MOSFET aansturing, werkt dit?

Hans, Heb je al overwogen om het ompolen met een relais te doen? Bij wat grotere aantallen zijn die wel onder een $ te vinden. Dan hoef je maar een enkele fet voor de pulsen te gebruiken.
Aan hoeveel baan segmenten werk jij?

@rew, ik had ook naar de prijs kwaliteit verhouding van de fet gekeken. Degene die jij noemde is qua prijs een stuk hoger en slecht verkrijgbaar via eBay.

[Bericht gewijzigd door hennep op dinsdag 30 januari 2018 13:49:34 (10%)

reading can seriously damage your ignorance

Hans, Heb je al overwogen om het ompolen met eenrelais

Dit is voor DCC, frequenties van 10kHz (100us blokgolf)... een relais? :)
Ik werk aan een oplossing voor 2/3 rail gecombineerd. Dus 3e rail per sectie afschakelen als er kortsluiting wordt gedetecteerd...

Waarom probeer je het wiel opnieuw uit te vinden. Dit soort schakelingen wordt met een h-brug ic gedaan.
En 3A PWm-men met een 5A mosfet gaat fout. Neem een 15A mosfet voor een stroom van 3A.

Ik heb maar een 1/2 H-brug nodig... om een bestaand DCC railsignaal al dan niet door te laten. We wekken dat railsignaal overigens op met een L6203 H-brug. :)

Op 30 januari 2018 16:46:54 schreef Zonnepaneeltje:
En 3A PWm-men met een 5A mosfet gaat fout. Neem een 15A mosfet voor een stroom van 3A.

Ehh... Hij zegt wel "minimaal 5A", maar hij heeft 50A mosfets uitgezocht. Conform jou advies, met wat extra marge.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Nou ja... de IRFR120/IRFR9024 zijn maar 7.7 n 8.8 Ampere... Ik was van plan om 1N540x/S3x diode te gebruiken maar ik kan ook 1N400x/S1x diodes gebruiken in de schakeling. 1A is zat per sectie in en modelspoor blok.

Is 7A voldoende overdimensie voor PWM/DCC bij 1A maximaal?

Lambiek

Special Member

Op 30 januari 2018 19:48:12 schreef HansQ:
Ik was van plan om 1N540x/S3x diode te gebruiken maar ik kan ook 1N400x/S1x diodes gebruiken in de schakeling. 1A is zat per sectie in en modelspoor blok.

Neem dan in ieder geval een UF4007, die zijn snel schakelend.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.