RS232 decoderen

fred101

Golden Member

Peter: bedankt, ook nog in Python, mijn favoriete taal. Ik heb het opgeslagen om eens mee te spelen als ik meer tijd heb.

Eric, bedankt voor de uitgebreide info. Wees gerust, liever te veel info dan te weinig en ik ben digitaal min of meer een beginner. Maar het gaat de goede kant op. Basic logic mbv 74/40/45 ben ik nu aardig in thuis. Ik ben tussendoor een 8 bitter aan het bouwen.

Mijn natte vinger zegt: maak je verder niet zo druk om die communicatie

Dat doe ik ook nu niet meer, maar omdat ik nog nooit in dit stuk van een secutest was geweest besteed ik wat meer tijd hieraan om dit te documenteren voor toekomstig gebruik.

Deze meetdoos heeft altijd met de storages doos gewerkt.

Even wat recht zetten:, lees ik dit verkeerd ?

GuidoB: Verder heeft het ding geen ROM. Flash zal programma bevatten.

Uit de datasheet:
• 8k × 8 ROM expandable externally to 64 kbytes
• ROM code protection
• 256 × 8 RAM, expandable externally to 64 kbytes

Kan vergeetachtig RAM ervoor zorgen dat je meetresultaten stuk gaan? Ik denk het wel. Het resultaat van de laatste meting zal wel in de RAM van de controller zitten.
Het wordt ook (net als vorige metingen) in de battery-backed SRAM gefrut - zo zou ik in elk geval verwachten. Als daar ellende in zit, dan snap ik wel dat er 'niks' terug kom

Ik denk dat je dat goed hebt. Ik werk nooit met die dingen, ik repareer ze alleen. Dus ik gok ook maar wat. Zal eens in een usermanual kijken. In dit geval slaan ze alles op in de PSI welke dan terug op het bedrijf worden uitgelezen naar een PC.

-De uP heeft intern RAM dus ik denk dat het SRAM alleen voor interne opslag is (voor als men geen PSI heeft)
-hij heeft rom dus flash voor de firmware is extra kosten behalve als dat interne rom te klein is.
-Als ze dan toch 2 flash ICs hebben, lijkt het mij het meest economisch, veilig en makkelijk om daar ook de cal data in te duwen.
-ik denk dat hij alleen de inhoud van wat variabelen overzet