankoop van de camera was er dankzij jullie gulle gaven nog wat over gebleven. Daarvan heb ik nog een instructieboek bij Bol.com voor Desiree kunnen kopen. Het laatste restant à € 30,- heb ik dus gisteren aan haar overhandigd.

Desiree is nog steeds heel blij met de camera en wil jullie op deze manier nogmaals hartelijk bedanken :) :) :) :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †